• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۴:۰۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99102116050
  • خبرنگار : 71536

ادعایی که به شایعات دامن می‌زند

چه کسی دستور داده به علی کریمی رای ندهند؟/ رای سفارشی!

چه کسی دستور داده به علی کریمی رای ندهند؟/ رای سفارشی!

رئیس هیات فوتبال هرمزگان به شایعات درباره ارعاب و تهدید برخی اعضای مجمع در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال دامن زده و می‌گوید به آن‌ها سفارش و دستور داده شده به علی کریمی رای ندهند. این مساله‌ای است که موجب ابهامات بیشتری شده و می‌تواند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

به گزارش ایسنا، نام‌نویسی داوطلبان برای انتخابات فدراسیون فوتبال به پایان رسید و برای نخستین بار از زمان ریاست محمد دادگان، یک فوتبالیست حرفه‌ای برای کرسی ریاست این فدراسیون نام‌نویسی کرده است. ورود علی کریمی و در پی آن مهدی مهدوی‌کیا و چندین چهره دیگر به این عرصه در شرایطی به وقوع پیوست که در سال‌های گذشته اهالی فوتبال با مشکلاتی در قوانین انتخابات مواجه بودند اما تغییرات اساسنامه، راه را برای فوتبالیست‌های سابق باز کرده است.

حالا علی کریمی این شانس را دارد تا شانه به شانه مدیران باسابقه رقابت کند و چه بسا با انتخاب اعضای مجمع، به مدت چهار سال اداره این فدراسیون در اختیار بازیکنان فوتبال قرار گیرد. با این حال در روزهای گذشته یکی از اعضای مجمع اظهاراتی عجیبی را به زبان آورده است. این صحبت‌ها وقتی جدی‌تر می‌شود که تاکنون گزارش‌هایی مبنی بر تهدید و فشار به برخی از اعضای مجمع شنیده شده که نیامند ورود نهادهای نظارتی است.

قاسم رنجبریان، رئیس هیات فوتبال هرمزگان که به تازگی به این سمت انتخاب شده، در گفت‌وگو با برنامه زنده شبکه تلویزیونی استان هرمزگان درباره شانس علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: «متاسفم که بگویم شکست می‌خورد.» او گفته است که «جامعه ایران هنوز آمادگی پذیرش یک مدیر فوتبالی را ندارد» و همینطور عنوان کرده که به اعضای مجمع «سفارش شده» به چه کسی رای بدهند.

با این تفاسیر، سوال این است که چه کسی یا چه کسانی می‌توانند به امثال قاسم رنجبریان «دستور» دهند که به علی کریمی یا گزینه‌های دیگر رای ندهند؟ اینکه فردی برای ترغیب اعضای مجمع برای رای دادن به آن‌ها تلاش کند، امری غیرطبیعی نیست اما اینکه سفارش شود به فرد دیگری رای ندهند، بسیار عجیب است.

برای بررسی این موضوع به سراغ برخی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال رفتیم که اتفاقا برخی از آن‌ها در انتخابات هم نام‌نویسی کرده‌اند.

افشاریان: مردانه کسی به من نگفته به کریمی رای ندهم

یکی از این افراد خداداد افشاریان، داور بازنشسته و کارشناس فعلی و همینطور رئیس هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد است که برای کرسی کارشناس در هیات رئیسه نامزد شده است. افشاریان درباره اظهارات رئیس هیات فوتبال هرمزگان می گوید: من فکر می‌کنم کسی که این حرف را زده به اشتباه منظور خود را رسانده است. چنین چیزی را ندیده‌ام.

او درباره اینکه آیا در مدت زمان اخیر نامزدهای انتخاباتی یا برخی افراد خارج از فدراسیون برای جلب رای او در مجمع و همینطور سفارش اینکه به علی کریمی رای ندهد، تماسی با او گرفته است، گفت: مردانه کسی به من زنگ نزده است. همه اخلاق من را می‌دانند که حرفی به دور از واقعیت نمی‌زنم. هیچ کس برای رای دادن به من زنگ نزده است. البته این قاعده کار است که برای جلب رای دیگران تماس بگیرند و رایزنی کنند اما برای این موضوع و حتی برای علی کریمی کسی تماس نگرفته است.

وی ادامه داد: از طرفی مگر به سفارش کردن است؟ آرای مجمع که مخفی است. هر کسی می‌تواند رای دلخواه خود را بدهد. از طرفی من رفتار هیات‌ها و مدیران را می بینم. واقعا با هوش و با ذکاوت برخورد می‌کنند. همه این افراد نسبت به رای خود مسئول هستند و برای یک استان و یک مجموعه تصمیم می‌گیرند.

این عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره ورود علی کریمی به انتخابات گفت: واقعا خوشحالم که علی کریمی پا پیش گذاشته است. به یاد دارم وقتی علی کریمی به بایرن مونیخ رفت، می‌گفتند او برف آلمان را نمی‌بیند اما کریمی دو فصل ماند و کولاک کرد. حضور او در انتخابات به من حس مثبتی می‌دهد. ای کاش ورزشی‌ها بیایند و مدیریت کنند. شاید اصلا آن‌ها هماهنگ کننده‌های خوبی باشند.

افشاریان با بیان اینکه رئیس فدراسیون فوتبال تنها نیست و روسای کمیته‌ها، دپارتمان‌ها و اعضای هیات رئیسه کمک حال هستند گفت: رئیس فدراسیون اصلا نباید در فدراسیون حاضر شود. او باید برود و کارهای کلان را انجام دهد.

این عضو مجمع در واکنش به اینکه شاید ارعاب و تهدید وجود داشته باشد و افراد در ظاهر از دستورات تمکین کنند اما با توجه به آرای مخفی، می‌توانند به بهترین فرد رای دهند تاکید کرد: رئیسی که بترسد، رئیس نیست. مگر چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد؟ من صاحب رای هستم و من تصمیم می گیرم به چه کسی رای بدهم. من برای صلاح بخشی که نماینده آنجا هستم رای می‌دهم. در اساسنامه آرا به نام هیچ شخصی نیست بلکه این آرا برای افراد حقوقی است که هر دوره با دوره دیگر فرق دارد.

اصولی: کسی از من نخواسته به فردی رای ندهم

احسان اصولی، رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی که در بهش نماینده هیات‌ها نامزد شده است، در واکنش به ادعای رئیس هیات فوتبال هرمزگان مبنی براینکه سفارش شده به علی کریمی رای ندهند گفت: چنین چیزی در ارتباط با من رخ نداده است. شاید تماس گرفته باشند و برنامه خود را ارائه کنند که این موضوع ارتباطی با این بحث ندارد.

او تاکید کرد: اینکه فردی بگوید به من رای بده منطقی است اما این را که کسی بخواهد به فرد دیگری رای ندهم، تجربه نکرده‌ام. ما یک انتخابات دموکراتیک برگزار می کنیم و هر کسی مختار است به گزینه خود رای دهد.

رئیس هیات فوتبال خراسان رضوی یادآور شد: سال‌ها این انتقاد وارد بود که شرایط به گونه‌ای است که خیلی از عزیزان فوتبالیست حرفه‌ای امکان و فرصت حضور در انتخابات را ندارند اما الان فرصت مهیا شده است.

اصولی خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه تا انتخابات مانده و در این دو ماه گفت‌وگو می‌کنیم و دهم اسفند هر کسی به گزینه مدنظر خود رای می‌دهد و سفارشی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اظهارات اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، تماسی که رئیس هیات فوتبال هرمزگان در ارتباط با رای ندادن به علی کریمی مطرح کرده، برای همه اتفاق نیفتاده و همچنان نامشخص است که او روی چه حسابی دو ماه قبل از انتخابات گفته "کریمی رای نخواهد آورد چون جامعه ایران آمادگی پذیرش یک مدیر فوتبالی را ندارد." قطعا رئیس هیات فوتبال هرمزگان و سایر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال باید درباره این اظهارات شفاف‌سازی کنند تا درست از نادرست متمایز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۷:۲۷

معلومه رییس هیات هرمزگان تفاوت مدیریت با شوت زنی را نمی‌داند. به نظرم خود ایشان هم باید عوض شود. جناب زنگ زدن نمی‌خواد نباید به این آقا رای داد البته احترام بازیکنیش محفوظ.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۹:۴۰

چقدر با سوادی تو

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۷:۴۸

فتح الله زاده هم گفت روي كاغذ اسامي افرادي كه راي مي آوردن كي هست ! هاشمي كه حمايت وزارت ورزش رو دارن و عزيزي خادم و بهاروند كه به سبك و روش پوتين و مدودوف ورود كردن !

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۰۸:۵۱

نحوه گزارش شما کاملا" غلط است به جای آن که صحت و سقم مطلب را بررسی و نتیجه بدهید از ابتدا برای رییس فوتبال هیات فوتبال هرمزگان پرونده سازی کردید: ....به شایعات درباره ارعاب و تهدید برخی اعضای مجمع در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال دامن زده...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۱:۵۷

متاسفانه سيستمي كه اعتباري نزد مردم نداره حتي اگر از روي اتفاق حرف راستي هم زده بشه باز همه شك ميكنند بايد اصل سيستم درست بشه تا همه بتونن اعتماد كنن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۲:۱۹

هدف از نوشتن این متن هم دقیقا همین پرونده سازی بوده و نه اطلاع رسانی، همه ما میدانیم که تهدید کنندگان در واقع همان صاحبان تعدادی از نشریات وابسته هستند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۱:۳۸

این اگه گزینه خوبی بود چرا نمیذارن مدیر همون پرسپولیس؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۰

گزینه های ریاست واقعاً هیچ برتری نسبت به علی کریمی ندارند و فوتبال را باید به اصل فوتبال یعنی علی کریمی سپرد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۴:۲۵

علی کریمی یک انسان با شخصیتی است اما برای ریاست در فدراسیون نباید هیچ‌یک از اعضای دو تیم استقلال و پرسپولیس باشند.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۷:۳۵

اونی که میگه نه استقلالی باشه نه پرسپولیسی پس کی باشه تراکتوری یا غیر فوتبالی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۰:۰۹

باسلام بله همه انسانها خوب هستند منظور دوستمون و همه اینه که نباید نگاه رنگی داشته باشد بلکه نگاه ملی یعنی همه تیم‌ها باهم برابرند این نگاه برای فوتبال ما کارسازه که بنده امیدوارم آقای کریمی که شخصیتی راستگو و با ثبات است اینگونه باشد که قطعاً هم هست امید اینکه حق به حقدار برسه بدرود

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۴:۴۶

شما بجای اینکه در پی اثبات و صحت و سقم حرف ایشان برآیید رییس هیات هرمزگان را با این عنوان که " تازه به این سمت رسیده است" به بی‌تجربگی و خامی محکوم کرده‌اید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۷:۴۲

واقعا باید یک مدیر فوتبالیست باید بیاد تا این اوضاع به هم ریخته ی فوتبال رو درست کنه....به امید خدا

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۶:۱۷

اگر یک درصد درست باشد که هست باید در فدراسیون فوتبال و گل بگیرن بخاطر چی فوتبال ما تو آسیا اینقدر صعیف شده بخاطری که تصمیم گیرند کسانی دیگری هستند

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۶:۴۰

کلا همینجوریه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۱۶:۵۰

ایران از نداشتن دموکراسی رنج می‌برد در هر صنفی و هر ارگانی. فدارسیون فوتبال یک مورد است

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۹:۳۰

تجربه نشان داده کرسی ریاست و مدیریت به شایستگی نیاز ندارد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۱۰:۲۸

فدراسیون فقط فساد داره نمیگذارن غیر از خودشان کسی بیاد که پاک باشه. و گرنه این‌قدر نمی‌ترسیدن و لابی نمی‌کردن.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۲۰:۲۷

مگر فدراسیون فوتبال بچه بازی هست که هرکس از راه رسیده ادعای ریاست بکند علی کریمی در حد و اندازه فوتبال درجه سه کشوری هست، هرکس به او رای دهد به کشور و فوتبال خیانت کرده است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۲۱:۰۶

حال فوتبال ما خراب‌تر از اونیه که بذارن علی کریمی بیاد بالا، انتخابات صوری و دست‌های پشت پرده حال فوتبال و خیلی وقته خراب کرده.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۲۲:۵۲

همشون دروغ میگن. عادل رو گذاشتن کنار علی کریمی که دیگه سهل اینها فقط دنبال چپاول بیت المال هستن خودمون فریب ندیم.

avatar

سلام بر هواداران پرسپولیس کبیر آقای امپراطور یحیی گل گل محمدی آیا اقای برانکو با ۱۱ بلزیکن گمنان قهرنان لیگ ایران و نایب قهرمان آسیا نشد و آیا تیم صنعت نفت آبادان الان صدر جدول و تیم های قوی رو شکست داده و با تیم گل گهر بازیکنانشون بالاتر از تیم پرسپولیس پس بهانه تراشی نکن یا بنان تیم قهرمان کنم استوار و محکم و فولادی باش یا تیم تحویل بده برو انگار متوجه تحریم نیستی و از حال مردم خبر نداری که برای نان شبشون زحمت میکشن تو هوای سرد پس تو هم زحمت بکش تیمت و بساز و نیم فصل از راه میرسه تا آخر فصل متوجه میشن همه که گل محمدی چه سرمربی هستش نه اینکه بیایی بعد بازی از روی عصبانیت اسم رسول پناه رو بیاری در شان یک مربی تیم پرطرفدار پایتخت نیست اصلا و ابدا از برانکو یاد بگیر صبور باشی با همه چیز مبارزه کنی فقط به فکر تیمت باش به امید پیروزی ارتش سرخ حتما رسول پناه تو تیم نفت ابادان وگل گهر بوده الان نیست نتیحه میگیرن هافبکهای پرسپولیس همدیگر رو تو وسط زمین اصلا پیدا نمیکنند اقای گل محمدی اقای نوراللهی چند تا گل خراب کرد بازیکن تیم ملی جای تاسف داره این حرفات خجالت اوره.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۲ ۲۳:۴۷

انتخابات رییس فدراسیون عین سایر انخابات هست، از قبل مشخص شده و معلوم.....اگر علی کریمی برای ریاست فدراسیون درآمد بدانید حرف من غلطه

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۰:۱۲

کی بود کی بود من نبودم!!!!!!!بسه دیگه ....خدایا تا کی دروغ

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۰:۵۲

باید آدمی که توی اون سیستم بزرگ شده مسوولش بشه چون هم چی رو حس کرده منتهی کریمی تواناییش و نداره نه مدیریت بلده نه حتی قدرت بیان داره. یکی مثل دایی دادکان و حتی فتح الله زاده قطعا بهتر از کریمی هستن.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۱:۰۱

تخصص در فوتبال با تخصص مدیریتی تفاوت دارد که هیچ شکی در آن نیست و بماند!! اما این نوع اطلاع رسانی واقعا جای شک دارد

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۱:۳۵

من با این که یک پرسپولیسی داغ هستم اما شک ندارم آدم عصبی، کم تحمل و انتقادناپذیری مثل کریمی قطعا هم فوتبال و هم خود کریمی رو به نابودی می‌کشونه. ایشون اگه مدیریت بلد بود همون مجموعه تیمی چند نفره ک چند نوبت بهش سپرده شد رو به جایی میرسوند،ک درهمه دفعات به دعوا درگیری وعقب گرداون مجموعه کشونده شد. اگه قرار باشه هرکی فوتبالیست خوبیه مدیر خوبی هم باشه توی دنیا خیلی از فوتبالیست‌های مشهور الان رییس فدراسیون کشورشون بودن...نمونه عینی حرف‌های خداداد که دیروز گفنه خاک برسراین فوتبال اگه کریمی رای نیاره..یعنی وقتی هم رای اورد دیگه هرچی گفت چه درست چه غلط باید اجرا بشه و گرنه خاک بر سر همه.. شعور و سواد و توان مدیریت با بازی زیبا در وجود کسی جمع نمیشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۱:۳۷

اینا تبلیغاته برای رای جمع کردن کریمی

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۰۷:۲۲

سلام. این آقای کریمی با دیپلم می‌خواهد بیاید مدیریت کنند ایشان یک تیم فوتبال را که سر مربی بود با قهر وآشتی و ناز و ادا انجام می‌داد و حالا می‌خواهد بدون مدرک بالا یک فدراسیون را اداره کنند. آقایان عزیز در آلمان و ایتالیا و انگلیس رییسان فدارسیونها هم بایستی از فوتبال سری داسته باشند و هم مدارک بالای دانشگاهی.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۱۳:۴۷

مثلا این مصاحبه رو ترتیب دادین که بگید هیچ شفارشی به رای ندادن نشده و ما هم کاملا باورمون شد که هم‌چین چیزی نبوده !!!چی فرض کردین مارو

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۳ ۱۴:۰۲

هیچوقوقت نمیزارن ی آدم سالم رییس فدراسیون بشه اونا کسیو میخوان ک حمال بالاتریا باشه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۱۴:۳۷

درود کسی حق ندارد دستور دهد که به علی کریمی رای ندهند اگر این مورد درست باشد باید هر چه سریع‌تر آن را از فدراسیون بیرون کنند. علی کریمی بهترین است دیگر ما فوتبال خوبی خواهیم داشت و لذت ببریم از این فوتبال. دوست دار علی کریمی و بزرگان فوتبال ایران عزیزم