• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99102014596
  • خبرنگار : 71565

وحیدی: غنی سازی ۲۰ درصدی قدرت جدیدی را در اختیار نظام قرار داد

وحیدی: غنی سازی ۲۰ درصدی قدرت جدیدی را در اختیار نظام قرار داد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در کشور گفت که این موضوع قدرت جدیدی را در اختیار نظام و دولت قرار داد.

محمد وحیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در کشور گفت: باید یک ظرفیت مهمی در امر غنی سازی در داخل کشور ایجاد کنیم که بتواند نیازهای داخلی ما را در حوزه های مختلف صلح آمیز برطرف کند، پیشتر بر اساس برجام قرار بود در مقابل توقف این فعالیت ها هم مراودات بین المللی در این حوزه گسترده شود و هم نیاز ها تامین شود، اما هیچکدام از این دو عملی نشد.

وی افزود: اجرایی شدن تعهدات ایران باید با زمان بندی صورت می گرفت؛ یعنی هر فعالیتی که در داخل متوقف می شد از آن طرف بخشی از اقدامات در جهت رفع تحریم ها صورت می گرفت، اما این اتفاق رخ نداد و ما شاهد تحریم های پیچیده تر هم بودیم، پس این موضوع می طلبید که شاهد یک اتفاق جدید در این سو باشیم تا خطوط قرمزی که حضرت آقا تعیین کرده بودند به یک نقطه مطلوب برسد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما به تعهدات به صورت یکسویه عمل می کردیم و شاهد اتفاق خاصی در آن سوی قرارداد نبودیم،در حالی که ما در کشور شاهد شرایط سخت اقتصادی، معیشتی و درمانی بودیم و حتی در ورود کالاهای اساسی و مراودات پولی و بانکی با مشکل رو به رو شدیم، آنها فشارها را از طریق تحریم افزایش دادند ولی راه های دور زدن تحریم ها نیز کم نیست، همچنین می توان در امر مراودات بین المللی کشورهای بزرگی مثل چین را جایگزین کرد.

وحیدی بیان کرد: پس با وجود چنین شرایطی کشور باید در حوزه تعمالات بین المللی برای خود فرصت ایجاد کند، لازمه حضور در صحنه بین المللی اگر بر اساس اصل منافع مشترک است باید توجه کنیم که این مهم بر اساس اصل قدرت هم است، این اقدامی که در امر غنی سازی انجام شد قدرت جدیدی در اختیار نظام و دولت قرار داد تا مجموعه دستگاه ها بتوانند با این فرصت به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۱۰:۴۶

دمتون گرم ایران حق داره به پیشرفت این انرزی برسه لطفا در اراده بدست اوردن انرزی هسته ای ثابت قدم باشید