• جمعه / ۱۹ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99101914284
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸و۱۹ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۸و۱۹ دی ایسنا

سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز قیام۱۹ دی/ رونمایی یکی از پایگاه های راهبردی  موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس/ اظهارات رییس جمهور درباره حادثه هواپیمای اوکراینی و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید ۱۸و۱۹ دی ماه ۱۳۹۹ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تحریم ها باید متوقف شود /حضور ایران در منطقه قطعی است

به گزارش ایسنا،‌ بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در سالروز قیام۱۹دی در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود که از شبکه اول سیما به صورت زنده پخش شد، با اشاره به تحریم ها فرمودند: جبهه غرب و دشمنان ما موظفند این حرکت خباثت‌آمیز را خاتمه دهند و فوراً متوقف کنند. باید همه تحریم‌ها رفع شود که یک حرکت خائنانه و در ضدیت با مردم ایران است نه صرفاً مسئولان کشور.

رهبر انقلاب در مورد حضور ایران در منطقه هم افزودند: نظام جمهوری اسلامی موظف است طوری رفتار کند که دوستان و هوادارانش در منطقه تقویت شوند. این وظیفه ماست. نباید اجازه دهیم هواداران و دوستاران ما تضعیف شوند. این حضور ما در منطقه ثبات‌آفرین است. این حضور قطعی است و باید وجود داشته باشد.

ایشان همچنین ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود ۴ هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

رونمایی یکی از پایگاه های راهبردی  موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس 

دومین خبر پربازدید امروز،‌ رونمایی از یک پایگاه های راهبردی  موشکی نیروی دریایی سپاه در سواحل خلیج فارس با حضور فرمانده کل سپاه بود.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی ضمن بازدید از بخش‌هایی از دستاوردها و تجهیزات راهبردی زیر سطحی و موشکی این نیرو خاطر نشان کرد: منطق ما برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی، «قوی شدن» است.

آشتی قطر و عربستان ادامه‌دار نخواهد بود

تحلیل یک دیپلمات پیشین کشورمان در ارتباط با آشتی صورت گرفته بین قطر و عربستان و حضور امیر قطر از دیگر اخبار پربازدید بود. هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

مجتبی امانی اظهار کرد: تا زمانی که عربستان سعودی دست از برتری جویی خود در شورای همکاری خلیج فارس برندارد، آشتی مستمری بین قطر و عربستان ایجاد نخواهد شد و همواره در این روابط شاهد تنش‌هایی خواهیم بود.

اخباری از پرونده‌های هم‌دستان روح الله زم، عیسی شریفی و هواپیمای اوکراینی

گزارش ایسنا اخبار حقوقی و قضایی هفته از جمله پرونده‌های هم‌دستان روح الله زم، عیسی شریفی و هواپیمای اوکراینی هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شهادت سپهبد سلیمانی عمق راهبردی نظام را گسترش داد

خبر بعدی،‌ اظهارات سردار احمد وحیدی درباره وضعیت نیروی قدس سپاه پاسداران طی یک سال پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی بود.

فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پس از شهادت سپهبد سلیمانی نیروی قدس مقتدرانه کارهای مربوط به حوزه مقاومت را دنبال می‌کنند، گفت: شهادت سپهبد سلیمانی موجب افزایش فراوان عمق راهبردی در حوزه فعالیت‌های آن شهید و عزیزان‌مان در نیروی قدس و به تعبیر دیگر حرکت انقلاب اسلامی شد.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

شهید سردار سلیمانی اسطوره مقاومت است

وبینار واکاوی نقش سردار سلیمانی در مسأله افغانستان برگزار می شود

***

حادثه هواپیمای اوکراینی ناشی از بی‌تدبیری یک جمع بود

گرامیداشت یاد و خاطره جان‌باختگان حادثه هواپیمای اوکراینی در ۱۸ دی ماه سال گذشته از سوی رییس جمهور پربازدیدترین خبر دیروز(پنج شنبه) بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر می‌کنم. برای عزیزانی که در آن جهان هستند دعا می کنیم؛ این یک حادثه بسیار تلخ، دردناک باور نکردنی بود که از اشتباه یک فرد نشأت گرفت و آن اشتباه هم از بی‌تدبیری یک جمع ناشی شد.

هنوز شرمنده و عذرخواه هستم

همچنین محمدجواد ظریف در اوین سالگرد سقوط هواپیما اوکراینی با انتشار آواز سووشون در صفحه اینستاگرام در مطلبی نوشت: من از جمله مسئولینی بودم که تا آخرین ساعات پیش از اعلام‌ عمومی، همچون سایر مردم صرفاً گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را می شنیدم و علیرغم پیگیری هیچ اطلاعاتی فراتر از اخبار رسمی به وزارت امور خارجه اعلام نمی‌شد.

وزیر امور خارجه افزود: گرچه هیچ نقش و یا حتی اطلاعی از تحولات نظامی نیمه شب و فاجعه دهشتناک بامداد چهارشنبه سیاه ١٨ دی ٩٨ نداشتم، ولی به عنوان یک مقام رسمی خاضعانه و با قلبی پر از اندوه از همگان عذرخواهی کردم و هنوز نیز شرمنده و عذرخواهم.

هاشمی مرد صلح و جنگ بود/رابطه امام و آقای هاشمی رابطه مثال زدنی است

اظهارات حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

تولیت حرم امام خمینی (ره) گفت: آیت‌الله هاشمی هم مرد صلح و هم مرد جنگ بود. می‌دانست دنیا سختی، زندان، جنگ و فحش دارد.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: آقای هاشمی به امام(ره) گفتند چون بد است شما اتمام جنگ را قبول کنید من قبول می‌کنم و بعد شما من را عزل کنید. راویانی گفتند که گفته شده اعدامم کنید. اما امام این طوری نبودند، مسئولیت پذیر بودند. رابطه امام و آقای هاشمی رابطه مثال زدنی است.

خبرهای دیگر در سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در لینک های زیر دنبال کنید.

کشور بیش از هر زمانی به مشی عقلایی هاشمی نیازمند است

«دلنوشته‌ای در سوگ چهارساله پدر »

رونمایی از ۸ جلد کتاب پیرامون شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سعی آیت‌الله هاشمی بر حل مشکلات مردم در مسیر توسعه متوازن بود

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای ۱۴۰۰ برنامه فقرزدایی داشت

مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

***

در صورت رفع تحریم‌های آمریکا، به غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم خاتمه می‌دهیم

گفت و گوی اختصاصی معاون سیاسی وزیر خارجه با NHK درباره غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم از سوی ایران نیز از پربازدید ها بود.

سیدعباس عراقچی عنوان کرد که در صورت رفع تحریم‌ها و منفعت بردن ایران از توافق هسته‌ای، کشور به تعهدات هسته‌ای خود بازمی‌گردد. غنی‌سازی ۲۰ درصدی "می‌تواند به سرعت و به راحتی معکوس شود.

واردات خودرو به مناطق آزاد در سال آینده ممنوع است

خبر بعدی، مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ درباره ممنوعیت واردات خودرو به مناطق آزاد تجاری و صنعتی در سال آینده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha