• شنبه / ۲۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99102719953
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

جهان، تشنه تربیت دینی و اخلاقی است

جهان، تشنه تربیت دینی و اخلاقی است

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: باطن تشریح دین، تربیت و هدایت انسان‌ها به سوی رستگاری است و آنچه جهان امروز سخت تشنه و نیازمند آن است، تربیت دینی و اخلاقی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، امروز شنبه ۲۷ دی در دیدار با اعضای شورای آموزش و پرورش استان، که به مناسبت هفته شوراها برگزار شد؛ اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش محصولات ذی قیمت فرهنگی فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه فلسفه شورا هم از لسان دین تبیین شده و هم در عرف بین‌الملل امری پذیرفته شده است، تصریح کرد: مفهوم شورا از منظر دین و عرف بسیار متفاوت است؛ شورا از دیدگاه عرف غربی فقط بر ترجیح نظر جمع استوار است اما از منظر دین بر تبادل نظر، استفاده از تجربیات، تحلیل‌ها به منظور دستیابی به اهداف متعالی و دلیل قوی برای خدمت به بندگان و دین خدا قوام دارد.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، رسالت شوراهای آموزش و پرورش را با توجه به تعهدات اخلاقی و شرعی آن مبتی بر احسن القول دانست و عنوان کرد: انسان متشکل از دو بعد جسم و روح است و از هر دو بعد، نیازمند تغذیه و خوراک است که از منطقه مجاور خود، با ابزارهای موجود در طبیعت و گوهر وجودی کسب می‌کند.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه دهان و بینی دو منفذی هستند که مسیر تغذیه غذا و هوای انسان را تسهیل می‌کنند، بیان کرد: بدن انسان محصول واردات است و اگر این واردات مفید، سودمند، کافی و وافی باشند، بدن سالم می‌ماند و اگر فاسد، حرام و سمی باشند، بدن بیمار و رنجور خواهد شد.

عبادی، از لقمه حرام به عنوان سمی مهلک برای بدن یاد کرد و ادامه داد: خداوند حکیم از حواس پنج گانه و اندام‌های بدن نهادهای نظارتی برای بازرسی و بررسی منابع وردی قرار داده است که در صورت سمی و مهلک بودن، بلافاصله بدن واکنش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه عصاره بدن آن چیزی دانست که به بدن وارد شده و با بیان اینکه واردات بدن کاملا اختیاری است، خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگی از نوع سموم خطرناک روحی، روانی و اخلاقی است که در قالب روزنامه فاسد، عکس فاسد، فیلم و منظره فاسد جذب روح شده، امنیت روانی و اخلاقی را به مخاطره می‌اندازد و انسان را به لبه پرتگاه تباهی می‌کشاند.

امام جمعه مرکز استان، وِل انگاری اخلاقی و انحطاط جامعه را محصول بی اعتنایی به مسائل معنوی برشمرد و ادامه داد: همانگونه که سخن منافق بیماری نفاق می‌آورد، سخن معلم و عالم دینی دوایی مناسب برای دردهای روحی به شمار می‌رود.

عبادی، هدایت انسان در مسیر کمال را بالاترین عبادات و داروی درمان همه دردها دانست و اظهار کرد: به وجود آمدن موالید نامشروعی در جهان اسلام نظیر داعش و قتل و غارت ملت‌های مسلمان محصول به وجود آمدن تفکر انحرافی بوده؛ همانگونه که ترویج فساد اخلاقی، اختلاس‌ها، دزدی‌ها و ۳ برابر شدن آمار سقط جنین در جامعه نتیجه دل بستن به لیبرالیسم غربی است.

عبادی خاطرنشان کرد: هیچ عبادتی بالاتر از هدایت انسان در مسیر کمال نیست از این رو معلمان و مربیان باید مراقب تغذیه صحیح جسم، روح، روان و اخلاق متعلمین و متربیان خود باشند.

ادامه فرآیند آموزشی با معلمان توانمند

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته ۷۰ نشست شورهای آموزش و پرورش استان ۴۰۶ مصوبه داشت که با پیگری‌های انجام شده بیش از ۹۵ درصد مصوبات محقق شده است.

واقعی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش تبلور مشارکت عمومی در فرایند تعلیم و تربیت است، افزود: نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده نماینده ولی فقیه در استان همواره فصل الخطاب خادمین آموزش و  پرورش خطه قهستان زمین بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در سال جاری نیز تا کنون ۶ نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار و معاونین استانداری برگزار شده است.

واقعی از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان پل ارتباطی دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت، و برقراری ارتباط با مدرسه و دانش آموزان یاد کرد و افزود: تلاش مضاعف و سه برابری معلمین توانمند، مؤمن و متعهد استان در ایام شیوع کرونا باعث تداوم جریان آموزش وپرورش شده و در این مسیر پنج معلم نیز به خاطر ابتلا به کرونا از دست داده‌ایم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد:  این معلمین در حالی با این سرای خاکی خداحافظی کردند، که تا آخرین لحظات عمر با برکت خود مشغول تربیت و هدایت کودکان، نوجوانان و جوانان این خطه بودند و در حال تدریس، رخت حیات از سرای خاکی بسته به ملکوت عروج کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha