• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99101713243
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ دی ایسنا

ادعای سی. بی.اس مبنی بر تهدید حمله به کنگره آمریکا برای انتقام ترور سردار سلیمانی/ تاکید رییس جمهور بر محاکمه مسببین حادثه هواپیمای اوکراینی/ تشکیل جلسه شورای امنیت ملی و دستور رییس‌جمهور کره برای رسیدگی به توقیف نفتکش در ایران/ سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تهدید حمله به کنگره آمریکا برای انتقام ترور سردار سلیمانی

به گزارش ایسنا،‌ شبکه سی. بی. اس مدعی شد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی نیویورک یک پیام صوتی هشداری تهدید آمیز مبنی بر مورد هدف قرار گرفتن کاخ کنگره آمریکا در انتقام از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی دریافت کرده است.
سی. بی. اس در ادامه مطرح می کند: مشخص نیست چه کسی این پیام تهدیدآمیز را فرستاده است. در حالی که دولت آمریکا باور ندارد که این پیام حمله موثق باشد، این اتفاق به عنوان رخنه به فرکانس های هوایی مورد تحقیق قرار گرفته است. 

این خبر در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

برای پاسخ به هر اقدام ایران آماده‌ایم

وزیر خارجه آمریکا هم مدعی شد که ایران ۴۰سال است آمریکا و اسرائیل را تهدید می کند.

مایک پمپئو در گفت وگو با بلومبرگ افزود:  ما اقدامات صحیح را انجام دادیم. ما آمریکا را در جایگاه مناسبی قرار دادیم تا ایرانی را قانع کنیم که تفکر آن ها نادرست است، اگر آن ها تصمیم بگیرند که هرگونه اقدامی اتخاذ کنند ما اطمینان کامل داریم که دولت ترامپ به آن ها پاسخ خواهد داد به روشی که ترامپ‌ یک هفته پیش یا بیشتر در رابطه با آن صحبت کرد و توئیت نوشت.

قوه قضاییه در محاکم بین‌المللی علیه ترامپ اقدام کند

همچنین حسن بهشتی پور،‌ کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به غیرقانونی بودن جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی بر اساس قوانین بین‌الملل، گفت: قوه قضاییه باید مستندات و جنبه های بین المللی این مساله را گردآوری کرده و ضمن صدور کیفرخواست در دادگاه‌های داخلی از طریق محاکم بین المللی هم پیگیری‌های لازم انجام شود.

بر محاکمه مسببین حادثه هواپیمای اوکراینی اصرار داریم/خط قرمزهای ما در بودجه قابل شکستن نیست

تاکید رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بر محاکمه مسببین حادثه هواپیمای اوکراینی هم از پرمخاطب ها بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تاکید کرد: مسببین این حادثه باید در یک دادگاه عادلانه محاکمه شوند و دولت بر این موضوع اصرار دارد و قوه قضاییه هم حتما این کار را انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش با تاکید بر این‌که در بودجه خط قرمزهایی داریم که قابل شکستن نیست عنوان کرد: باید به این خط قرمزها توجه کنیم. وضع اقتصاد اقشار کم درآمد یکی از خط قرمزهای ماست. جنگ اقتصادی و البته عده‌ای بی‌انصاف به اندازه کافی باعث شده‌اند که به این اقشار ما فشار بیاید و بهم زدن یک دفعه مالیات و عوارض گمرک و اضافه کردن آن فشار دیگری به مردم وارد می‌کند و ما این موضوع را قبول نمی‌کنیم نباید بی‌حساب و کتاب مالیات افزایش پیدا کند.

تشکیل جلسه شورای امنیت ملی و دستور رییس‌جمهور کره برای رسیدگی به توقیف نفتکش در ایران

صدور دستور رییس جمهور کره جنوبی برای برگزاری گفت وگوهای بین سازمانی برای رسیدگی به مسئله توقیف یک شناور متعلق به کره جنوبی در خلیج فارس از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

همچنین شورای امنیت ملی کره برای بررسی این موضوع تشکیل جلسه داد.

خبرهای دیگر در این ارتباط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

مدرکی دال بر آلوده کننده بودن نفتکش وجود ندارد/ پرونده پول‌های بلوکه شده جدا بررسی می‌شود

هیئت کره جنوبی برای حل مساله نفتکش امروز به تهران سفر می‌کند

***

سخنرانی رهبر انقلاب در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم

رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم علیه رژیم ستمشاهی، به صورت تلویزیونی سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در سالروز قیام ۱۹ دی، هر سال با حضور هزاران نفر از مردم قم در حسینیه امام خمینی برگزار می‌شد که امسال به علت شیوع ویروس کرونا، بدون حضور جمعیت و به صورت تلویزیونی انجام خواهد شد.

این خبر هم از پربازدیدهای امروز بود.

حمله به اهداف دوردست از اهداف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش است

خبر بعدی، تشریح ابعاد مختلف تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش توسط امیر دریادار موسوی بود.

معاون عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران حمله به اهداف دوردست و اقدام آفندی علیه اهداف ثابت و متحرک در زمین، هوا و دریا را از اهداف اصلی این تمرین بزرگ رزم پهپادی دانست.

شلیک موشک آذرخش از پهپاد کرار و انهدام اهداف متخاصم

همچنین در دومین روز از تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش و در اجرای مراحل عملیاتی این تمرین، پهپاد کرار رهگیر نیروی پدافند هوایی ارتش با موفقیت عملیات رهگیری هوایی و انهدام اهداف متخاصم را اجرا کرد.

اخبار دیگر مرتبط با این تمرین را در لینک های زیر بخوانید.

شلیک موشک الماس از پهپاد ابابیل و انهدام اهداف سطحی

پرواز برد بلند پهپادهای انتحاری در تمرین بزرگ رزم پهپادی ارتش

پرتاب پهپاد انتحاری وضد رادار آرش از محفظه قابل حمل

دستاورهای بی‌نظیری در حوزه پهپاد داشته ایم

***

مجلس با حمایت از دژپسند بر دهان دشمن بکوبد

اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره استیضاح وزیر اقتصاد هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

حسینعلی امیری با بیان اینکه مجلس حق استیضاح را دارد و این موارد برای ما چیز عجیب و غریبی نیست، تاکید کرد: امیدواریم ابهامات نمایندگان مجلس با توضیحات وزیر مربوطه رفع شود که به نظرم همین اتفاق می‌افتد. به خصوص که ما در سال پایانی دولت قرار داریم و دشمنان ما و به ویژه هیات حاکمه نابخرد آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار داده و در چنین شرایطی قطعاً کمک به وزیر اقتصاد می‌تواند یک تودهنی به دشمنان باشد.

«بزرگان» از لاریجانی دعوت کنند، کاندیدای ۱۴۰۰ می‌شود

توصیه یک نماینده سابق مجلس مبنی بر دعوت از علی لاریجانی برای نامزد شدن در انتخابات ۱۴۰۰ از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

کمال‌الدین پیرموذن اظهار کرد: با توجه به شرایط جهانی و به خصوص با عنایت به شناختی که از لاریجانی دارم و همچنین گفت‌وگوهایی که در این چند سال به‌طور پراکنده در این زمینه با وی داشته‌ام، در صورت اینکه گروه‌های مرجع، بزرگان مذهبی، ملت و دلسوزان نظام و کیان انقلاب از او برای حضور در این امر فوق‌العاده مشکل و خطیر درخواستی داشته باشند، برخلاف میل باطنی‌اش، بخاطر منافع ملت وارد انتخابات خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha