• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99101611920

ایجاد اتاق تمیز در برج پژوهشی محمدرسول‌الله شیراز تا ۱۴۰۰

ایجاد اتاق تمیز در برج پژوهشی محمدرسول‌الله شیراز تا ۱۴۰۰

ایسنا/فارس رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسبت به احداث اتاق تمیز در برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) علوم پزشکی شیراز، اقدام خواهد کرد.

دکتر مهرزاد لطفی با اشاره به سفر یک روزه خود به تهران، گفت: برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) یک مرکز توانمند و ویژه در عرصه پژوهشی کشور است که با توجه به استعدادهای موجود در پژوهشگران مجموعه سلامت فارس می‌تواند زمینه‌های دستیابی به موفقیت‌های مهمی را در عرصه پزشکی فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، لطفی با اشاره به تفاهمنامه مبادله شده با ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی ریاست جمهوری، گفت: به موجب این تفاهم‌نامه که حمایت مالی این ستاد را به همراه خواهد داشت، مقرر شد به سرعت عملیات ساخت اتاق تمیز در برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص) شده و این پروژه شهریورماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: اتاق تمیز در اجرای کارآزمایی‌های بالینی در زمینه سلول‌های بنیادی ضروری است و با ساخت آن، این طرح‌ها در دانشگاه عملیاتی می‌شود.

لطفی همچنین گفت: در نشست مشترکی که با معاون درمان وزیر بهداشت داشتیم، آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در استان فارس، ارائه و تاکید شد که یکی از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این بحران، پیشگیری از بروز اختلال در سایر خدمات حوزه سلامت در فارس بوده است.

رئیس علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که قطعا این مهم تنها با تلاش مضاعف و شبانه روزی مجموعه دانشگاه از مرکز استان تا دورافتاده ترین مناطق روستایی، میسر شده است.

به گزارش ایسنا، در نیمه اسفند سال ۹۷، دبیر وقت ستاد توسعه فناوری نهاد ریاست جمهوری از پیگیری احداث اتاق تمیز در مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی در برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص) شیراز خبر داده بود.

امیرعلی حمیدیه آن زمان و در جلسه شورای استانی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب فارس، بر اهمیت توسعه دسترسی به دانش سلول‌های بنیادی تاکید کرده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نگین انگشتری علمی کشور خوانده و از پیگیری برای آغاز ساخت اتاق تمیز مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی، در طبقه نخست برج پژوهشی محمد رسول الله(ص) شیراز خبر داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha