• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101713359
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

برای نخستین‌بار در کشور "رصدخانه مهارت"در سمنان ایجاد می‌شود

برای نخستین‌بار در کشور "رصدخانه مهارت"در سمنان ایجاد می‌شود

ایسنا/سمنان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز رصدخانه مهارت برای اولین بار در کشور با هدف ارزیابی برنامه‌های در حال اجرای مهارت‌آموزی ، در استان سمنان خبر داد.

علی اوسط هاشمی در سفر به سمنان و در جلسه شورای مهارت استان سمنان اظهار کرد: با برنامه ریزی های انجام شده مسابقه ملی مهارت قطعه‌سازی در آینده نزدیک در استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این برای برگزاری مسابقه ملی آزاد اصناف در استان هم برنامه ریزی های لازم انجام شود افزود: بهره‌برداری و به کار گیری از ظرفیت سرمایه های انسانی همواره باید مورد توجه باشد و یکی از شاخص های مهم برای توسعه کشور مهارت آموزی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به لزوم بهره‌گیری بیشتر از فناوری‌های نوین اضافه کرد: توجه به هوش مصنوعی و نقش ربات در بازار و توسعه اقتصادی باید در ایران مورد توجه باشد و با رهیافت های نوین برای بهره گیری از اقتصادی پایدار اقدام کرد.

اوسط هاشمی معتقد است که اگر قرار است به سمت مهارت آموزی برویم توجه به انسان محوری باید اصل باشد و مهارت رویه مثبت در گره‌گشایی بیکاری است.

رتبه ۱۱۹ ایران در نرخ بیکاری دانش آموختگان جهان

وی با اشاره به ریل‌گذاری مناسب استان در حوزه مهارتی افزود: تدوین سند راهبری توسعه مهارت در استان سمنان از اقدام های موثر برای ترغیب مهارت آموزی در جامعه بوده است و باید این رهیافت های اصولی با توسعه بیشتر ادامه یابد.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: باید از ثبات در اجرای شغل دوری کرد و همزمان در قالب های مختلف برای مهارت آموزی و توجه به اصل اشتغال در قالب‌های مختلف و به روز رسانی مشاغل اقدامات لازم را انجام داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: محصول توسعه و پرورش انسان های دارای مهارت، خلاق و باسواد رفاه با رضایت و سعادتمندی است.

 اوسط هاشمی افزود: توجه به مهارت آموزی از مولفه‌های مهم توسعه اقتصادی در جامعه است و در مدیریت خانم منصوری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای به معنای واقعی به امر مهارت آموزی توجه شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: توسعه بدون توجه به عقلانیت و تدبیر حاصل نمی شود و باید با اتکاء به توانمندی نیروی انسانی برای رشد و بالندگی کشور تلاش کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید محور توسعه به معنای واقعی انسان باشد و با توجه به این راهبرد می توان برای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه گام های موثری برداشت.
اوسط هاشمی اضافه ‌کرد: ایران از نظر نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در رتبه ۱۱۹ جهان قرار دارد که این جایگاه به هیچ عنوان زیبنده کشور ما نیست.
وی گفت: اگر در دهه های گذشته برای باسواد شدن مردم در جامعه اقدام شد اکنون ماموریت تغییر یافته و برای مهارت آموزی و آموزش جوانان خلاق و متحرک و با سبک، گام های استواری باید برداریم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: مهارت آموزی باید به رشد و توسعه کشور منجر شود و باید به گونه ای اقدام شود که انسان به انسان بودن خود ببالد.
اوسط هاشمی تصریح کرد: براساس ارزیابی های انجام شده بیش از ۱۳۳ میلیون شغل در جهان می بایست براساس رویکردهای جدید و انقلاب صنعتی چهارم ایجاد شود و باید با رهیافت های اصولی ایران هم به این جایگاه ممتاز دست یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha