• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99101612257
  • خبرنگار : 50356

افتتاح همزمان ۷۴ پروژه آموزشی به نام سردار سلیمانی در کشور

ایسنا/خراسان رضوی امروز با حضور وزیر آموزش‌وپرورش در مشهد ۷۴ پروژه آموزشی و پرورشی با ۸۹۳ کلاس در سراسر کشور  به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

قاسم‌علی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد پروژه آموزشی و پرورشی شهید سلیمانی در مشهد، اظهار کرد: این مجتمع با زیربنای ۱۲ هزار و ۳۵۷ مترمربع شامل پیش دبستانی، دوره‌های اول و دوم دبستان و دوره‌های اول و دوم دبیرستان با ۴۹ کلاس، کارگاه، آزمایشگاه، دو سالن ورزشی، دو آمفی تئاتر، دو کتابخانه و سالن بازی کودکان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در آموزش‌وپرورش همواره کیفیت آموزش و عدالت آموزشی مورد توجه بوده است، تصریح کرد: برای افزایش کیفیت آموزشی، علاوه‌بر نیروی انسانی مجرب و متخصص باید فضاهای آموزشی از کیفیت لازم برخوردار باشد؛ پس عدالت آموزشی حکم می‌کند در مناطق پر جمعیت و کم برخوردار طرح‌های این چنینی اجرا شود که به عدالت آموزشی نزدیک شویم.

مهراله رخشانی‌‍‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه  این مراسم اظهار کرد: همکاران شما در سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور افتخار می‌کنند که در سالگرد شهادت شهید سلیمانی بستری فراهم می‌کنند که با حضور شما حدود ۲۷۰۰ هزار دانش آموز قدم در ۹۰۰ کلاس درسی می‌گذارند که نام شهیدی بر تارک آن می‌درخشد که ترجمان مردم دوستی، تواضع، همت و شجاعت بود.

وی افزود: از زمان بدرقه شهید  قاسم سلیمانی ۱۰۰ فضای آموزشی و پرورشی به نام این شهید نامدار نام‌گذاری شده است. اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از مطالبات رهبر انقلاب اسلامی است. تنوع بنیادین و ارتقاء کیفیت تنها با تحول در محتوا و تغییر در شیوه‌های یادگیری محقق نمی‌شود و نیازمند تحول در تجهیرات است. در سایه حمایت وزیر با ساخت ۲۸ کلاس درس در هر روز، تحول در طراحی، احداث و تجهیز مدارس محقق شده است. در همین راستا رویکرد ساخت مجتمع‌های آموزشی و مدارس بزرگ‌مقیاس را پیش گرفته‌ایم. ساخت و توسعه مجتمع‌های آموزشی از جمله راهکارهایی است که برای هدف مدیریت یکپارچه تربیتی در طول مدت تحصیل، صرفه‌جویی در منابع، ساماندهی بهینه نیروی انسانی و  ارتقاء کار گروهی در دستور کار قرار گرفته است.

رخشانی‌مهر با اشاره به مجتمع ۵۲ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی در مشهد ادامه داد:  این مدرسه با ۵۲ ‌کلاس درس و برخورداری از شاخصه‎های معماری اسلامی و ایرانی،  استفاده از سیستم‌های نوین سرمایشی و گرمایشی، مدیریت آب باران، بازچرخانی آب مصرفی، کارگاهای آموزشی و فناوری، فضای بازی و اسباب‌بازی، آزمایشگاه و آمفی‌تئاتر، سالن ورزشی در زیر بنایی بالغ بر ۱۲۰۰۰متر مربع به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است. طرح‌هایی مشابه این طرح نیز در ایام پیش‌ رو در استان‌های خراسان جنوبی، تهران، گلستان، آذربایجان غربی، کرمان  سمنان، یزد، کردستان و اردبیل به بهره‌بردای خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha