• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99102317307
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور در کردستان افتتاح شد

یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور در کردستان افتتاح شد

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهادکشاوزی استان کردستان گفت: یکی از بزرگترین گاوداری های غرب کشور در استان افتتاح شد.

محمدمحمد فرید سپری امروز(۲۳ دی ماه) در حاشیه آیین افتتاح همزمان پنج پروژه دامپروری بنیاد مستعضفان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۸.۲ میلیون راس گاو گوساله در کشور وجود دارد که حدود ۱۱ میلیون تن شیر تولید می شود.

وی افزود: در استان کردستان هزار و ۴۴۴ واحد های صنعتی و نیم صنعتی گاو شیری شامل ۱۹ هزار و ۳۰۰ راس است که حدود ۲۵۰ هزار تن شیر تولید شده و  مصرف بازارهای داخل و خارج استان را  فراهم می کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: در کردستان ۳۰ مرکز جمع آوری شیر با تجهیزات مدرن، پیش سرد کن و سیستم حمل و نقل دو جداره وجود دارد که روزانه۱۰۰ تن شیر را جمع آوری می کند.

سپری بیان کرد: ۱۲ کارخانه فرآوردی مواد های لبنی به ظرفیت۱۹۳ هزار تن در استان فعال است که روزانه ۶۵۰ تن در بازار جذب می شود.

وی عنوان کرد:  همچنین در سطح استان ۱۴۰ واحد ماست بندی و فرآورده های لبنی وجود دارد که حداقل ۵۰تن شیر را تولید می کنند.

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان، با اشاره به اینکه توسعه واحدهای بزرگ گاوداری یکی از اهداف جهاد کشاورزی است، ذکر کرد: تولید شیر سالم با بار میکروبی کم، تولید گوشت قرمز، پرورش گوساله که نقش مهمی در اشتغال و تولید پایدار در استان دارد.

سپری گفت: سالانه ۱۱ میلیون تن شیر در کشور تولید شده که سهم استان کردستان از این مقدار ۲۵۰ هزار تن و برابر با ۲.۳ دهم درصد است.

لازم به ذکر است؛ امروز(۲۳ دی ماه) گاوداری شش هزار راسی در شهرستان قروه با حضور رئیس مستضعفان و استاندار کردستان به بهره‌برداری رسید.

 گاوداری شش هزار راسی که با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار احداث شده برای ۴۲۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

این گاوداری سالانه ۳۷ هزار تن شیر و ۵۰۰ تن گوشت به مجموع تولیدات دامی کشور اضافه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha