• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102418068
  • خبرنگار : 50167

لزوم چاره‌اندیشی برای جلوگیری از تجمع در دفاتر پیشخوان دولت؛

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجام را گروه‌بندی کنید

ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجام را گروه‌بندی کنید

ایسنا/زنجان کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پیشنهاد می‌کنیم در راستای پیشگیری از تجمع در دفاتر پیشخوان دولت استان، ثبت‌نام کنندگان در سامانه سجام را بر اساس کدملی و روزهای تمدید شده گروه‌بندی کنند.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آخرین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت استان، اظهار کرد: آخرین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت استان، ۸۹ درصد و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاصله‌گذاری اجتماعی این دفاتر ۴۲ درصد است.

وی در رابطه با میزان رعایت استفاده از ماسک توسط ارائه‌دهنده و گیرنده خدمت در دفاتر پیشخوان دولت استان، افزود: میزان رعایت استفاده از ماسک توسط افراد ارائه‌دهنده خدمت در این دفاتر؛ ۹۳ درصد و میزان استفاده از ماسک توسط گیرندگان خدمت نیز مشابه درصد رعایت ماسک توسط ارائه‌کنندگان خدمت است.

این مسئول با بیان اینکه ۷۴ دفتر پیشخوان دولت در استان زنجان (۴۵ دفتر پیشخوان دولت در شهر زنجان) در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دفاتر پیشخوان دولت مشکلات متعددی وجود داشت ولی اکنون این دفاتر همکاری خوبی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا دارند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در رابطه با بازدیدها و نظارت‌های انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت استان، گفت: طبق آخرین آمار موجود؛ ۱۱۵۴ بازدید از دفاتر پیشخوان دولت استان انجام شده است.

نصیری با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی به دفاتر پیشخوان دولت استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: همچنان در زمینه رعایت فاصله اجتماعی توسط مراجعه‌کنندگان مشکلاتی وجود دارد اما در داخل دفاتر پیشخوان دولت به صورت نوبتی (دو نفر) خدمت ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم چاره‌اندیشی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و پیشگیری از تجمع در دفاتر پیشخوان دولت استان، افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی به همه دفاتر پیشخوان دولت استان ابلاغ شده و طبق این دستورالعمل خط‌کشی برای رعایت فاصله اجتماعی بر عهده این دفاتر بوده ولی رعایت این پروتکل‌های  نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی است.

این مسئول با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه سجام، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای پیشگیری از تجمع در دفاتر پیشخوان از شیوه‌های الکترونیکی استفاده کرده و یا بر اساس ارقام کدملی و روزها افراد را گروه‌بندی کرده و اطلاع‌رسانی کنند تا مقداری از تجمع در مقابل این دفاتر جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha