• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99102015028
  • خبرنگار : 50024

رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

اگر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پایان‌نامه‌های دانشجویی کاربردی شوند اتفاق خوبی رخ می‌دهد

اگر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پایان‌نامه‌های دانشجویی کاربردی شوند اتفاق خوبی رخ می‌دهد

ایسنا/البرز دبیر جشنواره ملی امیر کبیر گفت: طبق آمار، سالانه ده‌ها هزار مقاله، رساله و پایان نامه دانشجویی در کشور به ثبت می‌رسد که اگر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها تا مرحله کاربردی شدن پیش برود اتفاقی خوبی رخ خواهد داد.

احمدرضا فیروزی روز شنبه ۲۰ دی ماه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی امیرکبیر که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای رفع فاصله بین صنعت و دانشگاه مهمترین دلیل همکاری جهاد دانشگاهی با اتاق بازرگانی و ۲۱ سازمان و نهاد دیگر برای برگزاری اولین جشنواره ملی امیرکبیر بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: جشنواره ملی امیرکبیر شروع حرکتی برای نگارش پایان نامه و رساله‌های دانشجویی‌ای است که بتوانند مسئله ای را در جامعه حل کنند و صرفا در قفسه کتابخانه خاک نخورند.

وی توضیح داد: طبق آمار، سالانه ده‌ها هزار مقاله، رساله و پایان نامه دانشجویی در کشور به ثبت می‌رسد که اگر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد آنها تا مرحله کاربردی شدن پیش برود اتفاقی خوبی رخ خواهد داد.

فیروزی اضافه کرد: جشنواره امیر کبیر حرکتی است تا تعداد پایان نامه‌های کارفرما محور در کشور بیشتر شود تا از این طریق  شاهد ارتباط موثر تر بین صنعت و دانشگاه باشیم.

وی ادامه داد: در فرایند برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر، جهاد دانشگاهی به عنوان نماینده بخش دانشگاهی و جامعه با اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش صنعت و جامعه، پیوند برقرار کرده و در این مسیر توانستند بسیاری نهادها و سازمان‌های مرتبط با این مقوله از جمله بنیاد نخبگان البرز و پارک علم و فناوری استان را همسو کنند.

رییس جهاد دانشگاهی البرز تاکید کرد: برای برگزاری جشنواره امیرکبیر بعد از تشکیل  جلسات متعدد، شورای سیاستگذاری این رویداد ملی شکل گرفت و سه کمیته اطلاع رسانی، علمی و داوری و کمیته اجرایی و فناوری زیر مجموعه این شورا ایجاد شد.

وی افزود: پس از اطلاع رسانی در اردیبهشت و خرداد امسال، در مجموع ۱۰۲ پایان نامه و رساله دانشجویی که همگی کارفرما محور بودند، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از سه مرحله داوری برگزیدگان برای تقدیر در مراسم اختتامیه انتخاب شدند.

این مسئول اضافه کرد: این جشنواره در پنج گروه فنی – مهندسی، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست، هنر، علوم پایه و علوم انسانی برگزار شد.

وی توضیح داد: قرار بود  درهریک از این گروه ها یک نفر در مقطع کارشناسی ارشد و یک نفر هم در مقطع دکتری به عنوان برگزیده انتخاب شود ولی به دلیل اینکه در گروه هنر برگزیده ای نداشتیم در مجموع از هشت نفر تقدیر شد.

دبیر جشنواره ملی امیر کبیر گفت: برای اینکه خروجی این جشنواره بیشتر شود در نظر داریم در دوره های بعد تعاملات بین بخشی از سطح استانی به سطح ملی سوق دهیم تا هم در بحث اطلاع رسانی و هم در سایر حوزه ها موفق تر عمل کنیم.

فیروزی تصریح کرد: دنیای امروز دنیای سرعت در نوآوری و رقابت پذیری بالا است به همین دلیل باید با برقراری ارتباط موثر تر بین دانشگاه و صنعت زمینه استفاده از ظرفیتهای استانی و ملی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha