• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99102216611
  • خبرنگار : 30057

برآورد میزان آلاینده‌های زیستی صنایع با تجهیزات "ایران‌ساخت"

برآورد میزان آلاینده‌های زیستی صنایع با تجهیزات "ایران‌ساخت"

یک شرکت فناور با تجهیزات و فناوری‌های ایران‌ساخت، خدماتی در زمینه سنجش میزان آلایندگی‌های هوا و محیط زیست صنایع ارائه می‌دهد تا گامی برای حرکت به سوی محیط زیستی سالم باشد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل جلالی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ارائه خدمات فناورانه برای سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی گفت: تلاش کردیم همگام با فناوری‌های روز و بر مبنای استانداردهای زیست‌محیطی، میزان آلاینده‌ها را در محیط زیست از جمله آلودگی رودخانه‌ها، کاهش کیفیت هوا، خاک و سایر بخش‌های محیط سنجش و پایش کنیم تا کیفیت هوا و محیط زیست ارتقا پیدا کند.

وی سنجش و اندازه‌گیری غبار دودکش‌های کارخانجات را یکی از فعالیت‌ها برای کمک به کیفیت هوا دانست و ادامه داد: میزان آلودگی واحدهای صنعتی یکی از عوامل مهم در آلودگی هوا است. با سنجش میزان غبار، آلودگی که طبق این غبار بیرون آمده، تحلیل می ‌شود.

جلالی با بیان این‌که تعیین آلودگی غبار محیط یکی دیگر از خدمات برای اندازه‌گیری آلودگی محیط است، ادامه داد: سنجش گازهای خروجی دودکش محیط و سنجش میزان انرژی مصرفی و همچنین تحلیل فرآیند احتراق، بخشی از خدمات آزمایشگاه این مجموعه فناور به شمار می‌رود. پس از ارزیابی آلاینده‌ها مؤلفه‌های آلودگی تحلیل و اندازه‌گیری می‌شود و پس از ارزیابی با استانداردهای روز، راه‌کارهای لازم برای کاهش آلایندگی ارائه می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این محقق عمده‌ترین فعالیت این شرکت را اندازه‌گیری پارامترهای زیست محیطی دانست و یادآور شد: هر فصل بالغ بر ۱۰۰ واحد صنعتی میانگین بیش از ۴۰ آزمون را به ما می‌سپارند. کاهش هزینه‌های ناشی از آلاینده‌های زیست‌محیطی صنایع، مهم‌ترین دستاورد این مجموعه فناور است. افزایش سرعت، دقت و کیفیت خدمات قابل ارائه و همچنین استفاده از نیروهای متخصص و آموزش نیروی انسانی متخصص از گام‌هایی بود که برای رسیدن به این مهم برداشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha