• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99102115827
  • خبرنگار : 30054

میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک

میز ناهارخوری مناسب فضاهای کوچک

میز ناهارخوری از جمله وسایل دکوری است که استفاده از آن در دهه‌های اخیر در فرهنگ ایرانی کاملا جا افتاده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام اثاث چین، بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند که در فضاهای کوچک امکان استفاده از میز ناهارخوری وجود ندارد، اما در این متن قصد داریم شما را با انواع مدل میز ناهار خوری مناسب فضاهای کوچک آشنا کنیم.

اهمیت میز ناهار خوری در دکوراسیون آشپزخانه

بهترین مکان برای قرار دادن میزهای ناهارخوری مطمئنا آشپزخانه است، اما می‌بینیم که بسیاری از خانواده‌ها به جای آشپزخانه میز ناهارخوری را در فضای نشیمن قرار می‌دهند، بسیاری از خانواده‌ها نیز به دلیل محدودیت فضا قید استفاده از میز ناهارخوری در دکوراسیون آشپزخانه یا نشیمن را می‌زنند، اما باید بدانید که یکی از ارکان دکوراسیون آشپزخانه مطمئنا میز ناهارخوری است و در صورتی که فضای کافی برای میزهای بزرگ وجود نداشته باشد می‌توان از میزهای کوچک و کم جای طراحی شده مخصوص فضاهای کوچک استفاده کرد و دکوراسیون بی عیب و نقصی داشت.

هنگام انتخاب میز ناهارخوری به چه نکاتی باید توجه کرد

برای این که یک انتخاب درست و دقیق داشته باشید بهتر است به نکاتی که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم توجه کنید، به این ترتیب حتی می‌توانید از مزایای وجود میز ناهارخوری مناسب برای فضاهای کوچک بهره‌مند شوید.

توجه به کاربری میز ناهارخوری

یکی از مسائلی که باید به آن دقت کنید این است که میز ناهارخوری در دکوراسیون آشپزخانه یا خانه شما چه نقشی خواهد داشت، بسیاری از خانواده‌ها از میز ناهارخوری نه تنها برای صرف غذا بلکه برای نشستن دور هم و صرف چای، کار کردن با لپ تاپ، انجام تکالیف مدرسه، ساخت کاردستی، آماده کردن مایحتاج طبخ غذا و ... استفاده می‎کنند. بنابراین در زمان انتخاب میز ناهارخوری حتی اگر میز کوچکی باشد، باید این مسائل را در نظر داشته باشید.

بررسی ظرفیت میز ناهارخوری

نکته مهم بعدی در زمان انتخاب میز ناهارخوری توجه به تعداد صندلی‌ها و اصطلاحا ظرفیت میز است، در فضاهای بزرگ می‌توان میزهای بزرگ و صندلی‌های زیاد برای صرف غذا حتی در زمان میهمانی استفاده کرد اما در خانه‌های کوچک به جای استفاده از میزهای بزرگ و جاگیر می‌توانید یک میز ناهارخوری متناسب با تعداد اعضای خانواده خود تهیه کنید، به این ترتیب مطمئنا فضای مناسب برای قرار دادن یک میز ناهارخوری کوچک خواهید داشت.

انتخاب طرح و مدل مناسب با فضا

در حال حاضر میزهای ناهارخوری در انواع مدل‌ها در بازار موجود هستند بنابراین می‌توانید از بین این همه تنوع و طرح یک مدل مناسب برای فضای کوچک خانه خود انتخاب کنید. اصولا میزهای گرد برای فضاهای کوچک مناسب هستند و می‎توان تعداد صندلی‌های آن را کم یا زیاد کرد بدون این که به دکوراسیون آن لطمه‌ای وارد شود.

انتخاب میز ناهارخوری کم‌جا

خوشبختانه با ورود خلاقیت‌های هنری به دنیای طراحی و تولید میزهای ناهارخوری در حال حاضر میزهای ناهارخوری کم‌جا نیز وجود دارند که می‌توان از آنها به راحتی در فضاهای کوچک استفاده کرد.

این میزهای تاشو معمولا به شکل مستطیل طراحی می‌شوند و می‌توان از آنها در قسمت پذیرایی منزل به عنوان کنسول استفاده کرد، در زمان استفاده به عنوان میز ناهارخوری نیز می‌توانید یک یا هر دو طرف آن را تا کرده و یک سمت آن را کاملا به دیوار پذیرایی مشرف به آشپزخانه تکیه دهید.

استفاده از میز ناهارخوری چند منظوره

در حال حاضر طراحی و دکوراسیون داخلی منازل این امکان را برای ساکنان خانه‌های کوچک و آپارتمان‌های بسیار نقلی فراهم کرده که بسیاری از وسایل را به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار دهند، یکی از این وسایل میز ناهارخوری است که به طور مثال می‌توان با استفاده از صندلی های بلند از میز جزیره یا اوپن آشپزخانه به عنوان میز صرف غذا استفاده کرد.

میز ناهارخوری دیواری

یکی از طراحی‌های خلاقانه به عنوان میز ناهارخوری برای محیط‌های کوچک، میزهای ناهار خوری دیواری است، این میزها با یک پایه طراحی شده‌اند و یک طرف آن روی دیوار فیکس می‌شود، به این ترتیب می‌توانید در کنار کاربری‌های دیگری که این میز می‌تواند داشته باشد، از آن به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده کنید.

این مدل تفاوت مهمی با مدل‌هایی که معرفی کردیم دارد و آن این که جای این میز کاملا ثابت است و کاربری میز به وسیله تا شدن یا تغییردر ماهیت تغییر نمی‌کند بلکه می‌توان از این میز به عنوان میز ناهارخوری کم‌جا استفاده کرد.

استفاده از طراحی‌های خلاقانه در میزهای ناهارخوری برای فضاهای کوچک

یکی از زیباترین اشکال بهینه سازی طراحی میز ناهار خوری برای فضاهای کوچک طراحی میزهایی است که صندلی‌های آن به شکل زیبایی در داخل میز جاسازی می‌شوند، به این ترتیب در زمان صرف غذا می‌توانید با خارج کردن این صندلی‌ها یک وعده غذایی دلچسب و راحت میل کرده و در سایز زمانها با قرار دادن صندلی‌ها داخل میز از آن به عنوان یک میز ساده کوچک دکوری استفاده کنید که فضای زیادی هم اشغال نمی‌کند.

کلام آخر

اگر به زیبایی دکوراسیون منزل خود اهمیت می دهید و از افرادی هستید که به کامل بودن دکوراسیون داخلی منزل خود اهمیت می‌دهند، نمی‌توانید از نقش میز ناهارخوری در زیباسازی فضا و همچنین آسایش هنگام صرف غذا چشم‎پوشی کنید، ما سعی کرده‌ایم شرایط خرید میز ناهار خوری از اثاث چین را برای افرادی که به این کالای کاربردی علاقه دارند اما فضای کافی برای چیدمان و تکمیل دکوراسیون آشپزخانه یا فضای پذیرایی در اختیار ندارند، فراهم کنیم.

جدیدترین و کاربردی‌ترین طراحی میزهای ناهارخوری را می‌توانید در اثاث چین مشاهده کرده و یک انتخاب مناسب در این زمینه داشته باشید. مطمئنا در اثاث چین می‎توانید آن چه در رویاهای خود برای دکوراسیون منزلتان در نظر دارید را در اسرع وقت به واقعیت تبدیل کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha