• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99102418105
  • خبرنگار : 71628

گزارش یورونیوز از رویگردانی گروه دوستان ضد ایران از یکدیگر

گزارش یورونیوز از رویگردانی گروه دوستان ضد ایران از یکدیگر

شبکه یورونیوز در گزارشی با اشاره به حذف تصویر نتانیاهو با ترامپ در پس زمینه صفحه توییتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به رویگردانی گروه دوستان ضد ایران از یکدیگر اشاره کرد.

به گزارش ایسنا ،  شبکه یورونیوز در این گزارش  با اشاره به انتشار این خبر  که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی عکس خود با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مقابل رقیبش جو بایدن شکست خورد از روی پس زمینه صفحه توییترش برداشت، نوشت: این عکس مدت ها به نشانه پیوند نزدیک نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ترامپ در پس زمینه ی صفحه توییترش نقش بسته بود. برخی رسانه ها این اقدام را نشانه ی جدایی احتمالی نتانیاهو از  «یک همتای سیاسی در آستانه استیضاح»  قلمداد می کنند. 
ماه گذشته نیز در تعطیلات آیینی یهودی،  تصویر دیگری جایگزین عکس نتانیاهو با ترامپ در پس زمینه ی توییترش شد. اما آن عکس پس از اتمام تعطیلات یهودی سر جای خود بازگشت. 
اقداماتی نظیر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی،  انتقال سفارت آمریکا به این شهر و قانونی خواندن شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری موجب محبوبیت ترامپ در قدس اشغالی شد. 

گزارش یورونیوز پس از این اقدام نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی این است که پیش از این نتانیاهو  با دولت ترامپ بسیار متحد بود و از وجود ترامپ در کاخ سفید برای اهداف ضد ایرانی اش استفاده می کرد به طوری که تاثیر نتانیاهو در خروج ترامپ از برجام غیرقابل انکار است و تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و تلاش برای توافقی جدید و همچنین اعمال تحریم‌ها تاثیر نتانیاهو بر تصمیمات ترامپ را به خوبی منعکس می‌کند. 

ترامپ تحریم‌های سخت اقتصادی علیه ایران وضع کرد، کمک‌های نظامی را به عربستان سعودی و دیگر دشمنان ایران ارسال کرد و  از پایان دادن به تجاوز و اعمال ایران سخن گفت.

اما امروز  بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی خود را برای اختلافات و مشکلات بزرگی با دولت جو بایدن آماده می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha