• دوشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99102216711
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۲ دی ایسنا

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه/ تحلیلی از تحولات اخیر آمریکا/ جایگاه ایران در منطقه؛ یک سال پس از شهادت سردار سلیمانی/ انتقال قدرت از پهلوی به سبک شورایی ملی - مذهبی و...در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

کره نمی‌تواند بدهی ایران را ندهد/ توقف نظارت‌های فراپادمانی به معنای اخراج بازرسان آژانس نیست

به گزارش ایسنا، نشست خبری امروز سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

سعید خطیب زاده دربخشی از این نشست در پاسخ به این سوال که اگر کره پول های بلوکه شده ایران را آزاد نکند تهران چه اقدامی را انجام می دهد، گفت: امکان عدم پرداخت این پول ها وجود ندارد و ما از همه مجاری قانونی و حقوقی برای آزادسازی این پول ها استفاده می کنیم. قانون جنگل که حاکم نیست و از طرف دیگر دولت کره جنوبی نیز هیچ وقت نگفته است که این پول ها را پس نمی دهد.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت رسیدگی مستقل و عادلانه به پرونده هواپیمای اوکراینی افزود: دولت ایران به عنوان دولت مسئول در یک چارچوب فنی و مستقل این موضوع را پیگیری کرده و پاسخگو بوده است. ما قطعا اسیر سیاست زدگی و فشارهای عناصر ورشکسته نمی شویم. ما پاسخگو به خانواده قربانیان و سازمان های بین المللی مسئول در این زمینه هستیم و اجازه نمی دهیم که سیاست زدگی بر این پرونده فائق شود.

ترامپ خود قربانی بود

تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل  در ارتباط با تحولات  اخیر آمریکا و برخی از تلاش ها جهت برکناری ترامپ دومین خبر پربازدید بود.

حشمت الله فلاحت پیشه با بیان اینکه ترامپ وقتی متوجه شد که در نظام سرمایه داری آمریکا در حال قربانی شدن است، تصمیم گرفت که روند بازی را به هم بزند، گفت: در حال حاضر دموکرات ها و اقلیتی از جمهوری خواهان در آمریکا به دنبال برکناری ترامپ پیش از پایان ریاست جمهوری وی هستند تا از این طریق به نوعی از دموکراسی آمریکایی اعاده حیثیت کنند.

اعتبار جهانی آمریکا آسیب دید/ ممنوعیت‌های توییتری ترامپ درست بود

همچنین رحمان قهرمان‌پور با اشاره به تحولات آمریکا و حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره این کشور گفت: اعتبار جهانی آمریکا تحت تاثیر این اتفاقات آسیب دید. 

این کارشناس مسایل بین الملل درباره محدودیت های شبکه های مجازی نسبت به صفحه رسمی دونالد ترامپ در تحولات هفته گذشته هم تصریح کرد:حرکتی که خیر جمعی در جامعه را مخدوش کند باید محدود شود. در مورد توییت های ترامپ و دیگر حساب های کاربری رسمی وی در فضای مجازی هم معتقدم مسدود کردن یا اعمال محدودیت در آنها کار درستی بود چون ترامپ سعی داشت از اصل آزادی بیان و رسانه برای گسترش خشونت و مخدوش کردن زندگی مسالمت آمیز جمعی استفاده کند.

بهترین استراتژی بایدن در قبال ایران

یک پایگاه خبری آمریکایی هم در تحلیلی فرصت دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای را محدود تلقی کرده و گفت دولت بایدن باید ابتدا با کنار گذاشتن اظهاراتش درباره دستیابی به توافقی جدید، در راستای بازگشت به شرایط اولیه پس از توافق هسته ای با ایران مذاکره کند.

تحریم واکسن آمریکایی و انگلیسی از سوی رهبری تدبیری حکیمانه بود

اظهارات رییس قوه قضاییه درباره تحریم واکسن آمریکایی و انگلیسی هم از اخبار پربازدید بود.

ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس برای آن بود که نباید ایران به آزمایشگاهی برای واکسن‌های آن‌ها تبدیل شوند.

جایگاه ایران در منطقه؛ یک سال پس از شهادت سردار سلیمانی

شبکه الجزیره در تحلیلی با اشاره به فعالیت های گسترده و اهمیت جایگاه سردار شهید سلیمانی، فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران به نقش ایران در منطقه، یک سال پس از شهادت او پرداخت.

در بخشی از این تحلیل که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته، آمده است:  ایران سال ۲۰۲۰ را که با ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و معمار طرح های منطقه ای آغاز شد، به سختی پشت سر گذاشت. دو ماه بعد با اثبات اولین موارد شیوع کرونا در کشور، سیستم بهداشت و اقتصاد تا حدی به هم ریخت که با وضع تحریم‌های جدید و شدید دولت ترامپ نیز شرایط بدتر شد. چندی بعد کشورهای حوزه خلیج فارس نیز اعلام کردند روابط خود را با اسرائیل عادی می کنند، ایران این اقدام را به عنوان تهدید علیه امنیت ملی خود قلمداد می‌کرد و در حالی که سال رو به پایان می رفت بار دیگر شخصیت مهم ایرانی یعنی محسن فخری زاده ترور شد.

نامه قالیباف برای پیگیری یارانه ۱۲۰ هزار تومانی اقشار مستضعف

در پی نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی از محله امام زاده یحیی(ع) تهران و ادعای بی‌خبری برخی محرومان این منطقه از یارانه ۱۲۰ هزار تومانی که توسط مجلس مصوب شده است، قالیباف در نامه‌ای خواستار بررسی چگونگی اجرای این قانون و ارائه گزارش آن شد.

این خبر هم از پرمخاطب بود.

انتقال قدرت از پهلوی به سبک شورایی ملی - مذهبی

گزارش ایسنا در  چهل و دومین سالروز تشکیل شورای انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی درست یک ماه قبل از پیروزی رسمی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

از جمله مهمترین اقدامات این شورا می‌توان به تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ملی شدن بانک‌ها، ساماندهی  دادگاه‌های انقلاب، برگزاری همه پرسی نظام جمهوری اسلامی، بررسی پیش نویس قانون اساسی، تصویب آیین نامه‌های مجلس خبرگان قانون اساسی، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

اصلی‌ترین خواسته ایران در برجام رفع تحریم‌ها است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «مهم‌ترین موضوع در برجام رفع تحریم‌ها است» گفت: اگر تحریم‌ها رفع نشود ادامه انجام تعهدات ایران بی‌معنا است.

ابوالفضل عمویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع نوع مواجهه با اروپا و آمریکا، راهبرد کلان ما را در این مسیر مشخص کرد. بر این اساس مهم‌ترین موضوع ما رفع تحریم‌ها علیه ایران است و بازگشت به برجام موضوع اصلی ما نیست.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

سازمان انرژی اتمی صد در صد قانون لغو تحریم‌ها را به لحاظ فنی اجرا می‌کند

پیش شرط ایران برای کار مشترک برداشته شدن تحریم هاست

اگر طرف های خارجی به تعهداتشان عمل کنند ما هم تجدید نظر می کنیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha