• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102418136
  • خبرنگار : 71415

رکس تیلرسون: ترامپ بهترین فرصتی را که در قبال کره شمالی داشتیم به هدر داد

رکس تیلرسون: ترامپ بهترین فرصتی را که در قبال کره شمالی داشتیم به هدر داد

رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق دولت دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای گفت، نشستهای دونالد ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی "بهترین فرصتی که ما در قبال کره شمالی داشتیم را به هدر داد".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با فارن پالسی که قبل از حمله اوباش طرفدار ترامپ در هفته گذشته به ساختمان کنگره انجام شده، اظهار کرد، دائما با توهین‌های ترامپ به همپیمانان آمریکا و تعاملش با رهبران "مستبد" از جمله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مخالف بوده است.

تیلرسون اظهار کرد: تنها توجیه عقلی که به آن رسیدم این بود که او پیش خودش فکر کرده، خب اگر من به همپیمانانم توهین کنم و با این افراد بد مثل دوستانم رفتار کنم کارهای بیشتری در راستای منافع آمریکا انجام داده‌ام!

وی افزود: شاید او فکر کرده، من می‌گذارم که کیم ما را مثل رفقایی بزرگ بداند و سپس او تسلیحات هسته‌ای خود را تسلیم خواهد کرد. من می‌گذارم پوتین ما را رفقایی بزرگ بداند و بعد او از اوکراین خارج خواهد شد! این تنها طریقی بود که توانستم برای آن دلیل عقلی بیابم. اما واقعا نمی‌دانم.

تیلرسون که در مارس ۲۰۱۸ توسط ترامپ از سمتش اخراج شد، گفت: هیچ چیز به نتیجه نرسید، ما بهترین فرصتی که در قبال کره شمالی داشتیم را از دست داریم. این فرصت هنگام دیدار او با کیم جونگ اون از بین رفت و آن یکی از آخرین ضربه‌ها به رابطه او و من بود.

تیلرسون که قبلا مدیر عامل شرکت اکسون موبیل بوده، ادامه داد: در قبال پوتین ما هیچ کاری را به سرانجام نرساندیم. در قبال چین ما به هیچ نتیجه‌ای در حوزه امنیت ملی نرسیدیم.

او گفت: ما امروز در وضعیت بدتری نسبت به قبل از اینکه او روی کار بیاید هستیم و من فکر نمی‌کردم چنین چیزی ممکن باشد.

تیلرسون همچنین اظهار کرد، کار او به عنوان وزیر خارجه به سبب دانش محدود ترامپ در زمینه سیاست خارجی آمریکا دشوارتر شد.

او گفت: درک او از رخدادهای جهانی، درکش از تاریخ جهانی، درک او از تاریخ آمریکا واقعا محدود بود. واقعا گفتگو با کسی که حتی نفهمد چرا ما داریم درباره چیزی صحبت می‌کنیم، سخت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha