• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102014795
  • خبرنگار : 71477

گوترش به صورت آنلاین هفتاد و پنجمین سالروز نخستین جلسه مجمع عمومی را گرامی‌ می‌دارد

گوترش به صورت آنلاین هفتاد و پنجمین سالروز نخستین جلسه مجمع عمومی را گرامی‌ می‌دارد

دبیرکل سازمان ملل در نخستین سفر مجازی خود از زمان آغاز تعطیلی‌های کووید ۱۹ سال گذشته، در رویدادهایی در لندن به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز نخستین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که در پایتخت انگلیس برگزار شده، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "استفان دوجاریک"، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز یکشنبه در برنامه اصلی این رویداد تحت عنوان "ما مردمان" که ‌نخستین واژگان منشور سازمان ملل محسوب می‌شوند، سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود در جریان این سخنرانی بر دستاوردهای سازمان ملل تاکید کند و خواستار یک مشارکت جهانی مجدد برای رسیدگی به چالش‌های متعدد پیش رویمان شود.

پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ و رسیدگی به تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد جهانی و همچنین مقابله با تغییر آب و هوا جزو این چالش‌ها هستند.

گوترش امیدوار بود که در این مراسم یادبود در سنترال هال لندن روبروی پارلمان انگلیس به صورت حضوری شرکت کند؛ جایی که ۵۱ عضو بنیان‌گذار مجمع عمومی برای نخستین بار در تاریخ ۱۰ ژانویه سال ۱۹۴۶ میلادی با یکدیگر دیدار کرده بودند. اما انگلیس به خاطر افزایش شمار مبتلایان، قربانیان و بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌ها در تعطیلی به سر می‌برد و به همین خاطر سفر گوترش به صورت مجازی صورت می‌گیرد.

"باربارا وودوارد"، سفیر انگلیس در سازمان ملل گفت: یکی از موضوعات این نشست "اهمیت بهبودی و التیام‌بخشی" خواهد بود. این یکی از پیام‌ها در سخنرانی گوترش به مناسبت سال نو میلادی بود و بسیار با کووید ۱۹ و واکسیناسیون و بهبود شکاف اقتصادی و نابرابری که با پاندمی کرونا تشدید شده، تناسب داشت.

وی افزود: اگرچه این سفر در حال حاضر مجازی خواهد بود اما مراسم گرامیداشت روز یکشنبه راه بسیار خوبی برای یادآوری مشارکت انگلیس در تاسیس سازمان ملل و مشارکتش به عنوان یکی از اعضای دائمی به مدت ۷۵ سال خواهد بود. این رویداد همچنین بر تلاش‌های انجام شده از سوی گوترش درخصوص آینده‌ای که همه ما می‌خواهیم و سازمان مللی که به آن نیاز داریم تاکید خواهد کرد.

این رویداد همچنین شامل یک گفت‌وگو میان دبیرکل سازمان ملل و مقامات، نمایندگان جامعه مدنی و جوانان انگلیس خواهد بود.

وودوارد گفت: تغییر آب و هوا همچنین یکی از موضوعات مهم سفر گوترش خواهد بود چرا که انگلیس ریاست نشست جهانی آب و هوای سازمان ملل را که نوامبر ۲۰۲۱ در گلاسگو، اسکاتلند برگزار می‌شود، برعهده دارد.

دوجاریک گفت: گوترش روز دوشنبه در "میزگرد مجازی COP۲۶ درخصوص گذار به انرژی پاک" صحبت خواهد کرد.

وی افزود: این رویداد در نظر گرفته شده تا تعهدات و اقدامات بیشتری را برای تسریع روند گذار به سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، مقرون به صرفه و انعطاف‌پذیر در کشورهای آفریقایی و اروپایی و همچنین اهمیت یک گذار درست برای تضمین فرصت‌های مشاغل متناسب با حفظ محیط زیست را به نمایش بگذارد.  

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد: همچنین انتظار می‌رود در جریان این سفر گوترش نشست‌های مجازی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و دیگر مقامات این کشور برگزار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha