• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99101712617
  • خبرنگار : 71049

مولایی: ایران سعی دارد افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی را در دنیا تحت فشار روانی قرار دهد

مولایی: ایران سعی دارد افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی را در دنیا تحت فشار روانی قرار دهد

یک حقوقدان با اشاره به اقدام ایران در شناسایی تعدادی از مقامات و فرماندهان آمریکایی دخیل در ترور شهید سلیمانی از جمله دونالد ترامپ با بیان این که این اقدام بیشتر ابعاد سیاسی دارد، گفت: این نشان می دهد که ایران سعی دارد افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی را در دنیا تحت فشار روانی قرار دهد.

یوسف مولایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره اعلان قرمز ایران به اینترپل برای شناسایی عوامل ترور شهید سلیمانی از جمله رئیس جمهور آمریکا که عامل اصلی آن بود تا فرماندهان و مقامات در پنتاگون و نیروهای مستقر در منطقه با قید اینکه چه نقشی داشته‌اند اظهار کرد: مقامات بلندپایه تا وقتی که در ماموریت رسمی هستند، مصونیت قضایی و حقوقی بین المللی دارند و بعد از پایان دوره شان هم فقط کشورهایی صلاحیت اجرای این درخواست را دارند که قوانین داخلی شان به آن ها اجازه این پیگیری را بدهد چرا که اینترپل شامل پلیس محلی کشورهای مختلف است و آنها هم بر اساس قوانین داخلی خود و منافع شان عمل می کنند.

وی با بیان این که این اقدام ایران طبعا به لحاظ حقوقی چندان قابل پیگری نیست اما ابعاد سیاسی و تبلیغی دارد افزود: این اقدام ایران نشان می دهد که این موضوع برای ایران جدی و مهم است و در صدد پیگیری مساله و مشخص کردن عاملان اقدام علیه فرمانده نظامی اش است. اما لزوما این اقدام نتیجه فوری و قطعی حقوقی در بر ندارد.

مولایی گفت: با توجه به اینکه آمریکا قوانین داخلی خود را ارجحیت می دهد از این رو اقدام کشورهای دیگر هم بازدارنده آنها نیست و حتی بعد از پایان ریاست جمهوری ترامپ بعید است تحت تعقیب قرار گیرد.

این حقوقدان با اشاره به اقدام فوق خاطرنشان کرد: بخشی از اقدام ایران نشان‌دهنده اراده حاکمیت است که سعی دارد افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی را در سطح بین المللی تحت فشار روانی قرار داده و جنایتکار معرفی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha