• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99101914282
  • خبرنگار : 71589

"ویمو" دیگر از اصطلاح "خودران" استفاده نمی‌کند

"ویمو" دیگر از اصطلاح "خودران" استفاده نمی‌کند

شرکت "ویمو" که زیرمجموعه شرکت بزرگ "الفبت" است و در زمینه توسعه فناوری خودروهای مستقل یا به اصطلاح "خودران" فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که دیگر برای توصیف فناوری خود از اصطلاح "خودران"(self-driving) استفاده نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، دفعه بعد که شرکت "ویمو"(Waymo) درباره فناوری رانندگی خودکار خود صحبت کند، نخواهیم دید که از اصطلاح "خودران"(self-driving) استفاده کند. این به این دلیل است که این شرکت می‌خواهد فناوری در حال توسعه خود را از "سیستم‌های کمک راننده نیمه خودران" که به شکل نادرست در یک دسته گروه‌بندی می‌شوند، متمایز کند.

این شرکت می‌گوید: ممکن است این یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما یک تغییر مهم است، زیرا دقت در زبان گفتار مهم است و می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد. متأسفانه ما می‌بینیم که برخی از خودروسازان از اصطلاح "خودران"(self-driving) به روشی نادرست استفاده می‌کنند و تصور غلطی از توانایی‌های فناوری کمک کننده به راننده و نه یک سیستم کاملاً خودمختار به مصرف کنندگان و عموم مردم می‌دهند. تمایز میان زیرگروه‌های این فناوری نه تنها از سوءتفاهم و سردرگمی جلوگیری می‌کند، بلکه همچنین باعث نجات جان افراد خواهد شد.

اکنون "ویمو" یک کمپین به نام "Let’s Talk Autonomous Driving" به معنی "بیایید بگوییم رانندگی خودکار" راه‌اندازی کرده است که از این تغییر ناشی می‌شود و سعی دارد آگاهی عمومی را در مورد تفاوت‌های این فناوری بالا ببرد.

یکی از شرکت‌هایی را که می‌توان به استفاده مکرر از اصطلاح "خودران" متهم کرد، شرکت "تسلا" است. چرا که برخلاف نام ارتقای نرم افزاری جدید این شرکت که "رانندگی کاملا خودکار" نام‌گذاری شده است، به رانندگان اجازه نمی‌دهد دستان خود را کاملا از روی فرمان بردارند و دیگر به جاده و اطراف خود توجه نداشته باشند. حداقل در شکل فعلی آن، این نرم افزار یک سیستم کمک راننده است، نه سیستمی که یک خودروی تسلا را به یک وسیله نقلیه کاملا مستقل تبدیل کند.

در حالی که "ویمو" مشخصا و صراحتا از "تسلا" نام نبرده است، شورای امنیت حمل و نقل ملی آمریکا(NTSB) بارها از این خودروساز در مورد طراحی سیستم خود موسوم به "اتوپایلت"(Autopilot) انتقاد کرده است که به گفته خودش اجازه می‌دهد تا راننده بیخیال شود.

در حالی که "ویمو" در اعلامیه خود بر جنبه ایمنی اصطلاحات مورد استفاده درباره این فناوری تأکید دارد، جنبه تجاری آن نیز مهم است. زیرا یک مطالعه جدید نشان داده است که ۴۸ درصد آمریکایی‌ها گفته‌اند که هرگز سوار بر یک تاکسی کاملا مستقل نخواهند شد. با این وجود برخلاف برخی نقاط عطف اخیر که "ویمو" موفق به دستیابی آنها شده است، این شرکت به وضوح راهی طولانی برای متقاعد کردن مردم به استفاده از روبوتاکسی‌های خود در پیش دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha