• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99102418203

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد

احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی سد درودزن

احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی سد درودزن

ایسنا/فارس در راستای پیشگیری از حفر مجدد چاه‌های غیرمجاز، رئیس کل دادگستری فارس ضمن پیگیری مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در این خصوص بر اجرای احداث کمربند حفاظتی پیرامون اراضی پایین دست دریاچه سد درودزن تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی با بیان اینکه اجرای این کمربند حفاظتی از تجاوز مجدد افراد سودجو به این اراضی حاصلخیز جلوگیری خواهد کرد، گفت: یکی از مشکلات اراضی اطراف سد درودزن وجود چاه‌های غیر مجاز در این اراضی است که متأسفانه تأثیر مخربی در میزان آب دریاچه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، موسوی با اشاره به اینکه پس از اقدامات مستمر طی چندین مرحله بخش عمده‌ای از چاه‌های غیرمجاز منطقه با همکاری دستگاه‌های ذیربط مسلوب‌المنفعه شد، افزود: استفاده مجدد از چاه‌های مسلوب شده و همچنین حفر چاه‌های جدید غیرمجاز یکی از معظلات منطقه در فصول کشت برنج است که با اجرای طرح احداث کمربند حفاظتی در این اراضی دست سوء استفاده کنندگان از منابع ملی از حقوق بیت‌المال کوتاه خواهد شد.

رییس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه این استان به لحاظ وجود چاه‌های غیرمجاز زیاد و همچنین برداشت‌های غیرمجاز از چاه‌های دارای مجوز بیشترین لطمات را شاهد بوده است گفت: مسأله آب در استان فارس جز با همدلی و همکاری نزدیک سازمان‌ها و نهادها و مشارکت همه جانبه سازمان‌های مردم نهاد و کنترل و اعمال مدیریت شدید در برداشت‌های آب، شدنی نیست.

موسوی همچنین از مردم خواست ضمن احترام به قوانین و مقررات، حفظ و حراست از منابع آبی استان، اراضی ملی و زیست بوم‌های استان را مورد توجه قرار دهند و در صورت مشاهده تحرکاتی از سوی متصرفان به مراجع ذی صلاح قضایی و انتظامی و یا نهاد های متولی در استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha