• پنجشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99102518998

رئیس کل دادگستری فارس:

مسئولان وکیل مدافع عشایر باشند

مسئولان وکیل مدافع عشایر باشند

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد که همه مسئولان باید وکیل مدافع عموم مردم خصوصا شهروندان عشایر باشند و مشکلات آنان را پیگیری و رفع کنند.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در بازدید از مناطق عشایری شهرستان سروستان و دیدار با جمعی از عشایر منطقه، با بیان اینکه با تشکیل جلسات و سرکشی به آنان، می‌توانیم مشکلات عشایر را لمس کنیم، گفت: مسئولان باید وکیل مدافع عشایر باشند و برای رفع مشکلات عشایر همواره پیش قدم و از تمام امکانات و توانمندی سایر دستگاه‌ها استفاده، تا گامی موثر برای رفع آن بردارند تا حقی از عشایر تضییع نشود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی امور عشایر فارس، موسوی اضافه کرد: عشایر جامعه زحمتکش و مولد هستند، چرا که با کمترین امکانات بیشترین تلاشها را در زندگی انجام می‌دهد بنابراین سعی می‌شود که اگرجامعه عشایری در پرونده‌های قضایی مشکلاتی داشته باشند پرونده‌های آنان با دقت و بررسی بیشتر حل و فصل شود. 

موسوی گفت: دانش آموزان عشایری با توجه به شرایط زندگی که دارند از توانمندی‌ها و هوش بالایی برخور دارند در همین راستا مسئولین مرتبط با توجه به شرایط کنونی جامعه نسبت به خرید لوازم التحریر از قبیل گوشی تبلت، وسایل گرمایشی و  سرمایشی را برای دانش آموزان عشایری تهیه تا دغدغه خانواده عشایرکم شودو برای تحصیل فرزندانشان مجبور نباشند به حاشیه نشینی شهرها اکتفا کنند.  

رئیس  کل دادگستری فارس با اشاره به شیوه زندگی ، شجاعت، روحیه مقاومت،  فرهنگ عشایر و نیاز به تامین امنیت و نیازمندی عشایربه سلاح که وجود دارد، گفت: با توجه به آسیب پذیری که در این مورد از قیبل قاچاق مهمات  و اسلحه در کشور وجود دارد باید سعی شود با توجه به نیازسنجی‌های عشایرو با همکاری سپاه عشایر و از طرق قانونی جهت دریافت مجوز اسلحه اقدام شود.

موسوی ادامه داد: نیروهای انتظامی، امنیتی و سپاه در مناطق عشایر اقدامات مهمی را انجام داده‌اند که بعضاً شاهد تلاش‌های این عزیزان از قبیل جلوگیری از سرقت‌های دامی و امنیت عشایر در هنگام کوچ و غیره هستیم و باید تلاش بیشتری برای حفظ و امنیت عشایر باشد تا عشایر بدون دغدغه به امر تولید مشغول شوند.

فرماندار شهرستان سروستان نیز با تاکید بر اهمیت طرح مرتع داری و نقش مهمی که عشایر در اقتصاد کشور دارند، افزود: عشایر باید به دنبال تهیه طرح مرتعداری باشند تا توازن بین تولید و برداشت از مراتع را اجرا کنند، و از روند صعودی تخریب  مراتع جلوگیری کنند. 

پورزارعی بیان کرد: با نظر مسئولین شهرستان کاشت انجیر و پسته در این اراضی عشایر پیگیری خواهیم کرد تا هم طبیعت و اراضی کمک کنیم  و هم یک درآمد برای عشایر باشد.

روح‌الله بهرامی، مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این بازدید به تشریح اقدامات انجام شده توسط اداره کل امور عشایر در بحث توزیع نهاده‌های دامی، آرد،  پکیج خورشیدی و سایت‌های اسکان سرو نخودی و امام زاده محمد و اجرای خطوط انتقال آب شرب سالم و پایدار به طول ۲۰ کیلومتردر مناطق عشایری شهرستان سروستان پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha