• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99102216346
  • خبرنگار : 71638

سمیع زاده پاسخ داد:

مسابقات داخلی شطرنج به صورت حضوری برگزار خواهد شد؟

مسابقات داخلی شطرنج به صورت حضوری برگزار خواهد شد؟

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج می گوید برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که مرحله دوم مسابقات قهرمانی کشور به صورت حضوری و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی انجام شود.

به گزارش ایسنا،  باتوجه به شیوع کرونا اکثر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد. بیشتر کشورهای دنیا باتوجه به شیوع کرونا رقابت لیگ شطرنج خود را با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی  به صورت حضوری آغاز کرده و قهرمانان کشور خود را شناختند. 

فدراسیون شطرنج ایران چندی پیش برنامه مسابقات فصل زمستان را منتشر کرد. بر این اساس قرار است ۱۰ مسابقه تاپایان سال ۹۹ به میزبانی فدراسیون شطرنج برگزار شود که بیشتر آنها هم آنلاین خواهد بود. 

در مهمترین رقابت‌ها، مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در دو مرحله مقدماتی آقایان و بانوان کار خود را آغاز می کند. 

باتوجه به آرام شدن وضعیت کرونایی و برگزاری چندین لیگ ورزشی به صورت حضوری شطرنج هم می تواند مسابقات خود را به صورت حضوری دنبال کند. 

محسن سمیع‌زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفت و گو با ایسنا، در خصوص احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور شطرنج به صورت حضوری گفت: در پیش‌بینیهای انجام شده هنگام برنامه ریزی مسابقات سعی کردیم پیش بینی بدبینانه داشته باشیم چرا که نمی خواستیم در برنامه ریزی های انجام شده خللی وارد شود. تقویمی ارائه شده که قرار است مسابقات به صورت آنلاین برگزار شود. برای مسابقات قهرمانی کشور قرار است رقابت‌ها در دو مرحله کار خود را ادامه دهد که در مرحله اول طیف وسیعی از شطرنج بازان به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت خواهد پرداخت.

او ادامه داد: در مرحله دوم این رقابت ها سعی می شود به هرشکل ممکن، شطرنج‌بازان برتر را در یک شهر و یا در تهران جمع کنیم تا رقابت حضوری در اسفند ماه برگزار شود.

سمیع زاده گفت: برنامه ریزی و سعی و تلاش ما بر این بود که این مسابقات به صورت حضوری انجام شود.  خوشبختانه به دلیل انعطاف پذیر بودن این رشته و اینکه این رشته جزو ورزش های برخوردی نیست می توان پروتکل ها را به درستی رعایت کرد و ستاد ملی کرونا هم اجازه خواهد داد که مسابقات را به صورت حضوری پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha