• یکشنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 99102116090
  • منبع : روابط عمومی جشنواره

/ خبرهایی از سینما و تئاتر /

/ خبرهایی از سینما و تئاتر /

از اعلام اسامی بخش رادیو تئاتر فجر تا خبرهای از تئاتر مهر کاشان و صدور پروانه نمایش فیلم " ما که هستیم" از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان که با تلاش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان 16 تا 22 اسفند سال جاری برگزاری می‌شود، معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه‌ای جشنواره، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، طی حکمی برای دومین سال متوالی خیام وقارکاشانی از بازیگران و هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون را به عنوان دبیر این رویداد فرهنگی هنری منصوب کرد.
این دوره از جشنواره در 4 بخش مسابقه‌ صحنه‌ای، نمایش‌های کودک و نوجوان، مهمـــان و ویژه و بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی با موضوع آزاد برگزار می‌شود و آثار با موضوعات اجتماعی، شهروندی، فرهنگ ایثار و مقاومت، شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اولویت انتخاب قرار دارد.

بر اساس فراخوان منتشر شده در تارنمای mehrfestival.ir هنرمندان می‌توانند تا اول اسفند ماه با ارسال فیلم تئاتر خود در این رقابت که تا 10 اسفند ماه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، شرکت کنند.

شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مهر از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی، ایجاد فرصت‌های برابر و همچنیـن حمایتی هرچند اندک از گـروه‌هـای تئاتری آسیب دیده از ویروس کرونا به میزبانی کاشان برگزار می‌شود.

مجوز نمایش فیلم «ما که هستیم؟» صادر شد

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با مجوز نمایش فیلم‌ «ما که هستیم؟» به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ابوالحسن کیوان موافقت کرد.

در خلاصه داستان «ما که هستیم؟» آمده است:«بهرام فرصت زندگی با دختر مورد علاقه‌اش را به دلیل مهاجرت دختر از دست می‌دهد. بعد پی می‌برد پدر و مادرش آنهایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. زندگی او از این به بعد دستخوش چالشی عمیق می‌شود. عشق و هویتش را از دست رفته می‌بیند. این مسائل درون او را به هم می‌ریزد. او از این به بعد در جستجوی یافتن پاسخی مناسب برای پرسش خود است: که من که هستم ؟ و پرسشی از آن مهم‌تر: ما که هستیم؟»

ابوالحسن کیوان تهیه کننده و کارگردان این اثر درباره زمان نمایش «ما که هستیم؟» پیش از این گفته بود: به دلیل محتوا و ساختار غیرتجاری فیلم، حساسیت در یافتن جایگاه و زمان مناسب نمایش آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اولین نمایش فیلم «ما که هستیم» قرار بود در جشنواره جهانی فیلم فجر باشد که به دلیل شیوع بیماری کرونا و لغو شدن این جشنواره، منتفی شد.

ابوالحسن کیوان، نقاش، مجسمه ساز، معمار و فیلم‌ساز ایرانی است که سال ۱۳۵۸ از دانشگاه «هنر» در تهران فارغ التحصیل شد و بعد از مهاجرت به استرالیا، در دانشگاه«تیف کالج» به تحصیلات خود ادامه داد.

مراحل فیلمبرداری این فیلم که لوکیشن‌های آن در اطراف دماوند و تخت جمشید و حافظیه شیراز انجام شد، به دلیل شیوع بیماری کرونا با شرایط سخت و پیچیده‌ای همراه بود.

گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر، مهدی‌ خان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پوررستمی، معصومه دشتی، شیما الله ‌بیگی، آزاد پارسایی نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام، حسین برزگر، علی میرزایی، عرشیا باقری، محمد طاها نوری و هنرمند خردسال تلما رفعت خواه تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیر صدابرداری: میثم حسنلو، موسیقی: نینا برزگر، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، دستیار دوم کارگردان: محمد عزیزی، خاطره فخرآبادی، منشی صحنه: سحر عقیقی، مدیر تدارکات: علی رفعت خواه، گریم: الهه عالی حسینی، دستیار گریم: رضا سالاری، لباس: سارا ولی پور، عکس: الهه حسینی، مشاور فرهنگی: سلمان فرخنده و مدیر رسانه‌ای: فرنوش آباء.

عناوین 10 اثر منتخب بخش رادیوتئاتر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شد

به گزارش روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، دبیرخانه این رویداد هنرهای نمایشی عناوین رادیوتئاترهای راه‌یافته به مرحله رقابت سی و نهمین جشنواره تئاتر را اعلام کرد.

بر اساس این خبر آثار زیر به عنوان رادیوتئاترهای منتخب برای حضور در جشنواره سی و نهم معرفی می‌شوند:

«اتاق 24» به نویسندگی و کارگردانی داریوش شهبازی از تهران

«بوسه بر ماه» به نویسندگی مهدی قاسم زاده و کارگردانی الهه جباری از ساری

«پست بام» به نویسندگی پدرام رفیعی و کارگردانی طیبه صیدمحمدی از ایلام

 «جزیره 130» به نویسندگی و کارگردانی علی حسین قلی‌زاده از خوی

«چریکه» به نویسندگی سعید خیرالهی(براساس نمایشنامه «مرگ آواز توفیق‌الحکیم») به کارگردانی مصطفی کولیوندی از ایلام

«سوزنبان» به نویسندگی هوشنگ جمشیدیان و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان

«سین جیم» به نویسندگی سینا نیکوکار و کارگردانی علی بهرامی از تهران

«فیش آباد» به نویسندگی و کارگردانی سیروس همتی از تهران

«قهرمان من تویی» به نویسندگی عاطفه مکاری و کارگردانی مبین بوی افزار از قائم شهر

«مجلس سیاه و دختر سلطان» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا یعقوبی از کرج

میرطاهر مظلومی، کاظم نظری، فرهاد امینی اعضای هیات انتخاب و امین رهبر مدیر این بخش هستند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه 11 تا 21 بهمن 99 برگزار می‌شود. آدرس سایت جشنواره WWW.FITF.IR است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha