• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99102719878
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران استان اردبیل خبرداد

فعالیت 30 شرکت مهندسی با پایه یک و دو در اردبیل

فعالیت 30 شرکت مهندسی با پایه یک و دو در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس انجمن صنفی پیمانکاران استان اردبیل گفت: 30 شرکت مهندسی توانمند با دارا بودن پایه یک و دو در اردبیل ارائه خدمات می کنند.


 میرحبیب عزیززاده ۲۷ دی ماه در نشست هماهنگی بازسازی قره باغ در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: بهتر است کمیته‌ای در اتاق بازرگانی شکل بگیرد تا با محوریت تشکل‌ها و نهادهای مختلف فنی و مهندسی بتوانیم نسبت به تأمین مصالح و همچنین طراحی و اجرای پروژه‌ها ورود سریعتری را پیدا کنیم.


رئیس انجمن صنفی پیمانکاران اردبیل بیان کرد: نباید در این کار تعلل کنیم چرا که کشورهای دیگر می‌توانند جای ما را در بازسازی قره‌باغ بگیرند که انتظار می‌رود هر چه سریعتر مقدمات کار فراهم آید.


وی به فعالیت یک‌هزار و 626 شرکت پیمانکاری فعال در استان اشاره کرد و ادامه داد: 30 شرکت با پایه یک و دو مورد تایید در سطح ملی آمادگی مشارکت و همکاری را در این زمینه دارند تا جلوتر از سایر شرکت‌های خارجی بتوانند در امر بازسازی قره‌باغ مشارکت کنند.
رئیس انجمن صنعتی انبوه‌سازان مسکن استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: انجمن انبوه‌سازان با سابقه 20 ساله و فعالیت 200 شرکت فعال آمادگی حضور و مشارکت در بازسازی قره‌باغ را دارد.


صداقتی تصریح کرد: انجمن در اجرای پروژه‌های متعدد به ویژه مسکن مهر امتحان خود را پس داده و آمادگی همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف را با تسهیل امور در ضمانت‌نامه‌های اجرایی و باز شدن ال.سی دارد تا بدون مانع خاص در بازسازی قره‌باغ مشارکت کند.


در این جلسه رئیس کمیسیون فنی، مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز گفت:‌ بهترین شرایط در بازسازی قره‌باغ در استان اردبیل فراهم آمده تا با استفاده از ظرفیت فنی، مهندسی و همچنین همسایگی با کشور آذربایجان بتواند در این حوزه مشارکتی جدی داشته باشد.


وثوقی با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه اردبیل، استاندار و هماهنگی سفرای ایران در آذربایجان و همچنین شرایط فراهم شده در بازسازی قره‌باغ افزود: ما از دو سرمایه عظیم نیروی انسانی ماهر و ارزان و مصالح ساختمانی ارزان قیمت برای مشارکت در عمران و آبادانی قره‌باغ بهتر و شایسته می‌توانیم استفاده کنیم.


وی خاطر نشان کرد: هیچ شرکتی به مانند شرکت‌های ایرانی در حوزه تأمین مصالح و خدمات فنی و مهندسی نمی‌تواند با مزیت نسبی در بازسازی قره‌باغ مشارکت کند که قطعا به این طریق می‌توان خدمات فنی و مهندسی را نیز صادر کرد.


رئیس کمیسیون فنی، مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در قالب خوشه‌های صنعتی و یا انعقاد کنسارسیوم صدور خدمات فنی و مهندسی می‌توانیم در این زمینه ورود پیدا کنیم که قطعا شرکت‌های دارای استاندارد و مورد پذیرش در آذربایجان می‌توانند در این زمینه ورود کنند.


وثوقی ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی و تجاری را در تسهیل انتقال پول و صدور انواع خدمات یادآور شد و ادامه داد: باید مشاوره‌های لازم برای شرکت‌های پیمانکاری ارائه شود تا از فرصت به وجود آمده استفاده کنیم.


وی پیشنهاد کرد تا در اولین فرصت هیئتی متشکل از نیروهای فنی، مهندسی به آذربایجان سفر کنند تا به صورت میدانی از فضا و شرایط فراهم شده بازدید داشته باشند.


وثوقی برگزاری همایش بازسازی قره‌باغ را با مشارکت پیمانکاران و استفاده از ظرفیت‌های استانی ضروری دانست و تصریح کرد: بهتر است مدیریت منسجمی در این زمینه شکل بگیرد تا با فراهم شدن بستر فعالیت کمیته بازسازی ایرادات و اشکالات به صورت استانی رفع شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha