• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99101914097
  • خبرنگار : 71516

موضع قطر درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

موضع قطر درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

وزیر خارجه قطر اعلام کرد در صورت پایبندی رژیم صهیونیستی به طرح صلح عربی، دوحه به عادی‌سازی روابطش با این رژیم می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در مصاحبه با الجزیره گفت: عادی‌سازی روابط با اسرائیل یک تصمیم حاکمیتی و مختص هر کشوری است و موضع ما در این باره واضح است. اگر اسرائیل به طرح صلح عربی درباره پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و بازگشت آوارگان پایبند باشد نقش خود را در عادی‌سازی روابط بررسی می‌کنیم. در آن صورت قطر این مسئله را بررسی خواهد کرد اما اکنون هیچ دلیلی وجود ندارد.

چهارشنبه ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آشتی قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس می‌تواند زمینه مهمی برای تقویت روابط قطر و این رژیم باشد.

از سوی دیگر وزیر خارجه قطر درباره گزارش رسانه‌های مصری درخصوص شروط توافق آشتی با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس گفت: با تمام احترامی که برای مصر قائلم اما تصمیمات کشورها و دولت‌ها مسئله دیگری است. توافقی که در نشست سران شورای همکاری خلیج (فارس) در العلا امضا شد یک سند اولیه است و مسائل روابط به صورت دوجانبه بررسی خواهد شد. مصر یکی از طرف‌های بحران است. ما مسائل خودمان را داریم و آن‌ها مسائل خودشان را. نشست‌هایی وجود دارد که بین طرف‌ها برای بررسی راهکارهای آتی برگزار خواهد شد.

وی گفت: جزئیات با هر کشوری به صورت جداگانه بررسی خواهد شد چراکه هر کشوری با کشور دیگر متفاوت شد و هر کشوری مذاکرات دوجانبه‌ای با کشورهای دیگر خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۹ ۱۴:۴۳

رژیم صهیونیستی در صدد طرح محاصره شما و حمله نهایی هست ثبات کشور هایی که در حال عادی سازی با این رژیم هستند باید به صورتهای مختلف بخطر بیفتد ....باید اتباع اسراییل به وسیله مزدوران عربی ترور شوند ...خواب نماید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۱۹ ۱۶:۲۸

آره حاجی،همان حکایت یا باما یا در مقابل ما هرکی با ما بود درسته .و هرکس در مقابل ما بود به سبک شما باید ترور و حذف شود. خسته نشدید از این طرز فکر،تفاوت شما با آن طرز فکر ترور آنها ،عینا یکی است

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۱۰:۱۶

سگ هار روبایداینجوری مهارکرد. مثل خودشون بایدرفتارکرد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۰۴:۵۹

قطر زرنگ باش بن سلمان ریشه تورا با اسراییل حرام زاده خواهند کند گول نخور آسیایی مصر دست نشاند اسراییل آل جهود امریکاست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۰۸:۴۹

اخرش اسراعیل زهرشو خواهد ریخت واین کشورهای عربی میزنن تو سرشون و میگن کمک کمک

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۰۹:۰۹

سگ رو باید بی محل کرد. ایران اصلا اسم آمریکا اسراییل وعربستان رو نباید بیارید. ولشون کنید هر چقدر به هم بزنید بیشتر بو میاد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۱۵:۲۷

خیر در همانی است که اتفاق می افتد. مبارکشون باشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۱۷:۴۵

درود بر شرف حکومت داران کشور قطر، خداکند این موضعگیری دولت قطر محکم و دائمی باشد.انشالله