• پنجشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101813904
  • خبرنگار : 50233

افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا دهه‌فجر/همه شهرستان‌های استان صاحب اتاق حل مسئله می‌شوند

افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان تا دهه‌فجر/همه شهرستان‌های استان صاحب اتاق حل مسئله می‌شوند

ایسنا/سمنان معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان در دهه فجر امسال خبر داد.

فاطمه منصوری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد،اظهار کرد: فرآیند راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال از سوی معاونت توسعه منابع استانداری سمنان و با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود.

وی از راه‌اندازی این پارک به عنوان بستر و خواستگاهی برای توسعه اقتصاد دیجیتال در استان نام برد و افزود: پارک اقتصاد دیجیتال برای توسعه آموزش‌ها، اشتغال‌زایی، برگزاری استارتاپ ها و مرکز سنجش سلامت حرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان بر لزوم سرعت‌دهی به زمینه‌سازی برای بهره‌گیری بیشتر از اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات تاکید و تصریح کرد: دنیای امروز به سرعت به سمت اقتصاد دیجیتال سوق داده می‌شود و از این رو ما در استان نیز به دنبال این هستیم که آموزش‌هایی که در حوزه مهارت در استان به آن نیاز داریم را به این سمت سوق دهیم .

منصوری همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح کارخانه‌های نوآوری در استان خبر داد و گفت: تاکنون دو کارخانه نوآوری در استان راه‌اندازی شده و قرار است که سومین کارخانه نوآوری نیز در استان راه‌اندازی شود.

وی از کمک به تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از اهداف اجرای این طرح‌ها نام برد و اظهار کرد: در تلاشیم که با توجه بیشتر به حلقه مفقوده مهارت، ایجاد اتاق‌های حل مسئله و... به تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان کمک کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از مهارت‌آموزی به عنوان یکی  از برنامه‌های اولویت‌دار استان در راستای ایجاد توسعه پایدار نام برد و گفت: دو مورد از ۳۰ برنامه اولویت‌داری که از سوی وزیر کشور به استانداران اعلام‌شده مرتبط با حوزه مهارت‌آموزی است.

وی بر لزوم تعامل بین دستگاه‌های مسوول با هدف دستیابی به یک برنامه جامع مهارتی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این بخش، اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای استان سمنان قرار دارد.

منصوری با اشاره به برخی اقدامات استانداری سمنان در حوزه کمک به ایجاد اشتغال و رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت و تولید خاطرنشان کرد: در همین راستا اتاق حل مسئله در سمنان راه‌اندازی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان از برنامه‌ریزی برای افزایش اتاق‌های حل مسئله در این استان خبر داد و گفت: قرار است که اتاق حل مسئله در همه شهرستان‌های هشت‌گانه این استان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha