• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99102115531
  • خبرنگار : 71533

نامه سرگشاده محسن هاشمی به خواهرش فائزه؛

مواضع اخیر خود را اصلاح کن

مواضع اخیر خود را اصلاح کن

محسن هاشمی‌رفسنجانی در نامه‌ای خطاب به خواهرش فائزه درباره محتوای سخنان وی در مصاحبه اخیرش، انتقاداتی را مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری قرار گرفته به شرح زیر است

: «بسم الله الرحمن الرحیم خواهر عزیزم فائزه هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه‌ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده را فراهم کرد و بهانه‌ای مناسب به افراطیون و تخریب‌گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد. نوشتن این سطور به معنای آن نیست که خود را بزرگتر یا فهمیده‌تر از تو می‌دانم، چرا که تقریبا هم سن و سوابق سیاسی تو کمتر از من نیست، ولی احساس وظیفه کردم که تذکراتی که بارها به شکل گفت‌وگوهای خانوادگی طرح شده بود را در قالب نامه سرگشاده بیاورم.

به خوبی می‌دانی که متفاوت با بسیاری از شخصیت‌های کشور، پدر، چهره‌ای نبود که مواضع و تفکراتش پوشیده باشد، از او هزاران صفحه اثر در قالب کتاب، خاطرات، خطبه‌های نماز جمعه، سخنرانی، مصاحبه و ... باقیمانده است که حدود یکصد جلد آن تاکنون منتشر شده است.

اتفاقا در موضوع ترامپ، برخطر او و تهدیدی که خودکامگی او هشدار علنی داده بود و گفتند: ترامپ چهره‌ای خطرناک و قلدری که به اصول پایبند نیست و قواعد و مقررات را به راحتی به زیر پا می‌گذار، می‌باشد." می‌دانی که ترامپ به واکنش احساسی و به دور از عقلانیت ایران در این ماه‌های آخر دل بسته بود تا بتواند آتش جنگ را روشن کند که با هشیاری و تدبیر مسئولان، بویژه رهبر انقلاب این توطئه ناکام ماند و ایران با سرافرازی و ترامپ با شکست، سخت‌ترین دوره تحریم ها را به پایان رساند. قطعا خود خوب می‌دانی و معتقدی که ترامپ کاری جز تهدید، تحریم، بدعهدی، ترور، توهین علیه ایران انجام نداد و سیاستمداری لمپن و قمار باز است و من سقوط ترامپ را به ملت‌های ایران و آمریکا تبریک گفتم.

می‌دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده و فرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه‌روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی‌شود که به رییس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی! لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم صحبتهای خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی وافراطیون داخلی شوی.

برادرت محسن»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۱:۵۶

هر کسی باید آزاد باشد که عقاید خود را ابراز کند. حداقل آنچه که در قانون اساسی مصوب 1358 نوشته شده بود این بود. مخاطبان هم آزاد خواهند بود در پذیرش و تحقیق در مورد صحت و سقم مطالب بیان شده و یا رد آن، تصمیم بگیرند. کسی حق ندارد دیگری را بدلیل بیان مطالب مورد شماتت و .... قرار دهد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۳۸

پس تو هم حق نداری با این پستت نویسنده متن بالا رو مورد شماتت قرار بدی!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۸

گفته اند گفتمان نگفته اند خفقان. نکته اینجاست که اگر کسی حرفی زد جوابش را معقول بدهند نه با تودهنی و ناسزا

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۵:۲۸

همین کار را خودت داری انجام میدی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۱

جناب محسن خان .... اگر می خواهی خواهرت اصلاح بشه برو بزن تودهنش نه اینکه نامه بنویسی ملت را ....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۴۵

دوران بزن در رو تمام شده ننه گلی احسنت بر مواضع اقای محسن هاشمی و روح ایت الله شاد ضمنا پسر نوح با بدان بنشست... مواضع دختر این خانواده کاملا مشخص شده و هیچ ربطی به بقیه اعضای بیت مکرم ایت الله فقیدمان ندارد هاشمی مظلوما حیا و مظلوما میتا به قول ایت االه املی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۴۹

برات متاسفم تو خونه بهت یاد دادن با تو دهن زدن همه چیز درست میشه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۱

آفرین به کامنت چی های ایسنا که اینجور کامنت ها رو منتشر میکنند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۴

"ننه گلی" اینجا ایران است قلمرو داعش که نیست بخاطر ابراز و اظهار نظر تو دهن بزنی اگر در خانواده؛ شما چنین تربیت گرفتید فراموش کنید و بدانید در فرهنگ ایرانی برای اصلاح روشها و پاسخهای متمدنانه تری هم هست. خدا بیامرزد سردار سلیمانی را که برای خشکاندن ریشه داعش فداکاریها کرد تا سرکردگان داعش تربیت داعشی را در این مرزوبوم نگسترند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۲۵

شایداین حرفها مشمئز کننده باشد ولی خوب بود احسنت برادر محسن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۲:۵۵

نامه به خواهر...!!!! ای بابا ملت رو چی فرض کردید. چرا بهش زنگ نزدی... خیال کردی مردم نمیفهمند....

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۱۳

چون مواضع خانم فایزه علنی مطرح شده پاسخ هم علنی داده شده تا حساب نامبرده از بقیه افراد خانواده جدا شود فایزه هاشمی در زمان حیات ایت الله هم مواضعی داشت که با مخالفت علنی ایشان همراه بود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۳:۲۴

محسن خان!اگرنامه برای خواهرته چرا انتشاردادی اگرحرفتو گوش نمی کنه چرانوشتی؟ا... اگرهم با این حرفهافکرمیکنی منتخب مردم باتدبیر!!!تهران در دوربعدباشی کور خواندی....پس لطفا....!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۰۷

دوره این موش وگربه بازیهای رسانه ای تموم شده. مردم از هر کسی بهتر میتونن قضاوت کنن که چه کسی چه کار کرده. چه فائزه شیون بکنه (که حق داره) و چه محسن انکار کنه (چون منافع داره)، در اصل قضیه توفیری نداره. ضمنا، اگر هم کسی در این دوره زمونه با تو دهنی زدن موافقه : یه سوزن به خودش بزنه یه جوالدوز به دیگران. بسم الله! ادای آدم فرهیخته یا متعصب رو هم در نیاریم.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۴:۴۹

این دیگه چه مسخره بازیه! هر حرفی به خواهرش بخواد بزنه میتونه بره تو خونه هم بهش بگه یا نهایتا یه تلفن بهش بزنه و بگه نه اینکه نامه اداری با سربرگ و شماره تاریخ برای خواهرش بفرسته!! آخرشم خوب بود مثل نامه های سازمانی و اداری مینوشت: "برابر مقررات رفتار شود"!!!

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۶:۱۶

به قول یه رفیقی نوشته چرا زنگ نزدی بهش یه نرفتی پیشش باهاش حرف..دیگه تو این مملکت کمتر کسی به حرف این اقایون داداشا گوش میده...از بزرگ به کوچیکشون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۱۶:۵۷

حالا چرا مثل برج‌پیزا نوشته

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۲:۰۳

لطفا نامه های عاشقانه رو هم همینجوری بنویسید و منتشر کنید البته مثل اهرام جیزه معکوس

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۱ ۲۲:۱۹

جنگ زرگری برای جلب توجه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۰:۲۲

یعنی که آقا محسن و مهدی جون نظرشون با حاجیه خانم متفاوته