• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99101712753
  • خبرنگار : 50167

از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون؛

۷۳۵۰ نوزاد زنجانی در آب متولد شده‌اند

۷۳۵۰ نوزاد زنجانی در آب متولد شده‌اند

ایسنا/زنجان مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان زنجان گفت: از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۳۵۰ مورد زایمان در آب در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان به وقوع پیوسته که سبب کاهش چشم‌گیر سزارین در استان شده است.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیمارستان‌های امام حسین (ع) و امید ابهر جزو فعال‌ترین مراکز در حوزه موالید بوده که در دوران شیوع کرونا نیز تعطیل نشده است، اظهار کرد: بیمارستان‌های مذکور در حوزه زایمان در آب سرآمد است؛ خاطرنشان می‌سازد زایمان در آب یکی از بهترین روش‌های تایید شده جهانی است.

وی در رابطه با تعداد زایمان در آب بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان، افزود: از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون بیش از ۷۳۵۰ مورد زایمان در آب در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان به وقوع پیوسته که سبب کاهش چشم‌گیر سزارین و رضایت‌مندی بالای خانم‌های باردار زنجانی شده است.

این مسئول در رابطه با مطالبات مراکز دانشگاهی، تصریح کرد: علی‌رغم وضعیت بد اقتصادی موجود در پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی کاملاً به‌روز هستیم و حدود صد درصد مراکز درمانی در سطح استان طرف قرارداد سازمان تامین‌اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان در رابطه نسخه الکترونیک در قالب طرح ۳۰۷۰، ادامه داد: با اجرای کامل طرح فوق، بیش از ۷۰ میلیون بار مراجعه بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی به مراکز بیمه‌ای و درمانی استان کاهش پیدا خواهد کرد و تا پایان امسال نسخ کاغذی و دفترچه‌های درمانی جمع‌آوری خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل موجود در بحث نسخه الکترونیک مربوط به بخش داروخانه‌ها، داروهای ترکیبی است که در حال تدوین‌ ساز و کار اساسی برای حل این مشکل هستیم، اظهار کرد: بیش از ۹۷ درصد داروخانه‌های استان و ۹۱ درصد پزشکان، نسخه الکترونیکی را جایگزین نسخه کاغذی کرده‌اند که طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال به صد درصد خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه تامین‌اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین‌اجتماعی، ۴۱۲ مرکز درمانی در سطح کشور که از بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده‌ترین نقاط کشور را خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha