• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99102014757
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

سرانه مصرف روزانه تخم مرغ در کردستان ۴۸ تن است

 سرانه مصرف روزانه تخم مرغ در کردستان ۴۸ تن است

ایسنا/کردستان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان،با اشاره به اینکه مصرف سرانه استان در روز ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر است، گفت: مصرف میزان سرانه تخم مرغ استان در روز ۴۸ تن است.

محمد دره وزمی امروز(۲۰دی ماه) در جلسه تنظیم بازار در خصوص تامین کالاهای اساسی در استان، اظهار کرد: در آذرماه سال جاری حدود ۵۸۰ تن روغن مایع و جامد مورد نیاز مردم در استان توزیع شد که به همین مقدار در حال جذب و توزیع خواهیم بود.

وی افزود: ۴۰۱ تن شکر در بسته های سه کیلوگرمی به قیمت ۲۴ هزار تومان برای مصرف کننده به بازار عرضه کردیم همچنین ۳۶۵ تن شکر به زنبور داران تحویل داده ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، بیان کرد: شکر از طریق فروشگاه ها زنجیره ای حدود ۲۰۰ تن تامین و در بازار عرضه شده است.

دره وزمی ذکر کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۱ هزار حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی سهم استان بوده و وارد سامانه شده است.

وی به تولید داخل لاستیک اشاره کرد و ادامه داد: ۸ هزار و ۵۷۴ حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین به استان اختصاص داده که حدودا ۳۶ درصد آن مربوط به لاستیک تولید داخل و ۶۴ درصد مابقی در سامانه تخصیص بوده که با ارز نیمای در حال توزیع است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، در خصوص افزایش قیمت تخم مرغ گفت: قیمت تنظیم بازار تخم مرغ کیلوی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است و شانه ای ۳۲ هزار تومان باید به دست مصرف کننده برسد که متاسفانه این چنین نیست.

وی با اشاره به اینکه ۷ هزار تن تخم مرغ در استان تولید می شود، ذکر کرد: تخم مرغ در استان به اندازه مصرف مردم تولید نمی شود.

دره وزمی با اشاره به اینکه مصرف سرانه استان در روز ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر است، افزود: مصرف میزان سرانه تخم مرغ استان در روز ۴۸ تن است.

شهریار حنیفی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سطح استان ۱۳ واحد مرغداری تخم گذار وجود دارد که از این میزان ۷ واحد در حال حاضر فعال است و چهار واحد آن به طور میانگین ۶.۵ تا هفت تن تولید می کنند و سه واحد دیگر در انتظار تسهیلات هستند.

حنیفی بیان کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ از ۱۲ هزار به ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و در حال حاضر با هماهنگی های لازم از استان های قم و آذربایجان شرقی به عنوان استان های معین ۱۰ تن تخم مرغ وارد به کردستان وارد شده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغ داری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که شانه ای ۴۸ هزار تومان است.

حنیفی  قیمت مرغ در مرغداری را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد.

سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری ۲۱ هزار تن جو، ۸۲ هزار و ۳۳۶ تن ذرت و ۴۵ هزار تن کنجاله سویا در استان توزیع شده است.

فزراد معاونی، مدیر کل پشتیبانی امور دام استان، گفت: در سال جاری حدود هزار و 325 تن مرغ منجمد در استان توزیع کردیم که حدود 450 تن در ماه دی ماه انجام شد و برای ۳۰۰ تن دیگر اقدام به خرید کرده ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha