• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99101511109
  • خبرنگار : 71592

الشرق الاوسط نوشت

انعطاف در تلاش‌ها برای آشتی ملی فلسطین پس از ارائه ضمانت توسط ۵ کشور

انعطاف در تلاش‌ها برای آشتی ملی فلسطین پس از ارائه ضمانت توسط ۵ کشور

منابع سیاسی در رام الله از انعطاف در تلاش ها برای پایان دادن به دودستگی و پیشرفت در مسیر آشتی ملی فلسطین پس از تصمین پنج کشور برای برگزاری انتخابات در غزه و کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، این منابع گفتند، دو طرف فتح و حماس نسبت به شفافیت انتخابات ابراز  تردید کردند. حماس تشکیلات خودگردان فلسطین را به عدم حفظ شفافیت انتخابات در کرانه باختری و فتح نیز متقابلا حماس را به منع برگزاری انتخابات شفاف در نوار غزه متهم می کند.

منابع مذکور در ادامه گفتند، ترکیه، قطر و روسیه شفافیت انتخابات در نوار غزه و مصر و اردن نیز شفافیت انتخابات در کرانه باختری را تضمین کرده اند و به این ترتیب حماس دست از مخالفت  با برگزاری انتخابات و با پیشنهاد تشکیلات خودگردان فلسطین به شکل متوالی طی شش ماه برداشت. از این رو انعطاف در تلاش ها برای پایان دادن به دودستگی و پیشرفت در مسیر آشتی ملی داخلی حاصل شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با ارسال نامه ای به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت این جنبش را با برگزاری متوالی انتخابات اعلام کرد. این نامه مورد استقبال عباس قرار گرفت و وی متقابلا در پیامی به هنیه اطلاع داد که دستورات لازم برای برگزاری این انتخابات را صادر کرده است.

طاهر النونو، مشاور اطلاع رسانی هنیه گفت، پیام عباس شامل پایبندی و تعهد فتح به مشارکت و تحقق وحدت به عنوان یک هدف استراتژیک است. این پیام عباس زمینه اقدام مشترک را برای پایان دادن به دودستگی و تحقق وحدت ملی مردم و رهبری و نیز تصمیم گیری از طریق روند دموکراتیک آزاد و شفاف فراهم می کند.

اخیرا هنیه طی نامه ای به عباس بر پایان دودستگی و تحقق وحدت ملی از طریق برگزاری انتخابات تاکید کرده بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha