• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99102317092
  • خبرنگار : 71560

نوروزی: علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان وزارت علوم چیست

نوروزی: علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان وزارت علوم چیست

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که چگونه کارمندان و اساتید وزارت علوم با عدم آرامش خاطر بر تامین امرار معاش می‌توانند در رقابت علمی و تولید علم گام بردارند.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله نوروزی در جریان جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و طرح سوال خود از وزیر علوم در خصوص علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق و دستمزد کارکنان وزارت علوم و دانشگاه پیام نور تصریح کرد: وزیر علوم تاکید داشتند از سال ۱۳۹۸ تا به حال هفت بار در این زمینه مکاتبه داشتند، اما صرفا در حد مکاتبه این امر دنبال شده است. امروز ما در مسیر دانایی قرار داریم و در سال ۲۰۲۰ هر ۷۳ روز یکبار علم دو برابر می‌شود چرا که امروز قرن ابر تکنولوژی می‌باشد.

وی در ادامه گفت: امروز وزارت علوم از عملکرد آقای وزیر و معاونین ایشان ناراضی هستند. اساتید طلایه‌دار حرکت علمی کشور هستند و کارمندان پرتلاش این وزارتخانه نیز نقش موثری در این حوزه دارند. چگونه زمانی که اساتید و کارمندان از نظر امرارمعاش در این تلاطم اقتصادی از خیال آسوده برخوردار نیستند می‌توانند در فضای رقابت علمی موفق شده و در مسیر تولید علم گام بردارند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به عنایتی که امام راحل به دانشگاه‌ها و مراکز علمی داشتند متاسفانه امروز آن طور که باید و شاید به این حوزه توجه نشده و اساتید و کارمندان وزارتخانه ناراضی هستند. اختیاراتی که به هیات امنا داده شده است برای کنار زدن موانع پیشرفت می‌باشد. باید قوانین دست و پاگیر کنار رود. زمانی که حقوق کارمندان و اساتید را زیرپا بگذاریم چگونه می‌توانیم شاهد رشد علمی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به قوانین موجود در خصوص افزایش حقوق و مزایای اساتید و کارمندان وزارت علوم بیان کرد: متاسفانه آن طور که باید و شاید در این حوزه اقدامات لازم انجام نشده است. امروز چشم امید تمام کارمندان و اساتید دانشگاه‌ها به نمایندگان است. ما چیزی خارج از ضوابط و آیین‌نامه نمی‌خواهیم. برای این‌که دانشگاه به محل تحول و پیشرفت علمی کشور تبدیل شود ما نیازمند تلاش اساتید و کارکنان زحمت‌کش هستیم. ما انقلاب کردیم تا استقلال و آزادی داشته باشیم. دانشگاه مهد علم است. نباید در مسیر جنبش و پیشرفت کشور خفقان باشد. آموزش و پرورش و دانشگاه سنگ بنای آینده انقلاب است. باید خروجی دانشگاه انسان‌هایی فهیم، انقلابی، کنجکاو، متعهد و فرهیخته باشد. چرا آقای وزیر در طی نامه‌ای به حضرت آقا که رونوشت آن نیز در کشور پخش شده است خواستار اعمال ماده 28 شده‌اند؟ مطالبه ما رضایت کارمندان، اساتید و اعضای هیات علمی می‌باشد.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم اهتمام ویژه‌ای در این حوزه دارد. نگاه حضرت آقا به سال 1404 و تحولات آینده ایران در حوزه علمی می‌باشد که همه اینها به دست اساتید توانمند رقم می‌خورد. مطالبه ما اجرای قانون است و انتظار داریم تا وزارت علوم و وزیر پای کار بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۴ ۰۸:۰۹

سلام از جناب آقای نوروزی تشکر میکنم که این موضوع را پیگیری کردن . در کل حق کارمندان را ضایع کرد وزرات علوم و اگر عزیزان همکار تلاش نمی‌کردن و این رسانه ها نبودن شاید یک لیوان آب هم روش میخوردن.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۴ ۱۹:۵۳

ممنونم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۱

فعلا که خوردنش ی آب هم رپش

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۲

اساتید چه علمی افزایش دادن؟؟؟؟