• شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102015092
  • خبرنگار : 30054

راهنمای خرید اتاقک شنوایی سنجی آکوستیک (اتاقک ادیومتری)

راهنمای خرید اتاقک شنوایی سنجی آکوستیک (اتاقک ادیومتری)

اتاقک آکوستیک یا اتاقک ادیومتری برای شنوایی سنجی به اتاقک­هایی گفته می­ شود که بیمار برای تست ادیومتری داخل آن می­ رود و ادیولوژیست هم با فرستادن پالس به گوش بیمار، میزان شنوایی بیمار را می­ سنجد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام صدابرداران، کاربرد اتاقک آکوستیک یا اتاقک ادیومتری برای شنوایی سنجی در مراکز شنوایی سنجی، کلینیک­های طب کار، ادیولوژیست­ها، درمانگاه­های گوش و حلق و بینی و بیمارستان­هاست. جنس این اتاقک ­ها از چوب، مواد عایق و جاذب است تا صداهای اضافی محیط گرفته شود.

جهت تست ادیومتری ( Audiometric test ) اتاقک­های آکوستیک و یا اتاقک تست شنوایی سنجی به کار می­ روند زیرا عایق صوت هستند.

ویژگی­های اتاقک­های آکوستیک برای شنوایی سنجی

. می ­توان برخی از مدل­های این اتاقک­ها را به راحتی جابه جا کرد و قابل حمل و نقل در سراسر کشور هستند.

. یک پنجره برای ارتباط بیمار و آزمایشگر در این اتاقک­ها تعبیه شده است.

. درب اتاقک دارای عرض کافی برای انتقال راحت صندلی به داخل کابین می­ باشد.

. جنس چارچوب اتاقک از چوب و یا mdf است.

. فضای داخلی کابین با تایل­های اکوستیک پوشانده شده است.

اتاق اکوستیک به چه اتاقی گفته می­ شود؟

اتاق­های آکوستیک، اتاق­های هستند که درون آن هیچ صدا یا پژواک صوتی وجود ندارد و به طور کامل سکوت در آن برقرار است. اتاقک­های آکوستیک دارای انواع خانگی و حرفه­ ای هستند.

معنی لغوی کلمه آکوستیک، ارتعاش صدا است و کسانی که در حوزه خوانندگی و موسیقی فعالیت دارند کلمه آکوستیک حتما به گوششان خورده است. بیشترین کاربرد اتاقک های آکوستیک نیز در همین حوزه است.

به این نکته توجه داشته باشید که انواع متنوعی از اتاقک­های آکوستیک وجود دارد که کیفیت­های مختلفی نیز دارند پس در خرید اتاقک آکوستیک دقت لازم را بکار گیرید.

اتاقک­های آکوستیک چگونه مانع ورود صدا می­ شوند؟

بیشتر اتاقک­های آکوستیک با استفاده از تجهیزات آکوستیک عایق بندی می­ گردند تا مانع ورود صدا به اتاق بشوند و ارتعاشات و پژواک محیط را جذب نمایند.

از آسان­ ترین روش­ها برای کم کردن صدای محیط، بکارگیری شانه تخم مرغ است زیرا جنس و نوع بافت آن باعث جذب صدا می­ گردد اما برای آکوستیک کردن اتاق به صورت حرفه­ ای باید از تایل­های آکوستیک که دارای عایق هستند، استفاده کنید.

تایل­ها یا فوم ­های آکوستیک بر روی دیوارها، سقف و کف به کار برده می­شوند تا صداهای مزاحم حذف شوند و کیفیت صدا افزایش پیدا کند.

اتاقک شنوایی سنجی (ادیومتری)

همانطور که گفتیم اتاقک شنوایی سنجی یا اتاقک ادیومتری برای سنجش شنوایی بیمار به صورت تخصصی ساخته می ­شوند. مجموعه صدابرداران با طراحی کاملا علمی، مهندسی و کیفیت بالای ساخت اتاقک شنوایی سنجی را در اختیار شما عزیزان قرار می­ دهد.

اتاقک شنوایی سنجی دارای دیواره­ های چند لایق و طراحی شده به شکل عایق یا جاذب صوت هستند. نمای بیرونی این اتاقک­ها معمولا MDF مرغوب هستند و از یراق آلات با دوام و با کیفیت بالا جهت دستگیره­ ها، اتصالات و لولاها استفاده شده است. رنگ اتاقک هم طبق نیاز یا درخواست مشتری می­ تواند سفارشی سازی شود.

داخل اتاقک شنوایی سنجی دارای فوم­های آکوستیک است که مانع از پژواک و ارتعاشات صدا تا ۷۰ درصد می­ گردد. چراغ های LED وظیفه تامین روشنایی اتاقک شنوایی سنجی را برعهده دارند و برای اتصال ابزار ادیومتر نیز فیش منو و فیش استریو داخل اتاقک تعبیه شده است.

از دیگر مزیت ­های اتاقک­های شنوایی سنجی جابه جایی و کاربری آسان آن به دلیل چند تکه بودن وجداسازی راحت آن­هاست. همچنین با استفاده از اتاقک شنوایی سنجی صدابرداران محیط آرام و مناسبی برای تست ادیومتری برای بیمار و ادیولوژیست فراهم شده زیرا نحوه طراحی این اتاقک متناسب با ادیولوژیست و بیمار است.

انواع اتاقک­های آکوستیک:

. اتاقک آکوستیک قابل حمل

. اتاقک آکوستیک ثابت

. اتاقک آکوستیک قابل حمل

همانطور که از نام این اتاقک­ها بر می­ آید قابل حمل و یا پرتابل هستند و می­ توانید به راحتی آنها را باز یا بسته کنید. عایق بندی این اتاق­ها عالی است و دارای کیفیت خوبی نیز هستند.

اتاقک آکوستیک قابل حمل معمولا از چوب و تخته­ های چند لایه و ضخیم تولید می­گردند و به همین علت وزن کمی نیز دارند. همین امر باعث شده که قابلیت حمل آسانی داشته باشند.

اتاقک آکوستیک ثابت

 از نام این گونه اتاقک­های آکوستیک نیز مشخص است که غیر قابل حمل هستند و فضای بیشتری را در مقایسه با اتاقک­های آکوستیک پرتابل در بر می­ گیرند.

به طور خلاصه اتاقک­های اکوستیک ثابت دارای تفاوت­هایی نسبت به نوع پرتابل هستند. اولا این نوع اتاقک­ها قابل باز و بسته شدن نمی­ باشند و یا بهتر است بگوییم پرتابل نیستند.

دوما نسبت به اتاقک­های آکوستیک پرتابل، کاربردهای بیشتری دارند. زیرا اتاقک­های آکوستیک از دیوار گرفته تا سقف و کف عایق بندی می گردند و جلوی هر گونه پژواک و ارتعاشی را می گیرند.

از مهم­ترین مزیت­ های اتاقک­های آکوستیک ثابت می­ توان به کم هزینه تر بودن آنها نسبت به اتاقک­های آکوستیک پرتابل اشاره کرد. تنها کافیست یک مکان یا اتاق جهت اکوستیک کردن در نظر بگیرید و آن را به صورت کامل با فوم­های آکوستیک عایق بندی بکنید تا هیچ گونه آوا و ارتعاشی از داخل به بیرون نرود و یا برعکس. و در نهایت کیفیت صدا نیز افزایش یابد.

سخن آخر

در انتها لازم به ذکر است هر نوع اتاق آکوستیک یا اتاقک آکوستیک برای شنوایی سنجی که نیاز داشته باشید را می توانید از مجموعه صدا برداران سفارش دهید. جدا از آن می­ توانید تجهیزات یا لوازم جانبی آکوستیک را نیز از مجموعه صدابرداران تهیه کنید.

محصولات آکوستیک موجود در سایت صدابرداران و اتاقک­های آکوستیک برای شنوایی سنجی در این مجموعه کیفیتی بالا و قیمتی مقرون به صرفه دارند زیرا سایت صدابرداران یک واسطه نیست و می­ توانید محصولات یا اتاقک آکوستیک دلخواه تان را به صورت مستیقیم از این سایت سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha