• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99102719854
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

چگونه در آزمون آنلاین موفق باشیم؟

چگونه در آزمون آنلاین موفق باشیم؟

ایسنا/اصفهان شرکت در یک آزمون آنلاین دقیقاً مانند شرکت در آزمون حضوری است که بدون تفاوت در ماهیت امتحان، تفاوت‌هایی در نوع و شیوه آزمون وجود دارد.

همان استراتژی‌های آزمون کتبی و حضوری در آزمون های آنلاین نیز وجود دارد، اما قوانین دیگری نیز اعمال می‌شود که در این روزها دانستن این نکات تضمینی برای موفقیت در آزمون‌های آنلاین خواهد بود. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا در آزمون آنلاین خود نمره بهتری کسب کنید و تا حدی از اشتباهاتی که ممکن در این نوع آزمون مرتکب شوید، خودداری کنید.

قبل از امتحان آنلاین چه باید کرد؟

تفاوتی با آزمون حضوری نیست، پس قبل از آزمون جزوه و کتاب خود را به طور کامل مطالعه کنید. دانش آموزان گاهی تصور می‌کنند، به دلیل اینکه در هنگام امتحان آنلاین دیده نمی‌شوند، می‌توانند کتاب یا یادداشت‌های خود را در طول آزمون بررسی کنند؛ حتی اگر این امکان را داشته باشید و استاد شما را نمی‌بیند، بررسی کتابها و یادداشت ها در طول آزمون آنلاین، وقت شما را می‌گیرد و زمان امتحان را کاهش می‌دهد.

تنها در آزمون های اُپن بوک امکان استفاده از جزوه و کتاب فراهم است و اگر در آزمون آنلاین شما این نکته ذکر نشده باشد، اینکار به منزله تقلب است، پس آن را انجام ندهید. در آزمون های اُپن بوک نیز باید قبل از آزمون مطالعه و تسلط بر روی مطالب داشته باشید تا زمان آزمون کارآیی خود را به حداکثر برسانید و بهترین نمره ممکن را کسب کنید. تقلب نکنید. آزمایش به معنای سنجش دقیق چیزی است که دانش آموزان می‌دانند. شما نمی‌خواهید پزشکی که در امتحانات پزشکی خود تقلب کرده و یا مکانیکی که واقعاً از موتور هیچ چیز نمی‌فهمد به پست شما بخورد.

پیش از شروع آزمون پارامترهای امتحان را بررسی کنید؛ باید در مورد چگونگی انجام آزمون نکاتی را بدانید. قبل از شروع آزمون برنامه درسی و شرایط فنی را بررسی کنید. آیا رایانه شما به روشی که نیاز دارید تنظیم شده است؟ رمز عبور خود را می‌دانید؟ بررسی کنید که می‌توانید به سایت آزمون بروید و می‌دانید چگونه قبل از آزمون وارد سیستم شوید.

«آیا می‌توانید از سیستم خارج شوید و دوباره وارد شوید؟» حتما این موضوع را بررسی کنید. «آیا می توانید به سوال آزمایشی قبلی برگردید یا باید قبل از ادامه کار پاسخ صحیح را انتخاب کنید؟» دانستن پارامترهای آزمون به شما کمک می کند تا از وقت خود به طور موثرتری در طول آزمون استفاده کنید.

قوانین آزمون را بررسی کنید. برای کاهش سردرگمی احتمالی در روز امتحان، داوطلبان باید قبل از شروع امتحان، قوانین آزمون را مرور کنند. به این ترتیب، از آنچه در جلسه مجاز است، مطلع خواهند شد. برخی از متداول ترین و مهمترین قوانین اساسی شامل پرهیز از صحبت کردن و استفاده از هدفون، ماندن در مدت زمان امتحان و دانستن دستورالعمل های آزمون (به عنوان مثال، آیا استراحت مجاز است؟ آیا جستجوهای اینترنتی مجاز است؟) این دستورالعمل ها اغلب از کلاسی به کلاس دیگر متفاوت خواهد بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از "learnmore"، نظارت بر وب کم در زمان آزمون رواج بیشتری دارد. اگر در هنگام امتحانات از مانیتور وب کم برای جلوگیری از تقلب استفاده می شود، مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده است و می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید و چه کاری نمی‌توانید انجام دهید. مانیتورهای وب کم را می‌توان برای دیدن دست و سر، صفحه رایانه و نمای ۱۸۰ درجه اتاق تنظیم کرد.

گرچه استفاده از وای فای همیشه راحت است، اما بهترین نوع اتصال مستقیم است. اگر داوطلبان آزمون می‌توانند رایانه خود را مستقیم به اینترنت وصل کنند، در طول امتحان ارتباط متقابل بهتری دارند. به اعضای خانواده یادآوری کنید از انجام فعالیت‌هایی که باعث مصرف پهنای باند اینترنت می‌شود، مانند پخش فیلم یا بازی، در طول آزمون شما خودداری کنند.

در روز امتحان استرس را از خود دور کنید و آرام باشید

در زمان آزمون، برای شروع امتحان، مکانی آرام انتخاب کنید. بخاطر داشته باشید که آزمون‌های آنلاین محدودیت زمانی دارند، مکانی آرام پیدا کنید که در آن مزاحمتی برای شما ایجاد نشود. اگر از خانه می‌خواهید در آزمون آنلاین شرکت کنید، هنگام امتحان خانواده خود را مطلع کنید و سکوت خانه را فراهم کنید. اگر می‌دانید این کار ممکن نیست، به جای دیگری به دور از سر و صدا بروید. کتابخانه‌های محلی یا کتابخانه دانشگاه و کالج اغلب اتاق‌های ساکت و آرام را برای مطالعه ارائه می‌دهند. به این نکته توجه داشته باشد که کافی شاپ ایده خوبی برای شرکت در آزمون آنلاین نیست.

تنها صفحه آزمون را باز نگه دارید و دیگر صفحات موجود در وب را ببندید. باز نگه داشتن صفحات اضافی نشانه تقلب است. همچنین، سرعت پاسخگویی در آزمون را کاهش می‌دهد و وقت شما را می‌گیرد. بنابراین مطمئن شوید که صفحه امتحان در رایانه شما تنها موردی است که باز کرده‌اید.

در طول آزمون، زمان خود را تنظیم کنید. در ابتدای آزمون، تخمین بزنید که چقدر باید برای هر بخش وقت بگذارید تا مطمئن شوید همه چیز را تمام می‌کنید. 

رعایت این نکات به شما کمک کند تا در امتحانات آنلاین خود به خوبی عمل کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha