• چهارشنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99102418216
  • خبرنگار : 71620

لطفی: اخطارهای روزانه مجلس را دچار روزمرگی کرده است

لطفی: اخطارهای روزانه مجلس را دچار روزمرگی کرده است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ابزارهای نظارتی و اخطارهای روزانه مجلس را دچار روزمرگی کرده است. تعدد قوانین و قوانین مزاحم و مضاعف منجر به بی عدالتی شده و امکانات نمایندگان مجلس نیز از یک کارشناس- مسئول دستگاه دولتی کمتر است.

به گزارش ایسنا، حسن لطفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نظام ما ویژگی های منحصر به فردی دارد اخلاق مداری، قانونمداری، شایسته سالاری و رعایت عدالت اجتماعی از این ویژگی ها است. دشمنان این نظام، اصول گرا و اصلاح طلب و انقلابی و غیر انقلابی نمی شناسند. آنها از اختلاف سیاسی به عنوان دستمایه ای برای ایجاد تفرقه استفاده می کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به ضرورت حفظ وحدت در شرایط فعلی اظهار کرد: آمریکا و همپیمانان مزدورش از عظمت تمدن اسلامی و شهادت قاسم سلیمانی ها و شهید فخری زاده ها و شهدای هسته ای و حرم و همچنین از اقتدار سپاه و ارتش و نیروهای امنیتی و انتظامی وحشت زده شده و از آن جا که توان مقابله با ما را ندارد، دست به تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران زدند.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشور ما با مشکلات عدیده ای مواجهه است، اظهار کرد: فاصله طبقاتی، حقوقهای نجومی، اختلاسهای بی رویه، تورم و گرانی لحظه ای و افسارگسیخته، فقر و بیکاری، قاچاق  کالا و ارز، بورکراسی پیچیده اداری، شایسته مردم ایران نبوده و نیست. تنها راه نجات کشور چنگ زدن به ریسمان اللهی و متفرق نشدن است یعنی همان ایمان به خداوند قادر، کتاب خدا و اطاعت از ولی فقیه زمان و همچنین اطاعت از رهبری. ما نمایندگان مجلس برای اجرای منویات رهبری و رشد و توسعه کشور نسبت به اصلاح امور اقدامات اساسی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات لازم برای حل مشکلات گفت: ابزارهای نظارتی مجلس مثل سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص و اخطارهای روزانه نه تنها راه گشا نیست بلکه مجلس را دچار روزمرگی کرده است. تعدد قوانین و قوانین مزاحم و مضاعف منجر به بی عدالتی شده است. تعدد مراکز تصمیم گیر در حوزه قانونگذاری جایگاه مجلس را تضعیف کرده است. نمایندگان مجلس براساس ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری هم تراز وزرا بوده ولی در عمل امکانات یک کارشناس- مسئول دستگاه های دولتی را هم ندارند. از طرف دیگر دیوان سالاری پیچیده اداری و فساد ناشی از آن مردم را به ستوه آورده و تولید را قفل کرده است. آمار جامع و کامل و مبتنی بر واقعیت های جامعه در هیچ یک از زمینه های کشور وجود ندارد به همین علت دولت و مجلس در تصمیم گیری کلان دچار مشکل شده است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود گفت: پرداخت یارانه پنهان که عمدتا به جیب ثروتمندان می رود اقتصاد و تولید کشور را فلج کرده است. ما نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم در پیشگاه خداوند و هم در پیشگاه مردم قسم خورده ایم که برای حل مشکلات تلاش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha