• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99101712847
  • خبرنگار : 71129

وکلای آسانژ به دنبال قرار وثیقه هستند

وکلای آسانژ به دنبال قرار وثیقه هستند

تیم حقوقی آسانژ امروز (چهارشنبه) قرار است برای آزادی موقت وی از زندان و درست ۴۸ ساعت پس از رد درخواست استردادش از سوی آمریکا، تقاضای تجدیدنظر جدید بدهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این درخواست جدید تجدیدنظر از سوی تیم حقوقی جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس پس از آن مطرح می‌شود که قاضی منطقه‌ای انگلیس درخواست آمریکا برای استرداد وی را به دلیل نگرانی‌های موجود درباره وضعیت سلامت روانی و احتمال خودکشی این فرد در آمریکا رد کرد.

وکلای آسانژ به دنبال متقاعد کردن دادگاه هستند که قرار صدور وثیقه برای آسانژ ۴۹ ساله خطری ایجاد نمی‌کند چون در ۲۰۱۲ هم قرار وثیقه برای او صادر شد وقتی که وی برای اجتناب از استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در لندن رفت و درخواست پناهندگی کرد.

در پی دستگیری آسانژ در آوریل ۲۰۱۹ در سفارت اکوادور، وی به ۵۰ هفته حبس در زندانی در انگلیس محکوم شد و پس از گذراندن این مدت دادگاه انگلیس حکم کرد که او باید تا زمان پایان رسیدگی به پرونده استردادش به آمریکا در زندان بماند.

قاضی‌های مسئول رسیدگی به پرونده آسانژ مکررا درباره سوابق فرار او برای اجتناب از وثیقه سخن گفته‌اند حتی وقتی که وکلای این افشاگر مدعی شدند آسانژ در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در زندان به دلیل شرایط نامساعد سلامتش قرار دارد.

دولت واشنگتن اعلام کرده که باز هم به روند استرداد آسانژ برای بازجویی و دادگاهی وی بابت انتشار اسناد و مدارک محرمانه ادامه می‌دهد.

یکی از سخنگوهای وزارت دادگستری آمریکا نیز اعلام کرد،‌ آنها به شدت بابت تصمیم دادگاه منطقه‌ای انگلیس در رد درخواست آمریکا برای استرداد آسانژ ناامید شده‌اند و به این ترتیب، دادستانی به دنبال درخواست تجدیدنظر این حکم در دادگاه عالی لندن است به این معنا که پرونده استرداد این افشاگر برای چندین ماه در دادگاه‌های انگلیس در جریان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha