• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99102115782
  • خبرنگار : 71605

تأکید کره شمالی بر ظرفیت‌های دفاعی در قوانین اصلاح شده حزب

تأکید کره شمالی بر ظرفیت‌های دفاعی در قوانین اصلاح شده حزب

رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز یکشنبه گزارش دادند، این کشور اهمیت ظرفیت‌های قدرتمند دفاعی در مهار تهدیدهای نظامی را در قوانین اصلاح شده حزب حاکم کارگر روشن کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بر اساس خبرگزاری مرکزی کره (KCNA)، این تجدیدنظر روز شنبه در جلسه روز پنجم هشتمین کنگره حزب در پیونگ‌یانگ انجام شد، یک روز پس از آنکه کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، آمریکا را به عنوان "اصلی‌ترین دشمن" این کشور تعریف کرد و وعده داد زرادخانه هسته‌ای خود را تقویت کند.

در گزارش KCNA آمده است: در مقدمه جلسه به وضوح روشن شد که ظرفیت‌های دفاعی قدرتمند، به طور بنیانی به مقابله با تهدیدات نظامی می‌پردازد و از ثبات و محیط مسالمت‌آمیز شبه‌جزیره کره حفاظت می‌کند.

خبرگزاری مرکزی کره اعلام کرد، این تجدیدنظر منعکس‌کننده "موضع قاطع" کره شمالی در ایجاد صلح بادوام در شبه‌جزیره و پیشبرد وحدت بر پایه نیروی نظامی قدرتمند است. پیونگ‌یانگ در مقدمه همچنین افزود که نیروهای مسلح جمهوری خلق کره را به لحاظ سیاسی، ایدئولوژیکی و در تکنیک نظامی، به طور پیوسته تقویت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد این افزوده، منعکس‌کننده عزم کیم برای تقویت ظرفیت‌های دفاعی کره شمالی در میان بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن از زمان نشست بدون توافق بین کیم و دونالد ترامپ در هانوی، در سال ۲۰۱۹ است.

کره شمالی روز شنبه همچنین سیستم دبیرخانه که طی کنگره قبلی حزب در سال ۲۰۱۶ لغو شده بود، دوباره برقرار کرد.

KCNA اعلام کرد که حزب حاکم دبیرخانه را جایگزین "شورای سیاست اجرایی" کرده و جایگاه‌های معاون رئیس در کمیته‌های حزب را به سطوح مختلف دبیرخانه تغییر داده است. این تغییر با هدف ایمن‌سازی قدرت حزب به عنوان بدنه ارشد سیاسی انجام شده است.

کره شمالی قید کرد که کنگره‌های حزب از حالا به بعد، هر ۵ سال یک‌بار برگزار می‌شود و اطلاعیه رویداد آن چند ماه زودتر از گنگره منتشر خواهد شد.

این جلسه کنگره همچنین بندی را اضافه کرد که به اعضای هیئت رئیسه اداره سیاسی اجازه می‌دهد با مجوز رهبر کنگره، ریاست نشست‌ها را به عهده بگیرند. این به جلسات کمیسیون اجازه برگزاری بدون حضور کیم را می‌دهد.

در جلسه فوق، کره شمالی اصلاحی را در قوانینش انجام داد تا بحث فوری در مورد مسائل نظامی اضطراری را تضمین کند. در گزارش KCNA آمده: "به تازگی این ضمیمه اضافه شد که نشست کمیسیون مرکزی نظامی حزب می‌تواند با حضور اعضای ضروری و بدون رعایت نرخ حضور، تشکیل جلسه دهد. "

کره شمالی هنوز قطعنامه‌ای از گزارش کیم تهیه نکرده است.

خبرگزاری مرکزی کره در ابتدا گزارش داد که کنگره تصمیم گرفته قطعنامه را در نخستین مورد دستورکار در کنگره بعدی بررسی و تصویب کند که این گمانه‌زنی را به وجود آورد که قطعنامه در نهمین کنگره حزب- حدود ۵ سال دیگر- تصویب می‌شود.

با این وجود عبارت "در کنگره دیگر" در گزارش بر روی وب‌سایت KCNA که یکشنبه ظهر منتشر شد، به چشم نمی‌خورد.

کارشناسان گفتند احتمال دارد قطعنامه در کنگره جاری حزب تصویب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha