• سه‌شنبه / ۲۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99102317578
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ دی ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۲۳ دی ایسنا

تولید واکسن و واردات آن به صورت همزمان/ کارت زرد مجلس به وزیر علوم/ واکنش یک نماینده مجلس به اظهارات اخیر فائزه هاشمی/ نگرانی اتحادیه اروپا از غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

تولید واکسن و واردات آن همزمان و در موازات هم پیش می روند

به گزارش ایسنا،‌ توضیحات سخنگوی دولت درباره نحوه تولید و واردات واکسن کرونا در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

علی ربیعی در نشست خبری این هفته خوددر پاسخ به این پرسش که ظرفیت تولید داخلی کشور در زمینه واکسن چقدر است و چرا دولت بجای سرمایه گذاری بیشتر در این بخش کماکان اتکای اصلی خود را بر واردات گذاشته است، گفت: این گذاره که دولت سرمایه گذاری بیشتر بر واردات واکسن داشته صحیح نیست. همواره تکرار کرده‌ایم که تولید واکسن و واردات آن همزمان و در موازات هم پیش می روند و هیچ کدام خللی در روند انجام دیگری ایجاد نمی کند و سیاست دولت حمایت از سلامت مردم است. خوشبختانه هم در زمینه خرید و هم در زمینه تولید توفیقات خوبی بدست آمده است.

هدف دولت تهیه، تامین و ساخت یک واکسن مطمئن است

همچنین رئیس جمهور با قدردانی از تلاش های گسترده شرکت های دانش بنیان و تمامی مراکز و سازمان ها از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای ساخت واکسن ایرانی کرونا، تصریح کرد که هدف دولت تهیه، تامین و ساخت واکسن مطمئن است و از همین رو مصمم به حمایت از شرکت های دانش بنیان و تمامی مراکزی است که سعی در تولید و خرید واکسن کرونا دارند.

کارت زرد مجلس به وزیر علوم

در جریان جلسه علنی امروز مجلس شوزای اسلامی،‌ سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد از وزیر علوم و تحقیقات در خصوص علت عدم افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان و اساتید وزارت خانه مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت و در نهایت نمایندگان از توضیحات وزیر قانع نشدند.

کارت زرد مجلس به منصور غلایم در این جلسه هم از خبرهای پربازدید بود.

گزارش کامل ایسنا از  جلسه علنی مجلس و سوالات نمایندگان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر راه و شهرسازی را می توانید اینجا بخوانید.

واکنش سلیمی به اظهارات اخیر فائزه هاشمی

تذکر یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به اظهارات اخیر فائزه هاشمی هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

علیرضا سلیمی در این باره گفت: برخی آرزو کردند که کاش ترامپ رای می آورد تا به ایران فشار بیشتری وارد می کرد اینها هویت  واقعی خود را بر ملا کردند. برادران اینها در سال ۸۸ به آمریکایی ها گفتند بیشتر به ایران فشار بیاورید. برخی احزابی که این خانم در آنها عضویت دارد چرا سکوت کردند؟ البته برادرش موضعی گرفت ولی احزاب چرا ساکت هستند؟

واعظی درگذشت حاج صمد شجاعیان را تسلیت گفت

خبر بعدی، پیام تسلیت رئیس دفتر رئیس جمهور در پی درگذشت مرحوم حاج صمد شجاعیان، نماینده مردم ممسنی و رستم در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی بود.

خباثت تا آخرین نفس

منابع خبری اعلام کردندکه مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت به آخر خط رسیده ترامپ، وعده داده که امروز، سه‌شنبه ۲۳ دی ماه با استفاده از اسنادی که به گفته او به تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده‌، ایران را متهم به ارتباط با القاعده خواهد کرد. 

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران عمیقا نگران کننده است

ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از غنی سازی ۲۰ درصدی ایران هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از آغاز غنی سازی ۲۰ درصدی ایران، بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته ای و لزوم بازگشت آمریکا به آن تاکید کرد و از ایران خواست اقداماتش برای غنی سازی اورانیوم ۲۰ درصدی را کنار گذاشته و تعهداتش در توافق هستهای را اجرا کند. 

ترامپ مانند مار زخمی است

ارزیابی یک کارشناس مسائل بین الملل از تحولات اخیر آمریکا و طرح مساله استیضاح ترامپ از پربازدید های بامداد امروز بود.

عماد آبشناس با بیان این که هدف از استیضاح ترامپ محروم کردن او از فعالیت های سیاسی و اجتماعی است، گفت: در حال حاضر ترامپ مانند مار زخمی است که ممکن است زهرش را بریزد.

وی افزود: در این شرایط شاید فرصت کم باشد اما ضرورت استیضاح ترامپ خیلی بالا است و به گفته نانسی پلوسی، ترامپ هنوز فرمانده نیرهای مسلح آمریکاست و خطرات کارهای دیوانه وار او ممکن است هم جهان و هم آمریکا را به خطر بیاندازد.

بی‌کفایتی ترامپ از همان روز اول آشکار بود

در همین ارتباط  فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل معتقداست که بی کفایتی و عدم صلاحیت ترامپ از همان روز اول آشکار بود اکنون هم طرح دموکرات‌ها برای استیضاح او برای ثبت در تاریخ است که بگویند دموکراسی آن طور که ترامپ به مسخره گرفت نیست.

فرجام شورای سلطنت

گزارش ایسنا به مناسبت بیست و سوم دی ماه،  سالروز تاسیس شورای سلطنت به دستور محمدرضا پهلوی هم از خبرهایی بود که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: شورای سلطنت شورایی که تصمیم داشت موقعیت متزلزل آخرین شاه ایران را با انتقال مسالمت آمیز قدرت به شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر رژیم استحکام ببخشد اما استعفای غافلگیر کننده و زودهنگام رییس شورا در اول بهمن ۱۳۵۷ و غیرقانونی دانستن این شورا توسط وی، آرزوی شاه و دربار و حامیان آمریکایی و غربی رژیم سلطنت را برای همیشه بر باد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha