• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99101612075
  • خبرنگار : 71342

یک مانور دورمیزی در تئاتر شهر!

یک مانور دورمیزی در تئاتر شهر!

مجموعه تئاتر شهر در دوران تعطیلی اجباری تئاتر هر چند میزبان تماشاگران نیست، اما هر از گاهی مدیران و مسئولانی به این مجموعه سر می‌زنند و برای سر و سامان دادنش قول‌هایی می‌دهند.

به گزارش ایسنا،  در چند وقت اخیر این مجموعه میزبان مسئولانی از میراث فرهنگی، شهرداری و سازمان زیباسازی و حالا هم پذیرای مسئولانی از آتش نشانی بوده است. این مسئولان هر یک متناسب با حوزه مسئولیت خود وعده‌هایی برای بهبود شرایط تئاتر شهر داده‌اند.

مسئولان شهری قول داده‌اند حریم این مجموعه حفظ و محیط پیرامون آن شایسته این مکان فرهنگی شود. مسئولان میراث فرهنگی وعده داده‌اند اسناد این مجموعه سر و سامانی پیدا کند و از خود بنا هم به عنوان جاذبه‌ای گرشگری در تهران نام برده‌اند که باید میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان باشد. البته همه اینها فعلا در حد گفتگو باقی مانده و اجرایی نشده است.

روز گذشته دوشنبه 15 دی ماه هم  «مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی» با هدف ارزیابی ظرفیت‌ها و پاسخ به شرایط اضطراری در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار شده است.

خانواده تئاتر خوب به یاد دارند این مجموعه در دو دهه اخیر چند بار گرفتار آتش سوزی شد. اوایل دهه 80 تالار «خانه خورشید» که حالا به سالن انتظار تالار قشقایی تبدیل شده، دچار آتش سوزی شد. یک گروه جوان برای نصب دکور خود در این تالار جوشکاری کردند و همین مساله سبب آتش سوزی در این سالن شد که البته این آتش سوزی روز اتفاق افتاد و خیلی زود هم کنترل شد.

به فاصله چند سال بعد خیمه‌گاه عاشورایی که در فضای بیرونی این مجموعه برپا می‌شد، آتش سوزی دیگری را در محوطه بیرونی تئاتر شهر رقم زد. این خیمه گاه که در دوره مدیریت حسین پارسایی و برای برپایی همایش آیین‌های عاشورایی در ایام سوگواری ماه محرم، علم شده بود، دچار آتش سوزی شبانه شد که البته کارکنان تئاتر شهر به سرعت متوجه شدند و آتش مهار شد.

این حوادث که خوشبختانه هیچ یک آسیب جانی در پی نداشت، باعث شد مساله آتش سوزی تئاتر شهر همواره به عنوان موضوعی مهم برای مدیران این مجموعه مورد توجه باشد. در سال‌های گذشته معمولا مانورهای آتش نشانی در این بنا برپا شده است و همکاری خوبی میان مجموعه تئاتر شهر  و آتش نشانی منطقه که در خیابان فلسطین جنوبی قرار دارد، در جریان بوده است.

روابط عمومی تئاتر شهر امروز، سه شنبه 16 دی ماه هم خبر داده که «مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی» روز دوشنبه پانزدهم دی ماه با حضور شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه 11 تهران و تعدادی از مدیران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سامانه 137 و  تئاتر شهر در تالار مشاهیر این مجموعه برگزار شده است.

بر اساس این اعلام، بررسی عملکرد نیروهای واکنش سریع در هنگام بروز حادثه و لزوم تخلیه اضطراری و هدایت پرسنل به محل امن از ارکان اصلی عبارت «مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی» محسوب می‌شود.

تحلیل و بررسی سناریوهای عملیاتی ممکن در مواجهه با حریق در مجموعه تئاتر شهر با توجه به بضاعت وضع موجود، تاکید بر تماس با نیروهای آتش نشانی از طریق سامانه 125 به عنوان اولین اقدام اجرایی، ارسال گزارش دقیق و کاربردی حادثه از سوی نیروهای حفاظت فیزیکی مجموعه تئاتر شهر به آتش نشانی برای آمادگی کامل و مناسب با توجه به عمق و گستره حادثه، تلاش بر رفع موانع موجود ترافیکی برای انتقال سریع ماموران آتش نشانی به محل حادثه، حفظ امنیت مجموعه در موقع حادثه حریق با حضور نیروهای انتظامی از نکات مهمی بود که درباره اجرای آن در زمان وقوع آتش سوزی تاکید شده است.

حاضران در«مانور دور میزی بحران با سناریوی آتش سوزی» پس از برگزاری این نشست، از اماکن مختلف تئاتر شهر دیدن کرده‌اند و در جریان امکانات پیشگیری و اطفای حریق مجموعه قرار گرفته و به ارائه نظرات کارشناسی خود در این زمینه پرداخته‌اند.

پس از این بازدید نیز مقرر شد  سلسله جلسات آموزشی از سوی کارشناسان اطفاء حریق آتش نشانی برای کارکنان مجموعه تئاتر شهر در مجموعه برگزار شود.

ظاهرا از میان تمام وعده‌های رنگارنگی که مسئولان مختلف برای سر و سامان دادن به امور مختلف تئاتر شهر می‌دهند، مسئولان آتش نشانی بیش از همه پایبند به مسئولیت خود در برابر این مجموعه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha