• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99101713157
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندار همدان خبر داد

چهاربانده کردن راه ارتباطی همدان- علیصدر در حال پیگیری است

چهاربانده کردن راه ارتباطی همدان- علیصدر در حال پیگیری است

ایسنا/همدان استاندار همدان با بیان اینکه اجرای ۲۱۵ پروژه با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان کبودراهنگ در دست اجراست، گفت: چهاربانده کردن راه ارتباطی همدان، بهار، گل تپه و علیصدر با همکاری دولت و بخش خصوصی در حال پیگیری است.

سیدسعید شاهرخی چهارشنبه ۱۷ دی ماه در کمیته برنامه ریزی شهرستان کبودراهنگ، اعلام کرد: شهرستان کبودراهنگ ویژگی های منحصربفردی دارد و با ویژگی های متدین، تلاشگر و کم توقع بودن مردم زبانزد بوده و حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان روستانشین هستند و نگاه مدیران استان و بنده به شهرستان کبودراهنگ ویژه هست و خواهد بود.

شاهرخی تأکید کرد: باید  اولویت اصلی مدیران  شهرستان توجه به معیشت، سلامت و اشتغال مردم باشد چراکه این موارد مهمترین نیاز مردم محسوب می شوند.

وی ادامه داد: سعی شده برای اجرای طرح های اشتعال و معیشت هدفمند پیش برویم به طوریکه در بحث اشتغال سال گذشته برای کبودراهنگ ۲۴۴۵ شغل محقق شد و از سهمیه ۱۵۲۹ مورد طرح اشتغالزایی در سال جاری تاکنون برای ۲۰۸۸ شغل ایجاد شده است.

استاندار همدان گفت: کلنگ مسکن محرومان در سفر معاون رئیس جمهور به استان همدان در شهرستان کبودراهنگ و روستای حاتم آباد به زمین زده شد که  ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای مسکن محرومان در نظر گرفته شد و علاوه بر این نیز مقداری تسهیلات بلا عوض به خانواده ها محروم فاقد مسکن  اختصاص یافت که این پروژه در حال ساخت است و بهار سال آینده افتتاح می شود.

وی بر تسریع در حل مشکل مسکن مهر کبودراهنگ و گل تپه تأکید کرد و یادآور شد: مدیرکل راه و شهرسازی استان و شهرستان کبودراهنگ موظف هستند تا چند هفته آینده مشکل مسکن مهر این شهرستان را بررسی و نتیجه و راه حل را به استانداری اعلام کنند.

استاندار همدان گریزی به چهاربانده کردن راه همدان به علیصدر زد و تصریح کرد: مسیر همدان- علیصدر هزینه زیادی می طلبد و باید اعتبار ملی به آن تعلق گیرد که نیازمند پیگیری نماینده های مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران راه و شهرسازی استان و شهرستان دارد.

شاهرخی با بیان اینکه برای تأمین تخصیص اعتبار به مدارس در حال تخریب و مدارسی که نیاز به تعمیر دارند هفته آینده لیستی تهیه و به استانداری ارائه شود تا اعتبار لازم در اختیار شهرستان قرار گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱۵ پروژه با ۲۹ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان کبودراهنگ در حال اجراست و از فرماندار می خواهم طرح هایی که قابلیت واگذاری دارد را به بخش خصوصی واگذار کند. 

وی در پایان مطرح کرد: همین امروز مبلغ سه میلیارد تومان برای انجام کارهای ضروری شهرستان در اختیار فرماندار کبودراهنگ قرار می گیرد که مهمترین و ضروری ترین موضوع که قبل از همه باید به آن پرداخته شود، حل مشکل شهرداری است که یک میلیارد از این مبلغ برای حل مشکلات شهرداری تخصیص یابد.

سیداسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز گفت: کبودراهنگ استعداد برجسته ای مانند غارعلیصدر دارد و به علت محرومیت بالا رقم عمده درآمد نفت استان به کبودراهنگ تعلق یافته و راه علیصدر به همدان یکی از اولویت های وزارت راه قرار گرفته و در حال واگذاری به سرمایه گذار هستیم. در ضمن شهرستان کبودراهنگ در زمینه وام اشتغال وضعیت مناسبی دارد و چشم انداز مناسبی برای کبودراهنگ داریم. در بحث راه نیز ۷۵ درصد اعتبارات راه سازی استان به شهرستان کبودراهنگ تختصاص یافته است.

در ادامه این جلسه نماینده معین شهرستان کبودراهنگ از  تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به استان همدان در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: از این مبلغ باید مقداری برای چهاربانده کردن راه کبودراهنگ به علیصدر هزینه شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه تصریح کرد: نامه تأمین اعتبار ملی پروژه چهاربانده کردن همدان- علیصدر در مجلس شورای اسلامی تنظیم شده و در اختیار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است و منتظر هستیم  تصمیمات نهایی ابلاغ شود تا این مشکل مهمترین منطقه گردشگری استان که همان چهار بانده شدن راه است، به زودی حل شود.

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان نیز در بحث علیصدر گفت: در طرح گردشگری مطالعات لازم توسط مشاور در حال انجام است، به دنبال جذب سرمایه گذار برای توسعه نقاط گردشگری و افزایش امکانات در علیصدر هستیم و پیگیریم جداره سازی و مناسب سازی کوچه ها با طرح گردشگری برای گردشگران با  ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار گرفته شده، در روستای علیصدر اجرا شود.

در ادامه مدیرکل مخابرات استان همدان درباره مشکل اینترنت شهرستان توضیح داد: ۳۵ سایت ایرانسل  
در شهرستان کبودراهنگ و در ۵ روستا داریم که پهنای باند آنها مشکل دارد، اینترنت همراه پهنای باند امسال ۶ گیگ بوده که به ۱۴ گیگ افزایش یافته و ۲۵ روستا نیز به اینترنت دسترسی ندارند و ۳۹ روستا در برنامه ارتقاء اینترنت قرار گرفته است. در ضمن از ۱۸۱ مدرسه کبودراهنگ، ۱۶۳ مدرسه دارای مودم هستند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز گفت: در دو سال خدمت اینجانب پروژه هایی هستند که نیمه تمام مانده اند، به عنوان مثال مسکن مهر گل تپه بالای ۲۵۰ واحد بلاتکلیف مانده، وضعیت راه های کبودراهنگ نامناسب است و هر ساله شاهد تصادفات زیادی در جاده همدان به علیصدر هستیم و راه کبودراهنگ به اورقین مشکلات زیادی  دارد.

حجت الله مهدوی مشکل آنتن دهی در ۳۰ روستای شهرستان، استقرار دانشگاه آزاد در ساختمان متعلق به فرمانداری و بلااستفاده ماندن ساختمان ساخته شده دانشگاه را از دیگر مشکلات شهرستان عنوان کرد.

وی بیان کر: شش باب مدرسه در حال تخریب هستند و ۲۵ مدرسه تعمیری داریم و موضوع دیگر نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امام رضا(ع) است که از دیگر نیازهای شهرستان به حساب می آید. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز گفت: برای شهرستان کبودراهنگ ۲۰۰ سهمیه مسکن با ۶۰ میلیارد تومان وام درنظر گرفته شده که برای هر متقاصی نیز ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات تعلق گرفته است و  ۲۵۰ واحد مسکن محرومان به شهرستان کبودراهنگ اختصاص یافته و تاکنون  ۲۶۸ متقاضی شناسایی شدند و  مشکل مسکن مهر گل تپه این است که متقاضی ندارد. 

حسن ظفری با بیان اینکه محور خلعت آباد ۴۰ میلیارد تومن اعتبار نیاز دارد، اظهار کرد: کبودراهنگ ۱۰ نقطه حادثه خیز دارد که برای رفع آن ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. 

در پایان رئیس مرکز بهداشت استان همدان قول داد که تا ۲۲ بهمن امسال دستگاه سی تی اسکن کبودراهنگ نصب شود.

به گزارش ایسنا، استاندار همدان در ادامه برنامه سفر به شهرستان کبودراهنگ همراه با نماینده معین شهرستان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرماندار و مدیرکل بنیاد مسکن استان از طرح مسکن محرومان روستای حاتم آباد شهرستان کبودراهنگ بازدید کرد.

این طرح شامل احداث ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی است که تابستان امسال با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کلنگ زنی شد و هم اکنون این طرح با پیشرفت خوبی در دست اقدام است.

استاندار همدان در ادامه در مراسم کلنگ زنی مجتمع ۲۰ هکتاری گلخانه کوریجان گفت: همکاری بخش خصوصی در اجرای گلخانه ها قابل تقدیر است. براساس سند راهبردی استان ۲۱۰ هکتار گلخانه در استان همدان در سه سال اجرا می شود. 

شاهرخی ادامه داد: گلخانه های همدان از ۱۰۷ هکتار به ۱۷۴ هکتار رسیده و امروز روستای کوریجان به عنوان روستای پایلوت و نمونه و استان همدان به عنوان استان پایلوت کشت های گلخانه ای کشور است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم گلخانه ۲۰ هکتاری میرزایی در روستای کوریجان کلنگ زنی شد. هم اکنون ۵۰ هکتار گلخانه در این روستا فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha