• سه‌شنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101612551
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش و مدیریت مصرف انرژی مستلزم تدوین پیوست فرهنگی

 کاهش و مدیریت مصرف انرژی مستلزم تدوین پیوست فرهنگی

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان، موفقیت در مدیریت مصرف بهینه انرژی و کاهش حجم مصرفی در حوزه انرژی را مستلزم ،تدوین پیوست فرهنگی دانست.

فاطمه منصوری، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در جلسه شورای اطلاع رسانی استان گفت: تدوین پیوست فرهنگی در تمامی امور لازمه موفقیت است و امروز که در بحث منابع و همچنین بهره برداری از منابع، با محدودیت های شدید مواجه هستیم باید مدیریت مصرف انرژی با پیوست فرهنگی را در دستور کار قرار دهیم.
وی با بیان اینکه الگوی مصرف ما در کشور بالاتر از متوسط مصرف جهانی است، اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی و با توجه به افزایش مصرف انرژی و فرارسیدن فصل سرما، دستگاه های اجرایی موظف شدند تا در خصوص کاهش روشنایی، بهینه سازی موتور خانه، نصب دماسنج در اتاق ها و نگهداری دمای اتاق بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی و همچنین عایق بندی صحیح موتورخانه ها و مواردی از این دست، اقدام کنند.
منصوری از اجرای طرح هایی برای مدیریت مصرف صحیح گاز در سطح ادارات و دستگاه های اجرایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری ها نیز می توانند نقش موثری در این خصوص داشته باشند و در بحث کاهش روشنایی معابر در مکان هایی که ضرورت ندارد، اقدام ‌کنند.
معاون استاندار سمنان از مصرف بالای گاز در صنایع خبر داد و بر لزوم افزایش راندمان در این بخش برای کاهش قابل توجه مصرف انرژی تاکید کرد و گفت: بحث فرهنگ سازی یکی از موارد اصلی در این حوزه است که‌ پایگاه اطلاع رسانی ویژه این‌ مهم با محوریت روابط عمومی استانداری سمنان تشکیل و پخش محتواهای آموزشی و نشر حداکثری در دستور کار قرار دارد تا شاهد آگاهی بخشی بسیار مطلوب در سطح مردم باشیم.
معاون استاندار سمنان در پایان تاکید کرد: به هیچ عنوان بحث نشر ناامیدی در متن جامعه مورد توجه نیست؛ اما لزوم استفاده بهینه از سطح انرژی و رسیدن به متوسط جهانی، باید بیش از پیش در دستور کار مردم عزیز استان قرار داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha