• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99102014835
  • خبرنگار : 71610

معاریو نوشت

"قطر برنده اصلی و اسرائیل بازنده اصلی آشتی در شورای همکاری است"

"قطر برنده اصلی و اسرائیل بازنده اصلی آشتی در شورای همکاری است"

یک کارشناس و خاورشناس صهیونیستی در یادداشتی نوشت که رژیم صهیونیستی پس از مصالحه و آشتی میان شورای همکاری خلیج فارس دیگر چیزی برای خوشحالی کردن ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، "جکی خوجی"، کارشناس و خاورشناس صهیونیستی با انتشار یادداشتی در روزنامه عبری زبان معاریو با اشاره به آشتی میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس در جریان نشست اخیر ین شورا در عربستان نوشت که "دوستی" کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و به ویژه آنهایی که اخیراً روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند "شکننده" است.

خوجی نوشت که پس از هزینه میلیاردها دلار در جنگ یمن و ماجراهای بیهوده، دلایل مختلفی برای پایین آمدن ریاض و ابوظبی از خر شیطان  وجود دارد و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنها را تحت فشار قرار داد که پیش از از دست رفتن زمان با یکدیگر صلح کنند؛ چراکه مشخص نیست جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا در رابطه با ایران چه موضعی اتخاذ خواهد کرد.

وی گفت که امارات نیز به اندازه عربستان برای مصالحه با قطر تلاش کرد؛ چراکه ابوظبی در موضوع قطعی روابط با دوحه، بیشترین افت درآمد را ثبت کرده است. حجم تجارت امارات با قطر سالانه بیش از هفت میلیارد دلار است که سه برابر تجارت بین عربستان و قطر است. تحریم قطر در کل اقتصاد خلیج فارس را با رکود مواجه کرد.

این کارشناس در ادامه افزود که برنده و سود کننده اصلی آشتی، قطر بود و همه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نفس راحتی کشیدند و انتظار می‌رود که همه آنها از این به بعد روابط خود را از طریق گفت‌وگوی صحیح و مسئولانه تقویت کنند و به یک ید واحده در مقابل دیگران تبدیل شوند.

خوجی خاطرنشان کرد: اسرائیل را می‌توان به فهرست بازندگان اضافه کرد و می‌توان گفت که عربستان، امارات و بحرین دوست اسرائیل هستند اما این دوستی "لحظه‌ای و شکننده است و درواقع آنها دوستان واقعی نیستند اما درباره قطر نیز باید گفت که اگر روابطش را هم با تل‌آویو عادی کند، مغرور و زیرک باقی خواهد ماند و پس از مصالحه میان اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) دیگر اسرائیل دلیلی برای خوشحالی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۰ ۱۷:۳۷

این به اصطلاح کارشناس بسیار هم اشتباه فرموده اند. هم قطر برنده است و هم اسرائیل. بازنده اصلی ایران است که فعلاً سالهاست مشغول باخت است. نه فقط در منطقه که در کل جهان.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۹

شما درست می‌گویید اصلا میخوای به جای خبر نگاره تو ثبت نام کنی برای خبرنگاری؟ فکر کنم اگه تو باشی بیشتر دلداریشون میدی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۱۶

چرازورت میاد،راست میگه ایران همیشه بازنده بوده بااین سیاسته بچگانه ونابخردانه فقط مردم تحت فشارن،بقیه مثل توبارانت واختلاس پول کلانی به جیب میزنن بخاطرهمین سیاست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۲۲

ادم فروش ...‌ایران پرچمش بالاست