• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99102014977
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۰ دی ایسنا

تاکیدات رییس جمهور درباره خرید واکسن کرونا/ بازداشت فرد اهانت‌کننده به تصویر سردار سلیمانی در غزه/ درخواست اوکراین از ایران برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما/ تلاش عربستان برای جبهه‌بندی مقابل بایدن و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

مردم بدانند وسیله‌ای برای آزمایش واکسن نیستند/به دنبال خرید واکسن مطمئنی هستیم

به گزارش ایسنا، تاکیدات رییس جمهور درباره خرید واکسن کرونا در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پرمخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر اینکه برای ساخت واکسن یا برای خرید واکسن هر ارزی و هر ریالی نیاز باشد بلافاصله به هر قیمتی و برخلاف همه مشکلات، آن را تأمین خواهیم کرد، گفت: ما زودتر از این هم می‌توانستیم واکسن وارد کنیم و واکسن‌هایی در اختیار ما بود، اما واکسن‌ها متعلق به شرکت‌هایی بودند که می‌خواستند آن را روی مردم ما آزمایش کنند. برخی کشورها قبول کردند که کاری به آنها نداریم؛ اما مردم ما مطمئن باشند آنها وسیله آزمایش برای شرکت‌های سازنده واکسن قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: ما در داخل هم به دنبال این هستیم که هرچه سریعتر واکسن را به نتیجه برسانیم که البته اقدامات خوبی انجام گرفته است. در خارج هم علیرغم همه محدودیت ها و همه مشکلات دنبال این هستیم که بتوانیم واکسن مطمئنی را خریداری و وارد کشور کنیم.

دستور رهبری درباره واکسن کرونا اتمام حجت بر تمام مسئولان است

همچنین نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در توییتی با اشاره به بیانات اخیر رهبری درباره واردات واکسن کرونا، نوشت: سخن واضح و شفاف رهبری در این موضوع، اتمام حجت بر مسئولین اجرایی و ما است.چگونه می شود به کسانی که در ۸ سال جنگ تحمیلی، انواع سلاح شیمیایی و کشتارجمعی را به صدام هدیه دادند، اعتماد کرد؟ هنوز جنایت خون آلوده فرانسوی فراموش نشده است.

بازداشت فرد اهانت‌کننده به تصویر سردار سلیمانی در غزه

بازداشت عامل اهانت به تصویر سردار سلیمانی در غره توسط جنبش حماس هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

رسانه‌های فلسطینی از بازداشت "مجدی المغربی"، شیخ سلفی که اخیراً با پاره کردن پوستر سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، در غزه به این سردار مقاومت اهانت کرده بود، توسط جنبش حماس خبر دادند.

وی چند روز پس از دستگیری در خانه‌اش، آزاد شد. موسی المغربی، برادر مجدی المغربی از طریق حساب کاربری خود در سایت شبکه اجتماعی فیس بوک خبر آزادی مجدی را تأیید کرد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک ها زیر بخوانید.

نُجَباء از اخراج آمریکا و انتقام شهید سلیمانی دست نمی‌کشد

برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی در مناطق مختلف عراق

***

نباید فریب لبخند اروپایی‌ها را خورد

اظهارات رئیس شورای راهبردی روابط خارجی درباره زیاده خواهی سه کشور اروپایی در موضوع برجام هم از پربازدیدها بود.

سید کمال خرازی دقت در مواجهه با کشورهای اروپایی را به علت بدعهدی آنان ضروری دانست و تاکید کرد: نباید فریب خوشرویی، لبخند و روابط ظاهری با آنان را خورد.

درخواست اوکراین از ایران برای توضیح درباره حادثه سقوط هواپیما

همزمان با سالگرد سقوط هواپیمای اوکراینی در خاک ایران، اوکراین به همراه افغانستان، انگلیس، کانادا و سوئد با  صدور یک بیانیه مشترک خواستار توضیحات کامل ایران درباره جزئیات این حادثه و پرداخت غرامت به قربانیان این حادثه شدند.

این پنج کشور در بیانیه خود آورده اند: ما ایران را مسئول می دانیم که عدالت را درخصوص این حادثه اجرا و به خانواده های قربانیان و کشورهای آسیب دیده غرامت کامل پرداخت کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

مرز آذربایجان-ایران حقیقتا مرز دوستی است

خبر بعدی،‌ سخنرانی رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی سالانه ۲۰۲۰ و پس از وقوع درگیری های منطقه قره باغ بود.

الهام علی افاظهار کرد:  جمهوری آذربایجان کاملا مرزهای خود را با جمهوری اسلامی ایران بازیافته و ۱۳۲ کیلومتر مرز مشترک با ایران ایجاد شده است. وقتی من به منطقه خدا آفرین رفتم گفتم که این مرز، مرز دوستی است؛ حقیقتا هم اینگونه است.

اگر آمریکا به برجام بازگردد به تعهداتمان عمل می‌کنیم

اظهارارت یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص  اقدام اخیر ایران در خصوص آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

محمد علیپور با اشاره به تصویب طرح مجلس برای غنی سازی اورانیوم اظهار کرد: مجلس تشخیص داد که تعلل بیش از این جایز نیست و با این اقدام نه تنها چیزی از دست نمی دهیم بلکه مواردی را هم به دست می آوریم، اروپا مدعی است که به برجام پایبند است ولی به تعهدات عمل نکرد، اگر آمریکا هم به برجام بازگردد و تعهدات خود را اجرایی کند ایران هم در چارچوب برجام به تعهدات خود عمل می کند، در غیر اینصورت اگر این کار هم انجام نشود ما چیزی از دست ندادیم.

تلاش عربستان برای جبهه‌بندی مقابل بایدن

تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره تلاش عربستان برای جبهه‌بندی مقابل بایدن از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

سید جلال ساداتیان گفت: عربستان می داند که با آمدن بایدن پرونده قطوری از مسایل حقوق بشری علیه بن سلمان باز می شود از این رو سعی دارد اختلافات منطقه ای خود را برای جبهه بندی مقابل بایدن کنار بگذارد.

برای احترام به روح قانون اساسی جلوی مصوبات اخیر مجلس گرفته شود

خبر بعدی، نظر یک فعال سیاسی  در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس بود.

داریوش قنبری با بیان اینکه مجلس نمی تواند از طریق قانون عادی قانون اساسی کشور را تغییر دهد، گفت: انتخابات جزو حقوق مردم است. این کاری که توسط مجلس صورت می گیرد اساسا از حوزه اختیارات مجلس خارج است. انتظار می رود نهادهایی که به نوعی باید قانون اساسی را حفظ کنند، از جمله شورای نگهبان جلوی تصویب این قانون را بگیرند. از رئیس جمهور انتظار می رود واکنش نشان دهد. در کل انتظار می رود این تغیرات اجازه طی شدن پیدا نکنند. بر اساس احترام به روح قانون اساسی باید جلوی این مصوبه گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha