• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99101612201
  • خبرنگار : 50187

معاون دادگستری استان کرمان:

کوره های آهک پزی هفته آینده از شهرک صنعتی کرمان منتقل می شوند

کوره های آهک پزی هفته آینده از شهرک صنعتی کرمان منتقل می شوند

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: انتقال کوره های آهک پزی از محله صنعتی از شنبه هفته آینده انجام می شود.

"سیدمهدی قویدل" امروز 16 دی ماه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان اظهار کرد: یکی از موارد مورد تاکید سند تحول قوه قضائیه چرخش رویکرد از دادخواست محور به احیا و حفظ حقوق عامه و چرخش رویکرد از مقابله و مبارزه صِرف، به رویکرد شناسایی و حذف بسترهای فساد و پیشگیری است.

وی افزود: معاونت قوه قضائیه 50 درصد برنامه های سال 1400 را به خود استان ها محول کرده تا با جلب مشارکت و همکاری سایر نهادها و دستگاه ها این برنامه ها را به نحو احسن انجام دهند و سند تحول قوه قضائیه بر اساس اسناد بالادستی تبیین و تهیه شده و به نوعی نقشه راه ما در برنامه های سال 1400 است و در این راستا توجه به تکالیف قانونی و واگذاری حداکثری اقدامات به نهادهای مردمی است.

قویدل با اشاره به معضل حاشیه نشینی در کرمان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون نشست های متعدد شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با محوریت حاشیه نشینی و به ویژه شهرک صنعتی برگزار شده که نتایج و مصوبات مختلفی نیز داشته است.

معاون دادگستری استان کرمان بیان کرد: در همین زمینه انتقال کوره های آهک پزی از محله صنعتی از شنبه هفته آینده انجام می شود.

قویدل در پایان گفت: از دستگاه هایی که در چارت آنها معاونت پیشگیری تعریف نشده درخواست داریم یک رابط پیشگیری به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان معرفی کنند تا در کمیته اجرای سند تحول قوه قضاییه حضور یابند.

به گزارش ایسنا، " دادخدا سالاری" دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نظارت دادسرا و سازمان بازرسی در سند تحول دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گرفته، افزود: به ازای هر وظیفه‌ای که سازمان‌های حاکمیتی دارند اگر سستی صورت گیرد، ترک فعل است و دادستانی و بازرسی به عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند. 

گفتنی است: در این جلسه تفاهمنامه همکاری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی فی مابین رییس کل دادگستری و سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان امضاء شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha