• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99102518835
  • خبرنگار : 71523

جاماندگان سهام عدالت چقدر به دریافت این سهام امیدوار باشند؟

جاماندگان سهام عدالت چقدر به دریافت این سهام امیدوار باشند؟

درحالی که اخبار ضد و نقیضی از سوی بهارستانی ها درمورد جاماندگان سهام عدالت به گوش می رسید، اخیرا یکی از مسئولان سهام عدالت اعلام کرده است که جزئیات طرح تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تصویب شد؛ خبر خوشی که تا اجرای آن راه زیادی در پیش است.

به گزارش ایسنا، استارت سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ زده شد و دولت تصمیم گرفت بخشی از سهام ۴۹ شرکت خود را به مردم بدهد، بر این اساس حدود ۴۹ میلیون ایرانی که از اقشار مختلف جامعه بودند مشمول سهام عدالت شدند و برخی از اقشار از جمله افراد تحت پوشش کمیته حضرت امام (ره) و مددجویان بهزیستی این سهام را با ۵۰ درصد تخفیف دریافت کردند.

در این فرایند برخی افراد که بعضا از دهک های پایین جامعه بودند از دریافت این سهام جا ماندند، برخی دیگر هم هرچند برگه سهام عدالت را در دست داشتند، اما به دلیل عدم ثبت نام نهایی، صاحب این سهام نشدند. در نهایت با آزادسازی سهام عدالت اهمیت این سهام دوباره سر زبان ها افتاد و باعث شد جاماندگان چندین و چند بار تقاضای خود برای دریافت سهام عدالت را به گوش مسئولان بر سانند.

در این راستا نمایندگان مجلس جدید از همان ابتدا برای اعطای این سهام به جاماندگان وعده های مختلفی دادند که بعضا ضد و نقیض بود. برای مثال یک نماینده از جمعیت ۲۰ میلیونی جاماندگان صحبت می کرد و دیگری از جمعیت هفت میلیون نفری.

در نهایت روز سه شنبه بود که اکبر حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز اعلام کرد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان طی چند ماه گذشته توسط کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و جزئیات آن به تصویب رسید. 

به گفته وی، با توجه به اینکه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برای دولت بار مالی دارد و دولت نیز مدعی بود که منابع کافی مالی برای این کار ندارد، طی نشستی در مجلس شورای اسلامی، نحوه تامین منابع مالی اجرای طرح نیز مشخص شد. پس از تصویب طرح فوق در کمیسیون تلفیق برای اجرا به دولت ارسال خواهد شد؛ اولویت تخصیص سهام عدالت به روستانشینان، عشایر و اقشار کم درآمد است. البته دو میلیون نفری که با داشتن کاغذ ثبت نام دوره قبلی از سهام عدالت جامانده‌اند نیز سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

این مباحث درحالی مطرح می شود که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام فعلا در کمیسیون تلفیق تصویب شده و چنانچه در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، باید محل واگذاری آن مشخص شده و بعد به دولت فرستاده شود.

در واقع پس از تصویب در مجلس باید مشخص شود که کدام شرکت ها باید برای جاماندگان واگذار شود ز،یرا دولت در شرکت های قبلی که پرتفوی سهام عدالت را تشکیل داده بودند دیگر سهمی ندارد.

بنابراین به نظر می رسد فعلا راه زیادی برای تحقق این اتفاق در پیش است و ممکن است این فرایند به عمر دولت فعلی قد ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۳۵

اخه مگر انهایی هم که سهام عدالت گرفته اند به غیر از استرس بالا پایین امدن قیمت سهام چیز دیگری هم نصیبشان شده ؟ یک روز به ۲۲ میلیون تومان و روز دیگر به ۷ یا ۸ میلیون تومان . در کدام بورس دامنه تغییرات به این اندازه است . اخه قیما چه چبزی در ایران نزولی هست که قیمت سهام این نزولی شده . ایا جای رسیدگی ندارد.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۲۶

واقعا برای ما زنان سرپرست خانوار بدون حقوق و درآمد نباید فکری کنید که حداقلش این سهام رو بگیریم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۱

بدهد بما جاماندهها خدارا خوش بیاد ماهم ایرانی هستیم و خرج داریم بعد از چند سال تو جاده وبا انک حقوق بازنشست ومستجر درس نیس ماسرکار باشیم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۱:۴۳

چقدر میدین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۶

سال ۸۵ ثبت سهامم نیمه کاره ماندانسان بیمارو دستنگی هستم ارزو دارم سهام داربشم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۵:۵۷

من توی این سالها هیچ سهامی دریافت نکردم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۶:۳۶

سلام،همه مردم ب یک اندازه حق دارن مگه کسانی ک تحت پوشش هستن تا ما چه فرقی داریم اگه واقعا سهام عدالت هست پس باید عادلانه باشه این روزهای سخت باز ب تحت پوشش ها کمک میشه اما ما هیچ کمکی نداریم.پس همه ایرانی هستیم و باید اندازه هم سهم داشته باشیم حتی کسانی ک نیاز مالی ندارن،حقشون هست مگر اینکه خودشون نخان.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۵ ۱۸:۴۳

سلام خسته نباشید .من متاهلم ومستاجر،سه تا بچه دارم درآمد انچنانی هم ندارم.هیچکدوممون سهام نداریم .پسر کوچکم ۷سالش،چه کجا مراجعه کنیم.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۶ ۰۰:۴۹

من درکل ثبت نام نکردم ب دلیل نداشتن کارت ملی

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۸

من درسال ۸۵ثبت نام کردم فرم ثبت نام کامل دارم ولی می گویند وی سیستم نامت نیست چه بایدبکنم ...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۶ ۱۹:۲۹

اسلام من قبلا برای سهام عدالت ثبت نام کردم ولی هیچ سهامی تا بحال دریافت نکردم مدارکش را دارم ولی اسمم توی سیستم نیست

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۷ ۰۲:۴۷

من از سهام عدالت جا ماندم وهیچ دریافت نکردم

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۷ ۱۶:۲۸

ماهم همون موقع ثبت نلم کردیم مدارک هم در دست داریم ولی همه جا میگه شما ثبت نشدین

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۸ ۰۰:۱۷

ماهم سهام نداریم کی ثبت نام هست ماهم بریم چی میشه بع ماهم بدن

avatar

من ازسهام عدالت جاماندم وچیزی نگرفتم

avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۸ ۲۱:۰۱

سلام من سهام عدالت نگرفتم کی میدن جاماندگان

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۲۷ ۲۳:۰۳

سود سهام کی واریز می کنند کسی خبر داره

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۲۳:۲۶

سهام عدالت خبری نیست ما ندیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۸ ۱۱:۴۱

سلام خدمت مسوولین منم یه کارگرخیاطی هستم موفق به ثبت نام نشدم لطفابحال ماهم یه فکری بکنیدممنون میشم