• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99101813653

کارخانه نوآوری مشهد با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد

کارخانه نوآوری مشهد با دستور رئیس‌جمهور افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی کارخانه نوآوری مشهد امروز با دستور رئیس‌جمهور و حضور ویدئو کنفرانسی وی افتتاح شد.

حسن روحانی در آیین افتتاح کارخانه نوآوری مشهد که صبح امروز، 18 دی ماه، به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: کار بسیار ارزشمندی در شهر مشهد اتفاق افتاده است. در همه جای کشور اگر کارخانه‌ای قدیمی است، ایستگاه راه‌آهن قدیمی یا ساختمان قدیمی تاریخی وجود دارد که حفظ آن برای ما مهم است، می‌تواند تبدیل به کارخانه نوآوری شود.

وی با بیان اینکه «کارخانه نوآوری خانه استارت‌آپ‌هاست»، ادامه داد: حداقل باید در هر استانی یک کارخانه نوآوری داشته باشیم که همه استارت‌آپ‌ها مرجعی داشته باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: شهردار مشهد گفتند که اگر این‌جا به مرکز نوآوری تبدیل نمی‌شد، جای آن یک برج ساخته می‌شدکه برج‌های کشور ما معمولاً چشم‌نواز هم نیستند.

وی اضافه کرد: ساخت مراکز نوآوری برای شهرداری‌ها هم مفید است، چراکه شهرهای ما باید به سمت شهرهای هوشمند حرکت کنند.

مشهد در حوزه نوآوری در کشور پیشرو است

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، نیز در این مراسم گفت: کارخانه‌های نوآوری مکان‌هایی هستند که بخش خصوصی برای توسعه استارت‌آپ‌ها در آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های شهرداری مشهد جهت احداث کارخانه نوآوری، افزود: مشهد شهر نوآوری است و در حوزه نوآوری از تهران هم جلوتر است .مشهد در حوزه نوآوری در کشور پیشرو است و معتقدم  در بسیاری از زمینه‌ها تهران جلوتر است، این در حالی است که تهران چهل‌وسومین شهر نوآور دنیاست.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این مورد شهرداری مشهد کارخانه‌ای قدیمی و نوستالژی را به کارخانه نوآوری تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، کارخانه نوآوری مشهد در محل کارخانه متروکه نوشابه‌سازی کوکاکولا با هدف ایجاد مکانی برای هم‌افزایی فعالیت‌های نوآورانه و ارتباط کسب‌وکارهای نوپا با یکدیگر و فعالان صنعتی احداث شده است. این کارخانه در فضایی به وسعت 3.7 هکتار در قالب پروژه میدان پژوهش که شامل احداث کارخانه، ایجاد پارک پژوهش و بهسازی پیاده‌روهای اطراف میدان است، ساخته شده و وسعت خود کارخانه حدود یک هکتار است.

برای اجرای این پروژه حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است. در اجرای این پروژه تلاش شده فضاها و مجموعه عناصربه نحوی باشد که تمام نیازمندی‌های یک فعالیت استارت‌آپی تأمین شود. از جمله این فضاها می‌توان به فضای اشتراکی، فضاهای مستقل قابل واگذاری، آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ و رستوران، کلاس‌های تولید محتوا، آزمایشگاه نوآوری، اتاق جلسات و اتاق‌های گفت‌وگو و... اشاره کرد.

مخاطبان این کارخانه فعالان دانشگاهی، ایده‌پردازان، کسب‌وکارهای نوپا و فناورانه، شتابدهنده‌ها، فعالان اقتصادی و...هستند.در این مکان امکان تبادل دانش میان استارت‌آپ‌ها به وجود آمده و شبکه‌سازی انجام می‌شود. فضای کاری این مجموعه امکان تعامل و هم‌فکری را ایجاد کرده و پاسخگوی کلیه نیازها و الزامات ایجاد یک کسب‌وکار نوپا مانند مشاوره، جذب سرمایه و تبلیغات است.

کارخانه نوآوری مشهد به دنبال این است که تبدیل به قطب فعالیت مجموعه فعالان حوزه اکوسیستم استارت‌آپی در شرق کشور شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha