• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99102418070
  • خبرنگار : 50181

ریزش نزدیک به 70 درصدی مشتری تالارهای پذیرایی کرمانشاه

ریزش نزدیک به 70 درصدی مشتری تالارهای پذیرایی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه با اشاره به از سر گیری فعالیت نزدیک به 70 تالار پذیرایی در کرمانشاه، گفت: اگرچه تالارها کار خود را با زرد شدن وضعیت شهر کرمانشاه آغاز کردند، اما باریزش نزدیک به 70 درصدی مشتری مواجهند.

سیروس گل عنبر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی حدود یکسال اخیر و به دلیل شرایط بیماری کرونا تالارهای پذیرایی عمدتا فعالیت خود را تعطیل کرده بودند و فقط برای مدت محدودی باز بودند، افزود: اکنون با زرد شدن وضعیت شهر کرمانشاه اجازه آغاز فعالیت به تالارهای پذیرایی داده شده است.

وی ادامه داد: از چند روز قبل نزدیک به 70 تالار پذیرایی در نقاط مختلف شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کردند، اما موظفند با یک سوم ظرفیت پذیرش داشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه مشکلی که اکنون تالارهای پذیرایی با وجود بازگشایی با آن مواجهند را نبود مشتری دانست و عنوان کرد: می‌توان گفت نزدیک به 70 درصد ریزش مشتری و مراسم را در تالارهای پذیرایی داشته ایم.

گل عنبر دلیل این موضوع را از یکسو نگرانی که به دلیل بیماری کرونا بین مردم وجود دارد دانست و خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شرایط اقتصادی مردم بگونه‌ای شده که دیگر مانند گذشته امکان برپایی مراسم عروسی ندارند.

وی تاکید کرد: همین مراسم مختصری هم که برگزار می‌شود با کاهش قابل توجه مهمانان است. در گذشته تعداد مهمانان یک عروسی بین 400 تا 500 نفر و گاهی بیشتر بود، اما اکنون عروسی‌ها با 70 تا 100 نفر مهمان برگزار می‌شود.

به گفته نائب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه همین تعداد مراسم کم هم عمدتا در برخی تالارها که از قبل بیشتر مشهور بودند برگزار می‌شود و مابقی تالارها برنامه‌ای ندارند.

گل عنبر با بیان اینکه صاحبان تالارهای پذیرایی با وجود همه این مشکلات تلاش کردند نیروهای خود را تعدیل نکنند و حقوق و مزایای آنها را از جیب بپردازند، یادآور شد: اکنون وضعیت بسیاری از این تالارها بحرانی است و حتی از پس هزینه‌های جاری معمول مانند هزینه آب و برق نیز برنمی‌آیند.

وی از پیگیری‌ها و تاکیدات مستمری که از ابتدای شیوع کرونا برای کمک به تالارهای پذیرایی صورت گرفته یاد کرد و گفت: بارها اعلام کردیم تالارها وضعیت بسیار بدی دارند و نیازمند تسهیلات کم بهره و حمایت‌های جدی هستند، اما تا کنون خبری از پرداخت تسهیلات کم بهره به آنها نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha