• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99101712654

دستگیری از نیازمندان ابرکوه با منش «حاج قاسم»

دستگیری از نیازمندان ابرکوه با منش «حاج قاسم»

ایسنا/یزد هم‌زمان با ایام سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رزمایش مواسات و همدلی با عناوین مختلف و به اسم سردار دلها در روستاهای ابرکوه برگزار شد.

در ایام اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مردم ابرکوه به منظور ترویج مکتب و اندیشه‌های این ابرمرد تاریخ ایران با اجرای طرح‌های مختلف با محوریت حمایت از نیازمندان و دستگیری از آنان، تلاش کردند تا همانند حاج قاسم، مردم را مهم‌ترین اولویت خود قرار داده و یاری‌گر همنوعان خود باشند.

در همین راستا محفل انس با قرآن در امامزاده عباسعلی (ع) روستای مریم‌آباد برگزار و در حاشیه آن طرح «راه سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد» با تهیه و توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی به ارزش ۹۳۹ میلیون ریال جهت تحویل به نیازمندان، اجرا شد.

«ابوالفضل زمانی» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه در این‌ باره در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیروی فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استمرار کمک‌های مؤمنانه و حمایت از نیازمندان، این مهم توسط مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان ابرکوه در دستور کار قرار گرفت و بسته‌های ارزاق شامل گوشت قربانی، حبوبات، روغن، برنج، گوشت مرغ و سایر اقلام به دست نیازمندان روستای مریم‌آباد رسید.

وی ادامه داد: در راستای این طرح مرکز افق امامزاده عباسعلی‌(ع) نیز با همکاری هیئت امناء امامزاده، مؤسسه کریم اهل‌بیت (ع)، مسجد جامع، پایگاه شهید مدرس و خیرین، اقدام به تهیه ۶۰ بسته معیشتی برای محرومین کردند.

در روستای سیل‌زده فیروزآباد نیز هدایای مردمی به همت موسسه مردم‌ نهاد «ایستگاه همدلی» به ارزش بیش از ۳۵۰ میلیون ریال با همکاری و مشارکت دهیاری روستای فیروزآباد، خیرین دهستان فراغه و تیجرد، روستای اسدآباد و اسفندآباد، به دست محرومین رسید.

«ملیحه غلامزاده» مسئول موسسه ایستگاه همدلی در این باره گفت: یکی از مهم‌ترین حمایت‌های مردمی که به دست دانش‌آموزان سیل‌زده روستای فیروزآباد رسید، تهیه سه دستگاه تبلت به ارزش بیش از ۷۳ میلیون ریال بود تا این دانش‌آموزان بتوانند پا به پای سایر دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی شرکت کرده و از تحصیل باز نمانند.

غلامزاده همچنین به اهدا امکانات و تجهیزات منزل به سیل‌زدگان به یاد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: علاوه بر بسته‌های معیشتی، بهداشتی، غذایی، البسه، امکانات منزل و دیگر مایحتاج، یک تیم روانشناسی به صورت منظم با مردم سیل‌زده روستا در ارتباط هستند و در زمینه‌های مختلف به آنان مشاوره ارائه می‌کنند.

در بخش بهمن ابرکوه و دهستان اسفندار نیز در حاشیه مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده و یادواره شهدای این دهستان، ۲۰۰ بسته معیشتی به نام سید الشهداء مقاومت به همت حوزه مقاومت بسیج عشایری شهید مطهری، تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha