• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۰۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 99102115226
  • خبرنگار : 71021

سفر به کدام شهرها جریمه دارد؟

سفر به کدام شهرها جریمه دارد؟

با آزاد شدن تردد بین شهرهای زرد و آبی پس از ۵۰ روز ممنوعیت، برنامه‌ریزی برای سفرهای بین شهری از سر گرفته شد، هرچند هنوز تردد به ۳۷ شهر شمالی کشور ممنوع و مشمول جریمه است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت ۷ شهر را قرمز، ۳۰ شهر را نارنجی، ۲۱۹ شهر را زرد و ۱۹۲ شهر را آبی (شاخص جدید) اعلام کرده است. براساس اعلام دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا نیز تردد بین شهرهای زرد و آبی بدون مجوز و جریمه امکان‌پذیر شده است اما ممنوعیت ورود خودرو با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی کماکان ادامه دارد.  

آخرین به‌روزرسانی وزارت بهداشت در نقشه رنگ‌بندی شهرها نشان می‌دهد تقریبا نوار ساحلی و روستاهای توریستی شمال کشور در وضعیت پرخطر به سر می‌برند و ممنوعیت سفر به این مناطق همچنان برقرار است. آزادراه قزوین ـ رشت نیز از محدوده منجیل و رودبار و همچنین «جاده چالوس» در وضعیت نارنجی قرار دارند و تردد در این مسیرها همچنان ممنوع تلقی می‌شود.

رشت، آستارا، رضوانشهر، رودبار، منجیل، کوچصفهان، لاهیجان، زیباکنار، چمخاله، لنگرود، ماسال، رودسر، جواهرده، آستانه اشرفیه، کلاچای و چابکسر در استان گیلان، رامسر، نشتارود، عباس‌آباد، کلاردشت، چالوس، نوشهر، مرزن‌آباد، رویان، چمستان، محمودآباد، سرخرود، بلده، آلاشت، ورسک، شیرگاه، بابل، بابلسر، آشوراده و بهشهر در استان مازندران، بندر ترکمن، گرگان، علی‌آباد کتول و روستای زیارت در استان گلستان از جمله مناطق توریستی و اغلب ویلانشین هستند که هنوز در وضعیت خطرناک و نارنجی قرار دارند و ورود پلاک‌های غیربومی به این مناطق ۵۰۰هزار تومان جریمه دارد.  

بندر گز، کردکوی، نوکنده و جهان‌نما در استان گلستان و ساری، قائم‌شهر، فریدونکنار، نور، آمل، الیمستان، جویبار، تنکابن، نکا، رینه و پلور در استان مازندران در محدوده قرمز قرار دارند و سفر به این مناطق پرخطر محسوب می‌شود و تردد خودرو با پلاک غیربومی به این مناطق که اغلب توریستی محسوب می‌شوند نیز یک میلیون تومان جریمه دارد.

مناطق «پرخطر» و «خیلی پرخطر» به لحاظ شیوع ویروس کرونا، متمرکز در نوار شمالی کشور

براساس اعلام وزارت بهداشت، تردد بین‌شهری در مناطق زرد و آبی، آزاد بوده و مشاغل اجازه فعالیت دارند اما ممنوعیت تردد شبانه از ۹ شب تا ۴ صبح همچنان در شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی برقرار است. در شهرهای آبی تقریبا تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند فعال باشند. مشهد، ایلام، بوشهر، زاهدان، قم و اهواز از جمله مراکز استانی هستند که در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند. استان‌های تهران و البرز نیز با کاهش سطح خطر کرونا در محدوده زرد قرار گرفته‌اند و امکان تردد بین شهری برای ساکنان آن‌ها پس از هفته‌ها ممنوعیت، برقرار شده است.  

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده درحال حاضر هیچ نقطه‌ای از کشور عاری از ویروس کرونا نیست و همچنان تمام کشور به این ویروس آلوده است. با این حال سفر به برخی مناطق از جمله جزایر جنوبی کشور در هفته‌های اخیر شدت زیادی گرفته، به طوری که در روزهای گذشته پروازهای فوق‌العاده‌ای در مسیر تهران ـ کیش برای جابه‌جایی مسافران اختصاص داده شده است.

کاهش آمار ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر نیز تبلیغات سفرهای گروهی را به جریان انداخته است، هرچند که تا پیش از این، دستوری مبنی بر لغو تورها و سفرهای گروهی از سوی ستاد مقابله با کرونا داده نشده بود و محدودیتی برای اجرای تورهای گردشگری وجود نداشت اما بنا بر اظهارات آژانس‌دارها، استقبال کم مردم تحت تاثیر افزایش آمار مبتلایان کرونا، سبب توقف و تعلیق بسیاری از تورها در هفته‌های اخیر شده بود.

هتل‌ها و بومگردی‌ها نیز که در هفته‌های گذشته محروم از مسافر بودند با لغو ممنوعیت تردد بین ۴۱۱ شهر، به برقراری دوباره سفرها امید دارند. اگرچه در این مدت، اجرای طرح محدودیت‌های کرونا مانع از فعالیت این تاسیسات گردشگری، ناوگان حمل و نقل عمومی و تورهای گردشگری نشده بود اما گرایش بیشتر مردم به سفرهای خانوادگی و دوستانه با همه‌گیری ویروس کرونا و ممنوعیت تردد وسایل نقلیه شخصی، مانع از انجام بیشتر سفرها شده بود. هرچند که وزارت بهداشت با افزایش تعداد شهرهای زرد و کاهش آمار مبتلایان در هفته‌های اخیر، این نگرانی را ابراز کرده که هر نوع عادی‌انگاری می‌تواند وضعیت این بیماری را دوباره سخت کند و محدودیت‌ها را برگرداند.

پراکندگی جغرافیایی ویروس کرونا در کشور
آبی= کم‌خطر، زرد = خطرِ متوسط، نارنجی = پرخطر، قرمز =خیلی پرخطر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۰۴:۱۴

شما ازاولش هم با استانهای شمالی مشکل داشتید کلا با شادی وتفریح مردم مشکل دارید وهرکجا که گریه وزاری و شیون هست مردم رابه همان سمت هدایت میکنید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۱:۳۹

شما خودت بلند شو برو وسط ویروس تا بفهمی.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۵۲

دقیقا فقط شادی و تفرین باعث کرونا میشه اما تا میتونید بزنید تو سرخودتون و شیون کنید

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۸:۲۰

درسته شادی جرمه اما خب اگه سفرا به شمال باز بشه وضعیت تهران و شمال قهوه ای میشه ( کلماتو سانسور نکن😏)

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۳:۲۸

با نظر شما کاملا موافق هستم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۱:۳۲

چه ربطی داره، قیاس مع الفارق میکنی، التماس تفکر

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۰۱:۳۸

کرونا همیشه هست....همینایی ک میگن سفر نرین خودشون بهترین ویلا و بهترین امکانات و دارن‌‌‌..ب فکر منی ک یک سال بیکارم کارم گردشگری هیچ کس نیست‌.‌حتی مسولین مشهدی ک از همه بدتر...باید همه کار کنند همه ارگان ها همه مشاغل ولی با رعایت پروتکل.‌‌..باید یاد بگیریم زندگی کنیم شادی کنیم اما با رعایت بهداشت

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۰۶:۰۹

باید هر نوع سفری را تا سال آینده تعطیل کرد و مسدود بشه راهها کاری هم به آمار فوتی ها نداشته باشند داره مسافرت تا اطلاع ثانوی باید مسدود و ممنون از باشد درمانش این است فقط

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۱:۳۴

عزیزم هواپیما تند تند. میره کیش اونجا خطر اصلی با جنگهای شبانه و کشتی با شام و برنامه های آبی و خونه های شبانه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۰۸:۴۸

سلا.ببخشید اینکه نوشتید پرواز فوق العاده تهران کیش گذاشتند یعنی چی؟منظورتون اینه که مسافر زیاده؟نه .کیش ایر سهمیه برای کیشوندان تهرانی گذاشته.مثل اینکه خون تهران نی ها نسبت به شهرستانیها رنگین تره.یا اینکه ما شهرستانیهارو ادم حساب نکردن.عمل بدون فکر میشه کار امثال اینها.اگر قراره پرواز فوق العادع بذارن برای مسیرهایی که پرواز کم هست بذارید نه تهران که لز کیش روزی30پرواز داره.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۶:۳۵

لطفا تابعدعید ادامه بدهید چون برای شمال رفتن همه مثل اورانیم غنی شده اند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۳

تاکرونا هست هرسفری باید ممنوع باشه همگی باید درک کنن دیگ جواب سربالا واسه چیتونه ممنوعیتا برای سلامت همگانی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۶:۲۶

من اومدم تو این سایت که ببینم محدودیت ها هست یا نه منم گیج شدم نمیدونم محدودیت ها هنوز هست یا نه...... لطفا هرکی میدونه بگه.........

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۲۵

اگه بدونید چقدپول جریمه از این ترددها ، گیر دولت میاد اونوقت بهشون حق میدین که کلا همه جارو قرمز اعلام کنن....خخخخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۳۹

وایییییییی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۱

جالبه رودبار و منجیل رو نارنجی اعلام کردن برای کاسبی خودشون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۷:۲۴

نمیدونم چرا فقط شمال رو جریمه گذاشتین چرا بندر عباس رو جریمه نمیزارن اینهمه مسافر میاد بندرعباس که برن قشم و کیش اینجا هم پرشده از مسافر خصوصن تهرانی‌ها که واقن انگار عقده مسافرت رفتن دارن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۱

چه عالی حالا چی ارزونه مرغ هام سر به فلک کشیده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۳:۳۶

خخخخ خدانکنه حالا یه اشتبی شد دیگه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۲

اشتباه ارسال کردم خدا مرگم بده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۲:۰۵

😐

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۴ ۱۵:۱۳

با وجود خدا واز خدا کمک خواستن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۱:۱۴

قم مشهد چون زیارتی ابی شده مشکل نداره شمال چون توریستی مشکل داره

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۱:۵۹

خارج شدن از تهران ازادشدن شهرای ابی و زرد برابر با مرگ حتمی الفاتحه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۸

خیلی خوبه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۳:۰۳

اینها همه سیاست دولته که را و زمینه را برای ۲۲بهمن برنامه چینی کنه وگرنه کرونا کجا بوده همش دروغه دروغ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۵:۰۵

دمت گرم دقیقا

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۳:۵۰

نمی دانم تبلت من رنگ آبی را بنفش نشان می دهد یا مال همه به رنگ بنفش است به جای رنگ آبی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۰:۱۴

خخخ ن مال همه اینحوریه😊

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۱:۰۰

سلام هم وطن...درسته

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۷:۵۰

واسه منم بنفشه 😂😂😂😂😂

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۱ ۱۶:۴۲

منظور از مناطق آبی رنگ همون دریاهاست؟ چون من توی نقشه خشکی منطقه آبی نمی بینم. یه مقدار بنفش هست که نگفته چه حالتی هست از نظر کرونا. اگه کسی می دونه بگه ما هم بفهمیم. ممنون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۱:۱۸

درود .. اگه بنا به حفظ جون مردم باشه و جون ایرانی براتون ارزش داشته باشه شهرهای دیگه رو هم منع سفر میکنید نه فقط شمال .. هموطنان خردمندم درست فرمایش کردن در پست ها ..

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۲:۱۵

والا قم که طلبه ها خیلی رعایت کردن برا تشییع جنازه،پس چطور قرمز نشده

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۳:۴۴

همتون دارید زر میزنید بدبختهای بی مصرف

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۵:۱۴

سلام بر مردم ایران خصوصا کادر درمان ، تو نقشه من جز دریاهامون هر چی نگاه میکنم رنگ آبی دیگه ای نمیبینم ، نمیدونم دچار کوررنگی شدم یا رنگ گوشیم آبیش تموم شده !؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۶:۴۹

خداقوت! یه محدودیت رو نتونستین ادامه بدین....هفته پیش میگین محدودیتها فعلا تا مایان سال ادامه داره دیروز اومدین گفتین آزاد شد!؟ فازتون چیه؟؟ واقعا اونقدر سخت بود... خدا رحم کنه به ما از دست شما مسئولین نامسئول

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۸:۱۳

الان آمل تعطیل کردین. مردم از کسب و کار انداختین اونوقت تهران پایتخت همه جا را باز کردن باز کرونا زیاد‌میشه.تهرانی ها هم که کرونا حالیشون نیست😒😒😒

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۹:۴۲

سلام تا کرونا ریشه کن نشده باید تمام محدودیت های تردد و سختگیری های بهداشتی رعایت و اجرا شود بدون تعارف. مملکت و جان مردم مظلوم شوخی نیست که دولت بخواد دلبخواهی عمل کنه لطفاً به فرمایشات خود دقت کنید! دولت فقط مسول اجراست، و قوانین مجلس رو که نمایندگان ما در آنجا وضع میکنند اجرا میکند.باید موافقت مجلس شورای اسلامی باشه که دولت عمل کند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۱۶:۴۵

سلام ما نمیدونیم دولت یا مردم،اما فقط اینو میدونیم که دروازه را باز میکنیم رنگ اسمان را ببینیم بخدا فقط مسافرهای محترم تهرانی و تو محموداباد میبینیم،تازه تو چشمامون نگاه میکنن ماسک نزده به ما میگن نکنه کرونا داشته باشن،نیایییییین نیاین بابا بزارین ما رنگ آسمون یادمون نره،شما را بخدا به ماها که بچه چند ماهه داریم بسوزه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۶ ۲۳:۴۳

سلام ایااز همدان به تهران نیاز به مجوز دارد و جریمه دارد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۷ ۱۳:۰۷

کل دنیا ددارند واکسن میزندد و از شر این بیماری راحت میشوند ولی ما هنوز در اول راه هتیستیم تازه اگر این واکس کوبایی یا روسیه یا خوب باشد که بسیار بعید است ضمنا نظر مرددم هم را بد نیست بپرسید در خصوص این واکسن جدید الان خیلی از افراد ومجموعه ها بیکار هستند مثل استخرها وغیره این بندگان خدا تا کی صبرکنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۷:۲۳

چرا فکر باغدارها نیستید همه محصولاتمان خراب شد . راه شمال رو باز کنین .الان وقت چیدن پرتقاله

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۰:۱۷

این راهش نیست اگرمدیریت بشه نه همه شهرهای توریستی تعدادی کرونا کاملا کنترل کنند میشه کارهای کرد با پلاک های خودرو منتها نظارت 100در100 میخواهد تا بشه مکانی برای سفر ملت درست کردوزارت بهداشت قبلش باید معاینه کنن کسی کرونایی نباشه الوده نشه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۵ ۱۸:۱۸

عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است. جریمه من برای رفتن جهت رسیدگی به ملک و باغ در نوشهر برای هر روز 500.000 تومان. کل محصول قابل فروش برای یک هفته جمع آوری کمتر از 350.000 تومان جریمه هست. نتیجه اینکه دزدی از باغ مرکبات افراد خارج از استان آزاد!

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۶ ۲۱:۳۸

با سلام و درود آیا کسیکه شماره ی ملیش از این شهرهای ممنوعه باشه ولی ساکن استان‌های دیگه باشه میتونه تردد کنه!؟

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۳ ۱۶:۱۴

من از تهران میخوام برم شفت گیلان منطقه آبی هست میتونم جریمه نشم اگه تهران زرد باشه از نظر کرونایی جواب بدین ممنون .من خانه دارم در شفت

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۲ ۱۰:۱۴

چرا رنگ آبی را با بنفش نشان می‌دهید؟ نقشه ایران را هم بنفش!!! خخخخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۳ ۰۲:۳۰

سلام کسی میدونه ورود به بندر آزاده یا نه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۸ ۲۳:۴۹

می خواهیم بریم ما جریمه ممنوع❤

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۱ ۱۲:۵۳

چطور با وسایل عمومی که عامل اصلی انتشار کرونا است موافقید و از طرف هیچگونه ابزاری مطمین تشخیص کرونا هم برای مسافرانی که سوار وسایل نقلیه عمومی می شوندوجود ندارد موافقید ولی با ماشین شخصی که طرف با رعایت پروتکل بهداشتی بیشتر و مطمین تر است را مخالف و مشمول جریمه می کنید !!!؟؟؟؟ واقعا" جواب بدید

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۲۲ ۰۹:۳۰

سلام اقا با کارت ملی بفرستین من الان 10سال تهران ولی محلم شمال باید برم به بابام مادرم سر بزنم گناه من چی کارت ملی شهرستان هرکی داره خیلی هم عالی الان هرچی تهرانی رفتن فرمانداری پول دادان برگه تردد گرفتن این خیلی بی انصافی خدایش

avatar
۱۳۹۹-۱۲-۳۰ ۲۳:۲۸

نظرمن این که،مردم دیگه خسته شدن ونیازبه سفررفتن دارند تا یکم روحیه شون بازبشه،باید اجازه بدهیدکه مردم(بدون جریمه)به شهرهای زردوابی سفرکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۴ ۱۴:۰۲

سلام اگه شماره کارت ملی مال یکی از شهر های نارنجی باشه و در یک شهر دیگر ساکنی و میخوای به اون شهر بری باید جریمه بدی