• دوشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99101511307

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

استفاده از مازوت و تردد خودروهای دیزلی به آلودگی هوا دامن زده است

استفاده از مازوت و تردد خودروهای دیزلی به آلودگی هوا دامن زده است

ایسنا/خراسان رضوی نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص آلودگی هوا در کلان‌شهرها و با بیان اینکه «برخی از کارشناسان، آلودگی هوا را ثمره رشد جمعیت، تولید خودروهای غیراستاندارد و عدم تناسب بین تعداد خودروها و معابر اعلام می‌کنند»، گفت: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوئیلی نیز به معضل آلودگی هوا دامن زده است.

حمیدرضا موحدی‌زاده ظهر امروز ۱۵ دیماه، در ابتداء یکصدوشانزدهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: آلودگی هوا یکی از معضلات روز کلان‌شهرهاست که این مسأله اثرات منفی زیادی بر محیط زیست، سلامتی و اعصاب و روان شهروندان می‌گذارد. این موضوع باید فراتر از یک مسأله و معضل شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شورای پنجم از ابتداء فعالیت خود تاکنون مصوبات مختلفی در باب کنترل آلودگی هوا داشته است که از جمله آن می‌توان به برقی‌کردن اتوبوس‌ها، گسترش خطوط مترو، اصلاح هندسی معابر و... اشاره کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برخی کارشناسان ریشه آلودگی هوا را  به‌ویژه در کلان‌شهرها رشد بی‌رویه جمعیت شهرنشینی و گسترش شهرها می‌دانند. برخی دیگر آلودگی هوا را ثمره رشد جمعیت، تولید خودروهای غیراستاندارد و عدم تناسب بین تعداد خودروها و معابر اعلام می‌کنند.

موحدی‌زاده ادامه داد: استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت و تردد خودروهای دیزلی و گازوئیلی نیز به معضل آلودگی هوا دامن زده است. این امر پدیده وارنگی هوا را به وجود آورده که امیدواریم بتوانیم به منظور مقابله با این معضل، اقدامات بین‌بخشی بهتری را دنبال کنیم.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی شورای پنجم برای مقابله با آلودگی هوا، تاکید کرد: با اعتبارات مناسب اختصاص یافته، سرانه فضای سبز مشهد طی سه سال گذشته از ۱۱ مترمربع به ۱۶ مترمربع افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک، عنوان کرد: بسیار خرسندیم که امروزه استفاده از ماسک به عنوان یک فرهنگ در زندگی روزمره افراد تبدیل شده است. امیدوارم با تدابیر صورت گرفته، همراهی مردم و مشارکت آن‌ها همچنان روند رو به بهبودی را شاهد باشیم. امیدواریم در نوروز ۱۴۰۰ و نهایتا مهر ۱۴۰۰ کرونا به نحوی کنترل شود که زندگی هم به شرایط عادی بازگردد.

موحدی‌زاده بیان کرد: شهرداری مشهد با مصوبات شورای شهر، طی یک سال گذشته ۴۳۸ میلیارد تومان در مقابله با کرونا هزینه کرده است. همچنین ۱۰ مصوبه نیز با اعتبار ۴۰ میلیاردتومان داشته‌ایم. در کنار این اقدامات، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری نیز کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد درخصوص واکسن کرونا، گفت: طبیعی است که در خصوص تولید واکسن، به تولید داخلی باید تکیه کنیم ولی اگر امکان داشته باشد از تکنولوژی‌های روز خارجی نیز می‌توان برای سلامت جامعه بهره گرفت و تعصب بیجا نداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ۱۷ دیماه سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی ، اظهار کرد: جهان پهلوان تختی یکی از بزرگترین پهلوانان قرن ایران بود که مردم با از دست دادنش سوگوار شدند. تختی نماد پهلوانی و اخلاق قهرمانی بود. او باوجود سن کم، از روحیات اخلاقی بسیار والایی برخوردار بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تختی در المپیک ملبورن نخستین مدال را برای کشور ما کسب کرد. تختی در نهضت ملی شدن صنعت نفت نیز نقش بسیار پررنگ و بسزایی داشت که او نتیجه موفقیت خود را سختی کشیدن و تمرین بسیار می‌دانست. محبوبیت بالای تختی ناشی از روحیه مردم‌داری و عدم کرنش او در برابر قدرت مسلط روزگار است. امیدواریم پهلوانان ما همچنان بر این مرام بمانند تا نام نیک به جای بماند.

رعایت حریم خصوصی و اعتدال در گزینش بسیار مهم است

موحدی‌زاده همچنین با اشاره به سالروز تشکیل نهاد گزینش در کشور، عنوان کرد: گزینش، یکی از مراحل مرسوم جذب نیرو در تمام دنیاست. این امر برای شایسته‌گزینی و شایسته‌پروری بسیار حائز اهمیت است. گزینش نباید بار منفی پیدا کند. در این مرحله نباید حق کسی ضایع شود و اساس باید شایسته سالاری باشد. رعایت حریم خصوصی و اعتدال در گزینش بسیار مهم است.

سالروز شکل‌گیری حماسه هویزه، دیگر مناسبتی بود که نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدبه آن اشاره و تاکید کرد: دانشجویان رزمنده در سال ۱۳۵۹، عملیاتی را در هویزه و سوسنگرد آغاز کردند. آن‌ها پیروزی‌های مهمی را به دست آوردند. نیروهای اسلام در حالی که تجهیزات نظامی در اختیار نداشتند تا آخرین قطره خون خود به دفاع از سرزمین ایران اسلامی پرداخته، مظلومانه به شهادت رسیدند و حماسه هویزه را آفریدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha