• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99101611927
  • خبرنگار : 71589

احتمال پرتاب همزمان ۲ موشک "استارشیپ"!

احتمال پرتاب همزمان ۲ موشک "استارشیپ"!

"ایلان ماسک" بنیانگذار و رئیس شرکت فضایی "اسپیس‌ایکس"(SpaceX) از اینکه ممکن است به زودی همزمان دو نسخه از موشک "استارشیپ" را پرتاب کند، سخن گفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، آیا دنیا شاهد پرتاب همزمان دو موشک "استارشیپ"(Starship) در سال ۲۰۲۱ خواهد بود؟ اتفاقات گذشته نشان داده است که همه چیز از "ایلان ماسک" برمی‌آید و از نظر او تقریباً همه چیز ممکن است.

تصویری فتوشاپ شده از دو موشک استارشیپ آماده پرتاب در اواخر ماه نوامبر در توییتر منتشر شد که "ماسک" در پاسخ به آن گفت که این تصویر به زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد.

دوباره در تاریخ دوم ژانویه، همان تصویر توسط همان کاربر در توییتر با یک سوال منتشر شد: با تقریبا کامل شدن نسخه SN۱۰ و تعمیرات انجام شده در سکوی پرتاب، آیا فکر می‌کنید این همان چیزی است که طی چند هفته آینده شاهد آن خواهیم بود؟  "ایلان ماسک" نیز پاسخ داد: بله!

شرکت "اسپیس‌ایکس" از اواخر سال ۲۰۱۹ که یک سکوی پرتاب یکسان برای "استارشیپ" ساخته است تا ساختارهای موجود را بهبود بخشد، به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند. این سکو موسوم به "Suborbital Pad B" میزبان آزمایش ضد سرما (کریوژتنیک) نسخه SN۹ بوده است و همین دیروز نیز آزمایش آتش ثابت خود را در آن پشت سر گذاشت.

"اسپیس‌ایکس" می‌گوید نسخه‌های SN۱۰ و SN۱۱ نیز فاصله زیادی با یکدیگر نخواهند داشت.

معنای همه اینها این است که با توجه به اظهار نظرهای "ماسک" در توییتر، پرتاب دوتایی و همزمان دو استارشیپ دور از انتظار نیست و می‌تواند به زودی رخ دهد.

در حال حاضر، به احتمال زیاد نسخه SN۹ طی هفته‌های آینده آزمایشات خود را به پایان می‌رساند مانند SN۸ در اواخر ماه دسامبر گذشته، شاهد مانور هوایی آن خواهیم بود و با توجه به اینکه SN۱۰ برای پرتاب در هفته‌های آینده نیز در دست ساخت است، می‌توان شاهد پرتاب SN۹ و SN۱۰ با فاصله چند روز بود.

به علاوه، اگر ساخت و توسعه SN۱۱ چندان عقب نماند، SN۱۰ و SN۱۱ می‌توانند سرانجام در ماه آینده یا همین حوالی، همزمان در سکوی پرتاب قرار بگیرند.

در هر صورت به نظر می‌رسد که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده اتفاقات زیادی برای طرفداران "اسپیس‌ایکس" در نظر گرفته شده است و مطمئناً سال ۲۰۲۱ برای دوستداران فضا جالب خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha